پیشنهاد ایران به آمریکا قبل از قطعنامه شورای حکام چه بود؟

سخنگوی وزارت خارجه درباره پیشنهاد ایران به آمریکا قبل از صدور قطعنامه شورای حکام آژانس انرژی اتمی گفت: قبل از اجلاس حکام و صدور قطعنامه ایران مجددا تلاش کرد مسیر توافق را هموار کند.

پیشنهاد ایران به آمریکا قبل از قطعنامه شورای حکام چه بود؟

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه درباره پیشنهاد ایران به آمریکا قبل از صدور قطعنامه شورای حکام آژانس انرژی اتمی اظهار داشت: قبل از اجلاس حکام و صدور قطعنامه ایران مجددا تلاش کرد مسیر توافق را هموار کند. در تمامی این مدت این ابتکارات ایران بوده که به رغم کارشکنی‌ها و تطویل و اتلاف انرژی که آمریکا از ما و بقیه تلف کرده تلاش کردیم مسیر مذاکرات را جلو ببریم.

خطیب زاده در نشست خبری خود افزود: قبل از نشست شورای حکام ابتکار ایران از طریق بورل به گوش طرف مقابل رسانده شد و ما حتی برای اولین بار از طریق دو وزیر خارجه دیگر این ابتکار و پیشنهاد ایران منتقل شد و یک بازه زمانی طراحی و نقشه راهی داده شد ولی آمریکا مجددا تصمیم گرفت تطویل ایجاد کرده و توافق را عقب بیندازد و با این برداشت غلط و توهم که اهرم سازی می‌کند به شورای حکام رفت که البته پاسخ ایران قاطع و متناسب بود.

او گفت: الان مسیر همان مسیر دیپلماسی است. یک برهه‌ای مسیر اشتباهی را رفتند و سوء‌محاسبه داشتند و پاسخ آنها داده شد مسیر را از طریق بورل دنبال می‌کنیم.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 26807

ارسال نظر