روسیه رزمایش اتمی برگزار کرد

رسانه‌ها از آغاز رزمایش هسته‌ای روسیه با حضور هزار نیروی نظامی و بیش از ۱۰۰ وسیله نقلیه جنگی و موشک‌های بالستیک قاره‌پیما خبر دادند.

روسیه رزمایش اتمی برگزار کرد

خبرگزاری اینترفاکس امروز چهارشنبه به نقل از وزارت دفاع روسیه گفت نیرو‌های هسته‌ای این کشور در حال برگزاری رزمایشی در استان ایوانوفو هستند.

این خبرگزاری به نقل از این نهاد دولت روسیه گفت حدود ۱۰۰۰ نیروی نظامی با استفاده از بیش از ۱۰۰ خودروی هسته‌ای از جمله پرتابگر‌های موشک بالستیک بین قاره‌ای یارس (Yars) در حال برگزاری این مانور هستند.

پیش از جنگ اوکراین نیز، روسیه یک رزمایش هسته‌ای با پرتاب‌های چندگانه موشک‌های بالستیک قاره‌پیما و موشک‌های کروز انجام داده بود.

رزمایش هسته‌ای روسیه احتمالا در پاسخ به افزایش «نظامی‌گری» در اروپا صورت می‌گیرد. روز گذشته صدر اعظم آلمان اعلام کرد با در نظر گرفتن بودجه ۱۰۰ میلیارد یورویی برای حوزه نظامی، قصد دارد ارتش آلمان را به قدرتمند‌ترین ارتش اروپایی ناتو تبدیل کند.

سال گذشته، برای اولین بار در جهان هزینه‌های نظامی از ۲ هزار میلیارد دلار در سال فراتر رفته و به نظر می‌رسد با تقویت نیرو‌های مسلح کشور‌های اروپایی در پاسخ به حمله روسیه به اوکراین، بیشتر هم بشود. بر اساس گزارشی که موسسه تحقیقات صلح بین المللی استکهلم منتشر کرده است، کشور‌ها در سال ۲۰۲۱ در مجموع دو هزار و ۱۱۳ میلیارد دلار برای ارتش خود هزینه کرده اند که در مقایسه با سال پیش از خود هفت دهم درصد افزایش داشته است./ باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 23589

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر