پرونده دیجی کالا به کجا رسید؟

سخنگوی قوه قضاییه گفت: اتهام مدیرعامل دیجی کالا مبنی بر توهین مقدسات است که قرار قانونی از نوع وثیقه برای ایشان صادر شد و با صدور قرار قبولی وثیقه ایشان آزاد شدند. اکنون پرونده ایشان در مرحله تحقیقات مقدماتی است.

پرونده دیجی کالا به کجا رسید؟

سخنگوی قوه قضاییه گفت: اتهام مدیرعامل دیجی کالا مبنی بر توهین مقدسات است که قرار قانونی از نوع وثیقه برای ایشان صادر شد و با صدور قرار قبولی وثیقه ایشان آزاد شدند. اکنون پرونده ایشان در مرحله تحقیقات مقدماتی است.

به گزارش عرشه آنلاین،  مسعود ستایشی درباره اعلام جرم دادستانی علیه دیجی کالا گفت: در ۲۳ بهمن سال جاری مدیرعامل این  شرکت به اتهام توهین به مقدسات احضار و تفهیم  اتهام و قرار قانونی از نوع وثیقه صادر شد. ایشان با تودیع وثیقه آزاد است و پرونده متشکله در مرحله تحقیقات مقدماتی است.

وی افزود: توهین به مقدسات در هر جامعه‌ای به خصوص ایران اسلامی مورد نکوهش جامعه است‌. قوه قضاییه نیز براساس قانون و مطالبه عمومی موظف به رعایت و صیانت از ارزشهاست. توهین کنندگان به مقدسات متروک و منفور جامعه هستند و نمی شود در این زمینه شوخی کرد. جامعه با ابراز نفرت و انزجار جوابش را می‌دهد و ما گریبان توهین کنندگان را رها نمی‌کنیم. همه افراد جامعه موظف به رعایت ارزش‌های اسلامی و اخلاقی هستند و قوه قضاییه اجازه هتک حرمت به مقدسات را نمی دهد. در این پرونده پس از طی مراحل تحقیق حکم‌ متناسب از طریق محاکم صادر می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: پرونده حقوقی به نام بانک سرمایه در محاکم تهران مطرح نبوده است و آنچه مطرح بوده در ارتباط با اشخاص حقیقی است که مرتکب جرایم شدند. پرونده این اشخاص یا در حال حاضر در شعب تحقیق مطرح رسیدگی است و یا با صدور کیفرخواست از طریق دادسرای تهران به دادگاه صالح ارسال شده است و در برخی هم تقاضای اعاده دادرسی پذیرش شده و در شعب هم عرض در حال دادرسی است‌ و برخی نیز در اجرای احکام در حال اجرای حکم است.

وی تاکید کرد: قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران هیچ گونه مسامحه‌ای نسبت به محکومین و متهمان مفاسد اقتصادی ندارد و نخواهد داشت و با قاطعیت تمام با پرونده‌های از این دست برخورد قاطعانه می کند و اموال در بانک‌ها متعلق به همه مردم است و صیانت از آن و بازگشت به بانک‌ها را وظیفه خود می‌دانیم.

ستایشی درباره سید محمد امامی یکی از محکومان اصلی  پرونده بانک سرمایه گفت: این فرد با نفوذ و با اقدام رشا و ارتشاء و پرداخت رشوه‌های کلان مبادرت به اخلال در نظام اقتصادی از طریق تحصیل مال نامشروع کرده بود که نامبرده به ۲۰ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق، بازگرداندن ۵۴۰ میلیارد تومان و جریمه بیش از هشت میلیارد تومان محکوم شده بود که اکنون در زندان به سر می‌برد.

وی ادامه داد: در مورد دو برادر،  بهروز و فیروز ریخته‌گران از دیگر محکومان مربوط به این پرونده‌ها، فیروز ریخته‌گران آزاد شده و بهروز ریخته‌گران در حال مجازات ۲۰ سال حبس است.

ستایشی گفت: موسوی نژاد محکوم دیگر این پرونده‌ها اکنون در زندان به سر می‌برد. همچنین محمدرضا جهانبانی که به بازگرداندن حدود ۵۰۰ میلیارد تومان محکوم شده است تاکنون حدود یکصد میلیارد را بازگردانده و در مورد مابقی نیز در حال برنامه‌ریزی و تصمیم گیری برای بازگشت است و اکنون به جهت تحمل ۲۰ سال حبس در زندان است.

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 126614

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر