سارقان خطرناک تهران دستگیر شدند

رییس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری دو سارق حرفه‌ای خودرو، کشف۱۰ فقره سرقت محتویات خودرو و کشف محموله قاچاق ۲۵ میلیاردی طی روزهای اخیر در پایتخت خبر داد.

سارقان خطرناک تهران دستگیر شدند

رییس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری دو سارق حرفه‌ای خودرو، کشف۱۰ فقره سرقت محتویات خودرو و کشف محموله قاچاق ۲۵ میلیاردی طی روزهای اخیر در پایتخت خبر داد.

به گزارش عرشه آنلاین، سرهنگ جلیل موقوفه‌ای با اشاره به مهمترین پرونده‌های پلیس پیشگیری در روزهای اخیر گفت:‌ در روزهای اخیر تیم عملیات کلانتری ۱۶۹ مشیریه در حال گشت‌زنی، به راننده و سرنشین یک دستگاه خودروی مزدا سفید رنگ مشکوک و پس از استعلام متوجه مسروقه‌بودن خودرو شدند.

وی ادامه داد: راننده و سرنشین خودروی مزدا هنگام رؤیت مأموران به صورت پیاده از محل فرار کردند و ماموران به‌سرعت وارد عمل شده و طرح مهار را اجرا و در یک عملیات پلیسی یکی از متهمان را دستگیر کردند.

موقوفه‌ای با اشاره به اینکه متهم دیگر از صحنه فرار کرد، گفت: متهم ۳۵ ساله پس از انتقال به کلانتری در تحقیقات ابتدایی به سرقت خودرو در شرق تهران با همدستی متهم دیگر اعتراف کرد. همچنین مالباخته پرونده شناسایی و به کلانتری فراخوانده شد.

وی تصریح کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهم و دستگیری متهم متواری در جریان است.

۱۰ فقره سرقت لوازم خودرو کشف شد

رییس پلیس پیشگیری پایتخت در ادامه از دستگیری سارق حرفه‌ای در جریان دزدی لوازم خودرو خبر داد و گفت: متهم تا کنون به ۱۰ فقره سرقت مشابه معترف شده‌است.

وی با اشاره به جزئیات این پرونده گفت: مأموران کلانتری شهرک قدس در حال گشت‌زنی به فردی با کلاه مشکی رنگ که در حال پرسه‌زنی در اطراف خودروهای پارک‌شده بود، شک کردند و متهم را زیر نظر گرفتند.

موقوفه‌ای افزود: همان موقع متهم شیشه یک دستگاه خودروی مزدا سه را تخریب کرد و قصد داشت از آن دزدی کند که سریعا ماموران وارد عمل شدند و متهم را در یک عملیات تعقیب و گریز چند کیلومتری زمین‌گیر و دستگیر کردند و در بررسی ابتدایی از متهم وسایل و ادوات سرقت کشف شد.

وی عنوان کرد: سارق که ۲۲ سال سن داشت، پس از منتقل شدن به کلانتری در تحقیقات به ۱۰ فقره سرقت لوازم و محتویات خودرو در غرب پایتخت به همین روش اعتراف کرد.

موقوفه‌ای با اشاره به شناسایی تعدادی از مالباختگان اظهار کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف جزئیات پرونده در جریان است.

کشف محموله قاچاق ۲۵ میلیاردی

جلیل موقوفه‌ای همچنین در تشریح خبر کشف محموله کالای قاچاق ۲۵ میلیاردی گفت: طی روزهای اخیر ماموران کلانتری غیاثی حین گشت‌زنی انتظامی به دو دستگاه خودروی سواری و وانت که در حال بارگیری لوازمی بودند مشکوک شدند و برای بررسی بیشتر به خودروها مراجعه کردند.

وی با اشاره به اینکه راننده خودروی سواری هنگام دیدن خودروی پلیس به سرعت از محل فرار کرد، گفت: مأموران با مشاهده این صحنه سریعا وارد عمل شدند و و خودروی وانت را متوقف کردند. در بررسی ابتدایی از داخل خودروی وانت ۳۳ دستگاه تلفن همراه اپل و ۷۷عدد کارتن ایرپد فاقد مجوزهای قانونی و گمرکی کشف شد.

موقوفه‌ای ادامه داد: مالک کالا نتوانست بارنامه و مجوزهای قانونی کالا را ارائه کند و این متهم ۳۶ ساله در تحقیقات ابتدایی به جرم خود معترف شد که قصد توزیع کالای قاچاق در بازار تهران را داشته است.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ اضافه کرد: در این رابطه یک متهم دستگیر شد و کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲۵ میلیارد ریال اعلام کردند. متهم نیز پس از تشکیل پرونده در اختیار دادسرا قرار گرفت./ ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 51120

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر