رپورتاژ

نکات مهم در طراحی سایت خبری کاربر پسند

رپورتاژ

نکات مهم در طراحی سایت خبری کاربر پسند

طراحی سایت از جمله طراحی سایت خبری و طراحی سایت فروشگاه آنلاین از اموری هستند که این روزها مورد توجه قرار گرفته اند. مطالعات نشان می دهند ۸۰ درصد از کابران قبل از آنکه اقدام به خرید کنند، در دنیای اینترنت به جستجو می پردازند. حضور در این فضا می تواند به ثبت برند در ذهن مشتریان کمک کند و همین امر باعث می شود تا کسب و کارها ارتقا یابد. سایت های خبری از جمله سایت های پرطرفدار هستند. زیرا تقریبا تمامی افراد به دنبال اخبار تازه هستند و ورودی کاربران این سایت ها بسیار بالاست. در طراحی این سایت ها باید به نکات مهمی توجه داشته باشید که در ادامه به آنها می پردازیم.

قالب گرید بیس

یکی از مهمترین مواردی که در طراحی سایت خبری باید به آن توجه داشته باشید استفاده از قالب گرید بیس است. گرید بیس به معنای قالبی است که دارای شبکه های متفاوتی است. در واقع، همانطور که می دانید تنوع خبرها بالاست. در نتیجه، سایت باید به گونه ای طراحی شود که بتواند این تنوع را پوشش دهد. به همین دلیل، سایت های گریدی بهترین قالب برای سایت های خبری هستند و می توانند کاربران را جذب این سایت ها کنند.

توجه به فضاهای خالی

یکی دیگر از مواردی که در طراحی سایت خبری باید مد نظر قرار گیرد توجه به فضاهای خالی است. همانطور که میدانید تعداد اخبار در سایت های خبری بسیار زیاد است، اما اگر این سایت ها با خبر بمباران شوند به زودی مشتریان زیادی را از دست می دهند. در نتیجه، فضاهای خالی باید در سایت های خبری طبق استاندارد گنجانده شوند تا بتوانند بهترین فضا را برای کاربران به وجود بیاورند. توجه به فضاهای خالی باعث می شود کاربران مدت زمان بیشتری در سایت باقی بمانند و تعامل آنها با سایت افزایش پیدا می کند.

توجه به دسته بندی ها

در طراحی سایت خبری دسته بندی ها باید به خوبی رعایت شوند. به طور مثال، تصور کنید شما کاربری هستید که وارد سایت خبری می شوید و به خبری های اقتصادی علاقه زیادی دارد. چه انتظاری دارید؟ شما می خواهید منویی در سایت وجود داشته باشد که شما را به بخش خبرهای اقتصادی هدایت کند. این موضوع باعث می شود تا حس خوبی داشته باشد و به سرعت به آنچه نیاز دارید برسید. اگر این منو به خوبی طراحی نشود، بی شک شما مشتریان زیادی را از دست می دهید.

رنگ بندی مناسب

شاید بتوان گفت یکی از مهمترین مواردی که در طراحی سایت خبری باید توجه شود رنگ بندی مناسب سایت است. همانطور که میدانید رنگ می تواند حس خاصی را در کاربران فعال کند. به طور مثال اگر شما یک سایت پزشکی داشته باشید باید از رنگ های روشن و آرام مانند رنگ آبی استفاده کنید. در سایت های خبری نیز باید ترکیب رنگ ها به گونه ای باشد که حس خستگی را در کاربران به وجود نیاورد. در غیر اینصورت، باعث می شود کاربران سایت شما را ترک کنند.

قسمت نظرات

در طراحی سایت خبری باید قسمتی برای تبادل نظرات گذاشته شود. این امر می تواند از چندین جهت مورد توجه باشد. اولا زمانی که کاربران نظرات خود را در سایت می گذارند تعاملشان با سایت افزایش پیدا می کند و این امر باعث افزایش رتبه سایت می گردد. از طرف دیگر، زمانی که کاربران نظرات خود را وارد می کنند کاربران دیگر ترغیب می شوند تا نظرات را بخوانند و یا نظرات خود را بازگو کنند. در نتیجه محیط مناسبی برای ارتباط کاربران با یکدیگر به وجود می آید و این امر نقش بسیار مهمی در افزایش رتبه سایت دارد.

در طراحی سایت فروشگاه آنلاین به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

اگر می خواهید برای طراحی سایت فروشگاه آنلاین اقدام کنید، بهتر است به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • قبل از طراحی سایت فروشگاه آنلاین باید اهداف خود را به خوبی تعیین کنید.
  • در طراحی سایت فروشگاه آنلاین باید ماهیت کسب و کار را در سایت خود بازنمایی کنید.
  • تعامل طراح سایت با کارفرما بسیار مهم است و باعث می شود تا روند طراحی سایت به خوبی پیش رود. اگر متوجه شدید طراح سایت با شما تعامل ندارد، کار خود را به او نسپارید.
  • طراح سایت باید بتواند به کارفرما مشاوره دهد و او را در مسیر درست راهنمایی کند.

طراحی سایت

برای طراحی سایت خبری به کجا مراجعه کنیم؟

تا بدینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد طراحی سایت خبری در اختیار شما قرار دهیم. در روند طراحی وب باید به نکات مهمی از جمله طراحی گرید بیس، توجه به فضاهای خالی و رنگ بندی مناسب توجه داشته باشید.

شرکت ایران سایت (iransite.com) اولین شرکت دیجیتال مارکتینگ در ایران است. نمونه کارهای این شرکت در سایتش قرار گرفته اند و شما می توانید آنها را بررسی کنید. همچنین، این شرکت تجربه زیادی در زمینه طراحی سایت دارد و می تواند به درخشش کسب و کار شما در فضای اینترنت کمک کند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 45798

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر