سفر ضدایرانی رافائل گروسی به اسرائیل

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با مدیرکل آژانس انرژی اتمی گفت: ما همچنان گزینه دیپلماسی در قبال ایران را ترجیح می دهیم.

سفر ضدایرانی رافائل گروسی به اسرائیل

 «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد که در سفر به سرزمین‌های اشغالی با «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کرده است.

گروسی در توییتی در خصوص این دیدار نوشت: در دیدار با نفتالی بنت تبادل نظر مهمی در مورد مسائل جاری داشتیم. من بر اهمیت پادمان‌های آژانس و معاهده منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) برای صلح و امنیت جهانی تأکید کردم.

نفتالی بنت نیز درباره دیدار گفت: ما به مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی اطلاع دادیم که درباره ایران گزینه دیپلماسی را ترجیح می‌دهیم و در عین حال می‌توانیم برای دفاع از خود اقدام می‌کنیم. ما بر خطرناک بودن تداوم پیشروی ایران در مسیر دستیابی به سلاح هسته‌ای تأکید می‌کنیم.

بنت در ادامه ادعاهایش افزود: ما حق دفاع از خود و اقدام علیه ایران را به منظور متوقف کردن برنامه هسته‌ای این کشور در صورت شکست جامعه جهانی از محقق ساختن این مأموریت، برای خود محفوظ می‌دانیم.

دیدار مدیرکل آژانس و نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حالی انجام می‌شود که رسانه‌های عبری زبان دیروز پنج شنبه اعلام کردند رافائل گروسی به فلسطین اشغالی سفر کرده است. این سفر چند روز قبل از نشست شورای حکام آژانس اتمی در وین برگزار انجام شده است.

گفتنی است ایران همیشه اعلام کرده است که به عنوان یکی از امضاءکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.

علاوه بر این، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون بارها از تأسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند اما هرگز مدرکی که نشان دهد برنامه صلح آمیز انرژی هسته‌ای ایران به سمت مقاصد نظامی انحراف داشته باشد، پیدا نکرده‌اند.

باید تأکید کرد که رژیم صهیونیستی تنها دارنده سلاح‌های هسته‌ای در منطقه غرب آسیاست و با حمایت‌های آمریکا برنامه تسلیحات هسته‌ای خودش را از نظارت‌های بین‌المللی دور نگه داشته است./ مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 23913

ارسال نظر