امیر قطر و رئیسی تلفنی گفتگو کردند

«تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر امشب (پنج‌شنبه) با ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران به صورت تلفنی گفت‌و‌گو کرد.

امیر قطر و رئیسی تلفنی گفتگو کردند

به نوشته خبرگزاری رسمی قطر (قنا)، امیر قطر و رئیسی در این تماس تلفنی، درباره مهمترین تحولات در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کردند.

تمیم بن حمد آل ثانی همچنین پس از سفر به ایران، ۲۲ اردیبهشت در نشست خبری مشترک با آیت الله رئیسی، اظهار داشت: روابط ایران و قطر، یک روابط مستحکم و استوار است و این روابط مبتنی بر حسن همجواری و سفر اخیر آقای رئیس جمهور رئیسی به قطر یک گام بسیار مهمی بود.

وی ادامه داد: امروز درباره مسائل دو جانبه صحبت کردیم و همین طور در خلال گفتگوها این نکته را مورد تأکید قرار دادیم که حل اختلافات در منطقه، راهی جز گفتگو ندارد و در این باره با رئیس جمهور ایران اتفاق نظر داشتیم و طرفین تأکید کردند، درگیری‌هایی که در منطقه وجود دارد باید از طریق گفتگوهای سازنده حل و فصل شود.

 امیر قطر تصریح کرد: درباره مسائل منطقه‌ای و پیرامون چند پرونده، بحث و تبادل نظر کردیم. موضوع اصلی درباره فلسطین بود. البته درباره سوریه، عراق و یمن هم گفتگو داشتیم. اعتقاد ما این است که مشکلاتی که در این کشورها وجود دارد، باید از طریق راه حل های عادلانه و جامع، حل و فصل شود.

وی در پایان تأکید کرد: در مورد مذاکرات وین هم باید بگویم قطر همواره نگاه مثبتی نسبت به این گفتگوها داشته و ما باور داریم گفتگو راه حل حل وفصل این مسئله است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 28536

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر