خرسون ساعت محلی اوکراین را کنار گذاشت

منطقه خرسون که در عملیات نظامی روسیه در اوکراین به کنترل نیروهای روس درآمده است، اعلام کرد که از این پس ساعت رسمی مسکو برای آنجا معتبر خواهد بود و ساعت محلی اوکراین کنار گذاشته می شود.

خرسون ساعت محلی اوکراین را کنار گذاشت

«کریل استرموسوف» معاون اداره مستقر در منطقه «خرسون» در جنوب اوکراین اعلام کرد که ساعت رسمی منطقه مذکور به وقت مسکو تغییر یافته است.

پیشتر نیز مقامات بخش های آزاد شده در منطقه زاپروژیا از تغییر ساعت رسمی خود به زمان مسکو خبر داده بودند.

وی همچنین اعلام کرد که این منطقه مرزهای خود را به روی دیگر مناطق تحت کنترل اوکراین بسته است.

استرموسوف در این باره گفت: اکنون و به دلایل امنیتی مرز بسته است. ما به هیچ وجه سفر به اوکراین را تحت هیچ عنوانی توصیه نمی کنیم.

وی افزود که گذرگاه‌های مرزی خرسون با مناطق اوکراینی «میکولایف» و «دنیپروپتروفسک» بسته است، در حالی که سفر از این منطقه به شبه جزیره کریمه یا مناطق تحت کنترل روسیه در زاپروژیا همچنان امکان‌پذیر است.

روسیه کنترل کامل منطقه خرسون را به دست گرفته است. پیشتر «دیمیتری پسکوف» سخنگوی رئیس جمهور روسیه اعلام کرده بود که پیوستن استان خرسون به روسیه باید کاملا قانونی به انجام برسد و این موضوع به ساکنان این منطقه بستگی دارد که تصمیم بگیرند آیا به روسیه بپیوندند یا خیر.

اظهارات سخنگوی کرملین در واکنش به صحبت های یکی از رهبران طرفدار روسیه مستقر در خرسون عنوان شد که گفته بود از «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه درخواست خواهد کرد که این منطقه را به این کشور الحاق کند.

همچنین پیش از آن نیز «آندری تورچاک» دبیر شورای عمومی حزب روسیه متحد درباره خرسون گفته بود: روسیه برای همیشه اینجاست. نباید در آن شک کرد. بازگشتی به گذشته وجود نخواهد داشت. ما با هم زندگی خواهیم کرد، این منطقه را که غنی از میراث تاریخی و از مردمی است که در اینجا زندگی می‌کنند، توسعه خواهیم داد./ مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 22800

ارسال نظر