عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت:

اگر دولت در برابر دخالت‌های چین و روسیه مقاومت کند برجام به سرانجام می رسد/برجام 2022 هیچ تفاوتی با برجام 2015 ندارد

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت می‌گوید: درباره به سرانجام رسیدن برجام دو نکته مطرح است، در ابتدا اینکه دولت یکدست است و دخالت نهادهای مختلف می‌تواند در آن کم‌اثر باشد و دیگر آن که اگر دولت در برابر دخالت‌های چین و روسیه مقاومت کند و خودش مستقلاً درباره برجام تصمیم بگیرد، بهترین فرصت برای حاکمیت است که برجام را انجام دهد.

اگر دولت در برابر دخالت‌های چین و روسیه مقاومت کند  برجام  به سرانجام می رسد/برجام 2022 هیچ تفاوتی با برجام 2015 ندارد

عرشه آنلاین : عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت می‌گوید: درباره به سرانجام رسیدن برجام دو نکته مطرح است، در ابتدا اینکه دولت یکدست است و دخالت نهادهای مختلف می‌تواند در آن کم‌اثر باشد و دیگر آن که اگر دولت در برابر دخالت‌های چین و روسیه مقاومت کند و خودش مستقلاً درباره برجام تصمیم بگیرد، بهترین فرصت برای حاکمیت است که برجام را انجام دهد.

جلال جلالی‌زاده، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در گفتگو با خبرنگار سیاسی عرشه آنلاین درباره دستاوردهای دولت سیزدهم گفت: دستاوردهای هر گروه و دولتی مشخص است و در این قضیه مردم بهترین قضاوت کننده هستند. البته برخلاف ادعاهای رئیس جمهور و وزرا درباره دستاوردهای دولت سیزدهم، در حال حاضر شاهد عملکرد مثبتی از سوی دولت نیستیم که از آن به عنوان دستاورد دولت یاد کنیم.

وی افزود: در حقیقت دولت طی یکسال گذشته طرح ویژه یا عملکرد مشخصی نداشته که بتوانیم به آن اشاره کنیم و بگوییم دولت این خدمات مهم را انجام داده است. البته وعده‌هایی که مشاوران دولت یعنی امیری فراهانی و صولت مرتضوی از طرف رئیسی دادند، هیچ‌کدام محقق نشده است، کما اینکه تورم کاهش پیدا نکرده، اجناس همچنان گران هستند، امنیت اجتماعی تأمین نشده و حتی جایگاه ایران نیز در سطح بین‌الملل تغییر نکرده، هم‌چنان که برجام هنوز حل نشده است.

جلالی‌زاده در رابطه با توانایی دولت برای به سرانجام رساندن برجام تصریح کرد: درباره به سرانجام رسیدن برجام دو نکته مطرح است، در ابتدا اینکه دولت یکدست است و دخالت نهادهای مختلف می‌تواند در آن کم‌اثر باشد و دیگر آن که اگر دولت در برابر دخالت‌های چین و روسیه مقاومت کند و خودش مستقلاً درباره برجام تصمیم بگیرد، بهترین فرصت برای حاکمیت است که برجام را انجام دهد.

این چهره اصلاح‌طلب در واکنش به اینکه بنابراین رویکرد حاکمیت به سمت به سرانجام رساندن برجام است؟ خاطرنشان کرد: بله، بنده معتقد هستم با توجه به یکدستی حکومت بهترین فرصت است که برجام به سرانجام برسد،هر چند خود دولت دستاوردی برای ارائه دادن به مردم ندارد اما حل شدن برجام دستاورد بزرگی برای دولت سیزدهم محسوب می‌شود.

جلالی‌زاده درباره اینکه با در نظر گرفتن این نکته که برجام با سعی و تلاش ظریف و تیم مذاکره‌کننده انجام شده، در صورت توافق به نام دولت سیزدهم تمام خواهد شد؟ یادآور شد: در هر صورت اقداماتی در گذشته انجام شده و با توجه به این حجم از مذاکرات به نظر می‌رسد حرف‌ها تکراری شده و موردی برای گفتن نیست. لذا به نظر می‌رسد که این وقفه به وجود آمده تنها وقت تلف کردن است. البته برجام ۲۰۲۲ با برجام ۲۰۱۵ هیچ تفاوتی ندارد اما در آن زمان تیم مذاکره‌کننده قوی‌تر بود.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 39806

ارسال نظر