اعلام اماده باش دفاع سایبری آمریکا در برابر روسیه | بایدن: پوتین می خواهد از سلاح شیمیایی استفاده کند

اعلام اماده باش دفاع سایبری آمریکا در برابر روسیه |  بایدن: پوتین می خواهد از سلاح شیمیایی استفاده کند

جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده  از شرکای بخش خصوصی خواست فوراً دفاع سایبری خود را سخت‌تر کنند و به اطلاعات در حال تکامل اشاره کرد که نشان‌دهنده پتانسیلی است که روسیه می‌تواند فعالیت‌های سایبری مخرب علیه ایالات متحده انجام دهد.

به گزارش  شبکه خبری سی‌ان‌ان، رئیس‌جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای اذعان کرد که دولت فدرال به استفاده از هر ابزاری برای بازدارندگی، اخلال و در صورت لزوم پاسخ به حملات سایبری علیه زیرساخت‌های حیاتی ادامه خواهد داد، اما به تنهایی نمی‌تواند در برابر این تهدید دفاع کند.بایدن در بیانیه خود نوشت: «بیشتر زیرساخت‌های حیاتی آمریکا متعلق به بخش خصوصی است و این‌گونه اداره می‌شود و مالکان و اپراتورهای زیرساخت‌های حیاتی باید تلاش‌ها را برای قفل کردن درهای دیجیتال خود تسریع کنند.»

رئیس‌جمهوری آمریکا تصریح کرد: «آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت وزارت امنیت داخلی (CISA) به طور فعال با سازمان‌ها در سراسر زیرساخت‌های حیاتی برای به اشتراک گذاشتن سریع اطلاعات به منظور کمک به محافظت از سیستم‌ها و شبکه‌های آنها کار می‌کند.»

از جمله اقداماتی که دولت برای محافظت در برابر حملات سایبری توصیه می‌کند، استفاده از احراز هویت چندعاملی، مشاوره با متخصصان امنیت سایبری برای اطمینان از اصلاح سیستم‌ها و محافظت در برابر همه آسیب پذیری‌های شناخته‌شده، تغییر رمز عبور در سراسر شبکه‌ها برای جلوگیری از استفاده از اعتبارنامه‌های سرقت‌شده، پشتیبان‌گیری و رمزگذاری داده‌ها و آموزش کارکنان در مورد امنیت سایبری، است.

بایدن در این خصوص نوشت: «از روز اول، دولت من برای تقویت دفاع سایبری ملی ما کار کرده است. اقدامات امنیتی سایبری گسترده‌ای را برای دولت فدرال و بخش‌های زیرساختی حیاتی که در آنها اختیار انجام این کار را داریم و ایجاد مشارکت‌ها و ابتکارات عمومی-خصوصی نوآورانه برای افزایش امنیت سایبری در سراسر جهان، الزامی کرده‌ایم.»

او ادامه داد: «تمام زیرساخت‌های حیاتی ما. کنگره در این تلاش‌ها با ما همکاری کرده است. ما از اینکه اعضای کنگره در سراسر راه کار کردند تا از شرکت‌ها بخواهند حوادث سایبری را به دولت ایالات متحده گزارش دهند، قدردانی می‌کنیم.»

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین  تاکید کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، در حال ارزیابی (شرایط برای) استفاده از تسلیحات شیمیایی و بیولوژیک در جنگ‌ با اوکراین است.

رئیس‌جمهوری ایالات متحده روز دوشنبه در میزگردی با مدیران ارشد اقتصادی با موضوع بررسی واکنش‌های واشنگتن به تهاجم روسیه به اوکراین، گفت که «اتهامات روسیه مبنی بر این که کی‌یف دارای سلاح‌های بیولوژیک و شیمیایی است نادرست است، و حاکی از آن است که پوتین، خود قصد استفاه از چنین تسلیحاتی را دارد.»

 بایدن گفت که « پوتین یک گوشه گیر افتاده است و اکنون دوباره به دنبال بهانه‌ و ادعاهای دروغین جدیدی است.»

وزارت دفاع روسیه بدون ارائه مدرکی، کی‌یف را به برنامه ریزی برای حمله شیمیایی علیه مردم خود متهم کرده است تا مسکو را به استفاده از سلاح های شیمیایی در حمله به اوکراین متهم کند.

رویترز می‌نویسد که سفارت روسیه در واشنگتن از ارائه هرگونه اظهار نظری در این مورد طفره رفته‌است.

در اوایل ماه جاری، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده، در گفت‌و‌گو با نیکولای پاتروشوف، دبیر شورای امنیت روسیه، به او در مورد عواقب «هر گونه تصمیم احتمالی روسیه برای استفاده از سلاح‌های شیمیایی یا بیولوژیک‌ در اوکراین» هشدار داد. کاخ سفید مشخص نکرد که این پیامدها چه خواهد بود.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 13030

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر