اتحادیه اروپا پاسخ ایران را دریافت کرد / تهران چه گفت؟ جزییات مهم

اتحادیه اروپا پاسخ ایران را دریافت کرد .

اتحادیه اروپا پاسخ ایران را دریافت کرد / تهران  چه گفت؟
جزییات مهم

پس از جلسه عصر دیروز  شورای عالی امنیت ملی ⁩ و جمع بندی نهایی در تهران، ایران نظر خود نسبت به  پیشنهاد اتحادیه اروپا را به صورت مکتوب ارسال کرده‌است. 

یک مقام اتحادیه اروپا در پاسخ به لورا روزن خبرنگار امریکایی دریافت متن پاسخ تهران را تایید کرده‌است

جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفت دقایقی پیش پاسخ مکتوب ایران را در مورد متن پیش نویس برجام دریافت کردم.

از وزیر خارجه‌ی ایران به خاطر وقت شناسی قدردانی می نماییم.

خوشبختانه پاسخ ایران را هم بررسی کردیم ولی نمی‌توانم به جزییات آن اشاره کنم. 

آمریکا هم خصوصی نظرش را اعلام کرده، ما همچنان تلاش خواهیم کرد که نظرات را به هم نزدیک کنیم.

استفانی لیختنشاتین خبرنگار پولتیکو نوشت: پاسخ ایران توسط اتحادیه اروپا دریافت شد. یک منبع می گوید: «هیچ چیز بسیار تحریک برانگیز در آن وجود ندارد. » ظاهراً چیزی در مورد بحث پادمان در پاسخ ایران وجود ندارد؛ بیشتر بر تحریم ها و تضمین ها متمرکز است.

خبرنگار وال استریت ژورنال: نیز در توییتی نوشت شنیدم که پاسخ ایران ارسال شد.  اتحادیه اروپا این را تایید نکرده است.

لورا روزن خبرنگار مشهور جهان نیز نوشت :من از مقام اتحادیه اروپا پرسیدم ایران چگونه پاسخ داد؟ مقام اتحادیه اروپا: "فقط در مورد مسائل لغو تحریم ها" من: آیا این بدان معناست که همه چیز خوب است؟ اتحادیه اروپا: می توان آن را به دقت این گونه تفسیر کرد. اما به نظر می رسد آنها مطالبات پیچیده ای را در مورد تحریم ها دارند.

پاسح واشنگتن به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا غیرعلنی خواهد بود

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که پاسخ خود به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا برای احیای توافق هسته‌ای با ایران را به طور غیرعلنی به این اتحادیه خواهد داد.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که پاسخ خود به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا برای احیای توافق هسته‌ای با ایران را به طور غیرعلنی به این اتحادیه خواهد داد.

وی افزود که آمریکا پاسخ خود را به صورت علنی اعلام نمی‌کند، بلکه آن را به‌طور مستقیم در اختیار «جوسپ بوررل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواهد گذاشت.

این مقام آمریکا با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس و بدون اشاره به بدعهدی‌های برجامی کشورش گفت: «تنها راه دستیابی به توافق برای بازگشت دوجانبه به تعهدات برجامی این است که ایران از خواسته‌های غیرقابل پذیرش و فرابرجامی خود را کنار بگذارد. ما از مدت‌ها قبل گفته‌ایم که این درخواست‌ها نامربوط  هستند

دیگر رسانه ها

کدخبر: 36269

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر