هشدار به کسانی که قصد کاهش وزن دارند

هنگام رژیم کاهش وزن این اشتباهات را انجام ندهید!

هشدار به کسانی که قصد کاهش وزن دارند

هنگام رژیم کاهش وزن این اشتباهات را انجام ندهید!

به گزارش عرشه آنلاین، تغییر عادت های غذایی یکی از توصیه‌های ضروری برای کاهش وزن است. اما گاهی اوقات باورهای اشتباهی وجود دارد که نه‌تنها در تناسب اندام تاثیر ماندگار و موثر ندارد بلکه ممکن است بدن را نیز با انواع کمبودها مواجه کنند.

در ادامه این مطلب به ۴ عادت غذایی اشاره خواهیم کرد که مداومت در انجام شان می تواند آسیب رسان باشد. این عادت ها عبارتند از:

۱. حذف تمام منابع نشاسته

یکی از باورهای اشتباه و بسیار شایع در زمینه کاهش وزن، حذف تمام منابع نشاسته از برنامه غذایی است. گرچه بعضی از منابع نشاسته که در خوراکی‌های آماده وجود دارند برای سلامت بدن مضر هستند اما منابع مفید نشاسته ضروری بوده و به کاهش وزن نیز کمک می‌کنند. به‌عنوان مثال، نشاسته موجود در برنج قهوه‌ای یا دانه‌های کینوآ به‌آرامی در بدن جذب می‌شوند و باعث احساس سیری طولانی خواهند بود. به علاوه، این خوراکی‌ها حاوی ریزمغذی‌هایی هستند که به تحریک متابولیسم بدن کمک می‌کنند. بنابراین، برای حفظ تناسب اندام توصیه می‌شود منابع مفید نشاسته جایگزین انواع خوراکی‌های فرآوری و تصفیه‌شده باشد.

رژیم لاغری

۲. پرهیز از مصرف چربی‌ها

گرچه مصرف زیاد چربی می‌تواند منجر به اضافه‌وزن شود اما حذف کامل چربی‌ها از رژیم غذایی نیز راهکار مناسبی برای تناسب اندام نیست. در واقع، حذف چربی‌ها از تغذیه روزمره روند کاهش وزن را سخت‌تر می‌کند و مشکلات متعددی برای سلامت بدن به‌وجود می‌آورد. چربی‌ها منابع ضروری برای سلامت پوست و مو، جذب ویتامین‌ها و حفظ تبادلات سلولی هستند. همچنین، طعم دلچسب‌تری به غذاها می‌دهند و برای کاهش وزن فقط توصیه می‌شود که مقدارشان کاهش پیدا کند و چربی‌های مفید مانند روغن زیتون و کلزا مصرف شود.

۳. صرف صبحانه سنگین برای سیری طولانی مدت

آغاز روز با صبحانه مغذی یکی از بهترین روش‌ها برای تحریک متابولیسم بدن و تامین انرژی است. اما هیچ مطالعه علمی ثابت نمی‌کند که صبحانه سنگین به کاهش وزن کمک می‌کند. حال آنکه برای تسریع کاهش وزن باید به انتخاب خوراکی‌های مغذی توجه داشت و از غذاهای حجیم و پرکالری حتی در وعده صبحانه پرهیز کرد.

۴. حذف میان‌وعده ها

یکی از توصیه‌های مهم در زمینه کاهش وزن، پرهیز از مصرف تنقلات است. مصرف تنقلات زمینه‌ساز اضافه‌وزن خواهد بود زیرا سطح کالری روزانه بدن را افزایش می‌دهد. اما این توصیه به معنای حذف هر نوع میان‌وعده نیست. انتخاب خوراکی‌های مغذی، سالم و البته به مقدار مناسب بین وعده‌های غذا مانع از پرخوری در وعده‌های اصلی غذایی می‌شود و انرژی مورد نیاز بدن در طول روز را تامین می‌کند. در این میان، انواع مغزها، میوه‌ها و سبزیجات انتخاب خوبی در این زمینه هستند. / بهداشت نیوز

دیگر رسانه ها

کدخبر: 84199

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر