چه کسانی زیاد می خوابند؟

مدت زمان خواب افراد در اواسط زندگی نسبت به اوایل و اواخر دوره بزرگسالی کاهش می‌یابد.

چه کسانی زیاد می خوابند؟

بر اساس یافته‌های منتشر شده در Nature Communications مدت خواب در اوایل بزرگسالی تا ۳۳ سالگی کاهش می‌یابد و سپس در ۵۳ سالگی دوباره افزایش می‌یابد.

این مطالعه که شامل ۷۳۰۱۸۷ شرکت‌کننده در ۶۳ کشور بود، نشان داد که چگونه الگو‌های خواب در طول عمر تغییر می‌کند و چگونه بین کشور‌ها متفاوت است.

محققان به سرپرستی پروفسور هوگو اسپایرز دریافتند، در نمونه مورد مطالعه افراد به طور متوسط ​​۷.۰۱ ساعت در شب می‌خوابند و زنان ۷.۵ دقیقه بیشتر از آن می‌خوابند.

آن‌ها دریافتند که جوانترین شرکت کنندگان در نمونه حداقل سن ۱۹ سال بیشترین خواب را داشتند، و مدت زمان خواب در طول ۲۰ سالگی و اوایل ۳۰ سالگی افراد کاهش یافته بود و تا اوایل ۵۰ سالگی دوباره افزایش می‌یابد.

محققان می‌گویند: کاهش خواب در دوران میانسالی ممکن است به دلیل نیاز‌های مراقبت از کودک و زندگی کاری باشد.

در مطالعات قبلی ارتباط بین سن و مدت خواب را پیدا کرده اند و در مطالعه اخیر، سه مرحله متمایز از لحاظ خواب در طول زندگی یعنی اواسط عمر ، ابتدا و انتهای بزرگسالی را شناسایی کرده اند.

محققان می‌گویند: ما متوجه شدیم در سرتاسر جهان مردم در اواسط بزرگسالی کمتر می‌خوابند، اما میانگین مدت خواب بین مناطق و کشور‌ها متفاوت است.

پروفسور هوگو اسپایرز می‌گوید: افرادی که بیشترین خواب را گزارش می‌کنند در کشور‌های اروپای شرقی مانند آلبانی، اسلواکی، رومانی و جمهوری چک هستند که ۲۰ تا ۴۰ دقیقه خواب بیشتر در شب را گزارش می‌کنند و کمترین آن در کشور‌های جنوب شرق آسیا از جمله فیلیپین، مالزی و اندونزی است.

مردم در بریتانیا گزارش دادند کمتر از میانگین می‌خوابند و همچنین در کشور‌های نزدیک به خط استوا نیز کمتر می‌خوابند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 62469

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر