مستندی که در هند جنجال به پا کرد!

ماه گذشته بی بی سی مستندی در مورد نحوه شورش های فرقه ای در سال ۲۰۰۲ در ایالت گجرات پخش کرد که باعث عصبانیت شدید حاکمان هندی از حزب بهاراتیا جاناتا شد. هند این مستند را ممنوع کرده و هر فردی که آن را تماشا کند را بازداشت می کند.

مستندی که در هند جنجال به پا کرد!

شفقنا نوشت: ماه گذشته بی بی سی مستندی در مورد نحوه شورش های فرقه ای در سال ۲۰۰۲ در ایالت گجرات پخش کرد که باعث عصبانیت شدید حاکمان هندی از حزب بهاراتیا جاناتا شد. هند این مستند را ممنوع کرده و هر فردی که آن را تماشا کند را بازداشت می کند.

ممیزان مالیاتی هند به ساختمان شبکه تلویزیونی بی بی سی دو دو شهر دهلی و بمبیی حمله کردند.

به نقل از فرانس۲۴ِِ، چند هفته پس از پخش مستندی از اقدامات نخست وزیر  نارندرا مودی در جریان شورش های فرقه ای مرگبار در سال ۲۰۰۲ مقامات مالیاتی به ساختمان بی بی سی یور بردند.

ممیزان مالیاتی طبقات ساختمان‌های این شبکه انگلیسی را اشغال کرده و همه خطوط تلفن را قطع کرده‌اند.

ماه گذشته بی بی سی مستندی در مورد نحوه شورش های فرقه ای در سال ۲۰۰۲ در ایالت گجرات پخش کرد که باعث عصبانیت شدید حاکمان هندی از حزب بهاراتیا جاناتا شد. هند این مستند را ممنوع کرده و هر فردی که آن را تماشا کند را بازداشت می کند. این مستند در مورد نحوه مدیریت این شورش به دست سروزیر وقت و نخست وزیر فعلی است که در آن دستکم ۲ هزار نفر که عمدتاْ مسلمان بودند کشته شدند.

فعالان حقوق بشر می گویند که آزادی مطبوعات در بزرگترین دموکراسی جهان در دوران تصدی نارندرا مودی آسیب دیده است. هند از زمان روی کار آمدن وی در سال ۲۰۱۴ در فهرست جهانی آزادی مطبوعات که توسط گزارشگران بدون مرز تهیه شده است، ۱۰ پله سقوط کرده و به ۱۵۰ امین کشور از ۱۸۰ کشور رسیده است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 72383

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر