رپورتاژ

چرا محتوا متنی نیاز به ویدئو و تصاویر درون خود دارد؟

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که به صورت کلی چرا باید از تصویر و ویدئو در محتواهای سایت خود استفاده کنیم؟ طبیعتا استفاده از محتوای تصویری سخت‌تر از محتوای متنی است و باید زمان بیشتری برای آن بگذارید. به همین دلیل باید بدانید که چرا این کار را انجام داده و زمان بیشتری را صرف می‌کنید.

در این مطلب به شما خواهیم آموخت که چرا باید تصاویر شگفت انگیز را در سایت داشته باشد و مطمئن باشید تاثیر خیلی زیادی در پروژه سئو شما می‌گذارد.

طراحی سایت

انسان موجودی بصری است

ما در طول روز و در زندگی خود از 5 حواس (بینایی، بویایی، لامسه، شنوایی و چشایی) استفاده می‌کنیم. هر کدام از این موارد به ما کمک می‌کنند تا زندگی خود را به بهترین شکل ممکن ادامه دهیم.

از بین رفتن هر کدام از آن‌ها می‌تواند مشکلات زیادی برای ما به وجود بیاورد ولی حس دیداری اهمیت بسیار زیادی دارد چرا که به صورت کلی انسان موجودی بصری است و به چشمان خود اهمیت زیادی می‌دهد.

این موضوع دلایل مختلفی دارد. مشاهده محتوای بصری سرعت بسیار بالاتری نسبت به خواندن یک متن دارد همین را می‌تواند دلیلی محکم برای استفاده از تصاویر، رنگ‌ها و ... در زمان طراحی سایت دانست. همچنین توجه به آن بسیار راحت‌تر است. علاوه بر این موارد، انسان‌ها می‌توانند محتوای تصویری را خیلی راحت درک کرده و برای مدت طولانی در ذهن داشته باشند.

به همین دلیل اگر شما از تصویر و ویدئو تاثیرگذار در سایت خود استفاده کنید، مخاطب بهتر آن را به خاطر سپرده و در نتیجه شما را بهتر می‌شناسند. باید بدانید که ۸۸ درصد از ترافیک اینترنتی در سال ۲۰۲۲ به محتوای ویدئویی اختصاص داده شد.

این روزها تکنولوژی تاثیر زیادی در زندگی ما داشته و هر لحظه، از ثانیه قبلی پیشرفته‌تر می‌شود. مردم می‌توانند با استفاده از گوشی موبایل و اینترنت، خیلی راحت به تمامی منابع دست پیدا کنند. وقتی تعداد منابع زیاد باشد، حوصله و زمانی برای بررسی تمامی آن‌ها باقی نخواهد ماند. به همین دلیل کاربران ترجیح می‌دهند عکس یا ویدئو را مشاهده کنند.

ایجاد ارتباط بهتر

هیچ محتوایی نمی‌تواند مانند یک عکس یا ویدئو خوب، با مخاطب ارتباط برقرار کند. در بخش قبلی هم گفتیم که این روزها سرعت زندگی افراد بسیار بالا رفته و در چنین شرایطی باید کاری کنیم تا مخاطب پای خود را روی ترمز گذاشته و محتوای ما، او را جذب کند.

به صورت کلی تمامی افرادی که در حوزه سئو کار می‌کنند و محتواهایی را برای کاربران تولید می‌کنند، این هدف را دارند که بتوانند با پیاده سازی تکنیک‌های مختلف، باعث جذب کاربر شوند.

یکی از کارهایی که می‌توانیم برای افزایش زمان ماندگاری کاربران انجام دهیم این است که از بهترین عکس‌ها و ویدئوها استفاده کنیم تا مخاطب زمانی را برای مشاهده آن‌ها گذاشته و بیشتر در سایت ماندگار شود. با بررسی اطلاعاتی که گوگل از آخرین آپدیت‌های خود منتشر کرده است، از اهمیت بالای به کارگیری محتوا بصری در محتوا متنی و ارزش آن در رتبه گیری پروژه‌های سئو در مشهد آگاه خواهیم شد.

محتوای بصری می‌تواند احساسات را درگیر کند و خیلی راحت مفهوم مورد نظر را نمایش دهند. به همین دلیل ستون فقرات محتوای شما محسوب شده و می‌توانند زمان بیشتری از فرد را درگیر کنند.

این روزها تمامی برندها برای اینکه در ذهن مخاطب ماندگار شوند، از این نوع محتوا استفاده می‌کنند. داشتن لوگو تصویری که به برند اشاره کند، راه موفقیت برای ماندگاری است. با این لوگو می‌توانید تمامی بخش‌های سایت خود را علامت گذاری کنید تا مورد سوء استفاده قرار نگیرد.

طراحی سایت

جلوگیری از حواس پرتی‌های کوچک مخاطب

این گزینه مهم‌ترین دلیل استفاده از عکس و ویدئو در سایت است. باید این را بدانید که موضوع فقط جذب مخاطب نبوده و او به این نوع از محتوا نیاز دارد. هر کسی که در حین مطالعه باشد، ممکن است هر چند ثانیه دچار حوس پرتی شده و متن را از دست بدهد.

همچنین خستگی می‌تواند دلیل دیگری باشد که فرد محتوا را نیمه کاره رها کند. عکس و ویدئو می‌تواند این مشکل را به صورت قطعی برطرف کند. مهم نیست عکس شما چگونه کات شده و یا از چه قابی برای آن استفاده کردید. تنها چیزی که مهم است این می‌باشد که می‌تواند خیلی سریع تمرکز مخاطب را بهبود دهد.

به این صورت مخاطب خسته نشده و حواسش پرت نخواهد شد. در واقع تمامی نویزهای محیط و ذهن را حذف خواهید کرد.

البته باید روی این نکته تاکید داشته باشیم که فقط بارگذاری عکس نمی‌تواند مفید باشد. باید متن بسیار عالی داشته باشید تا بتوانید خیلی راحت کاربر را برای مطالعه تمامی آن، مشتاق و علاقه مند کنید.

بیشتر در یاد می‌مانند

باید این را بدانید که بیشتر افراد خیلی راحت تصاویر را به ذهن سپرده و تا مدت‌ها فراموش نمی‌کنند. این نوع از محتوا علاوه بر اینکه در نگاه اول بسیار برجسته بوده و توجه زیادی را جلب می‌کنند، خیلی راحت هم در ذهن می‌نشینند.

به این صورت مخاطب محتوای شما را در کنار تصویر مورد نظر، به خاطر آورده و شما تا مدت‌ها در ذهن کاربر خود باقی خواهید ماند. باید این را بدانید که هر انسانی می‌تواند تا چندین روز، 80 درصد از محتوای تصویری را در ذهن داشته باشد. پس باید بهترین عکس و ویدئو را در سایت قرار دهید.

پیام شما فقط به این صورت است که ماندگار شده و مخاطب را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اگر دقت کرده باشید در دوران پیش دبستانی برای آموزش مفاهیم مختلف از فلش کارت‌ها با تصاویر زیبا استفاده می‌شود. تا به حال کودکی را دیدید که از این دوره گله داشته باشد یا محتوای آن را متوجه نشود؟

استفاده از محتوای تصویری بهترین راه برای آموزش بوده و می‌تواند در حافظه بلند مدت ثبت شود. این اطلاعات خیلی دیر فراموش شده یا حتی فراموش نمی‌شوند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 84942

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر