ادعای وزیر خارجه آمریکا علیه ایران

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفت اسرائیل حالا بیشتر از قبل امن شده است. باید راه حل دو دولت را به نحوی که تضمین کننده امنیت اسرائیل از طریق تعهدات باشد، اجرا کرد.

ادعای وزیر خارجه آمریکا علیه ایران

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفت ایران بزرگترین تهدید برای امنیت اسرائیل و امنیت همه ما است و باید آن را به همراه نمایندگانش منزوی کرد!

به گزارش عرشه آنلاین، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانس امنیتی مونیخ ادعا کرد که تقریباً تمام کشورهای عربی خواستار عادی سازی روابط خود با اسرائیل هستند.

رئیس دیپلماسی آمریکا گفت: تقریباً تمام کشورهای عربی خواهان ادغام واقعی اسرائیل در منطقه برای عادی سازی روابط هستند، در صورتی که این کار تاکنون انجام نشده است.

آنتونی بلینکن، در پاسخ به سوالی در کنفرانس امنیتی مونیخ درباره تغییرات نظام بین‌الملل به دلیل رقابت آمریکا و چین، درباره همکاری واشنگتن با دیگر کشورها گفت: کشورها یک انتخاب دارند؛ یا در پشت میز سیستم بین المللی قرار بگیرند یا در منو باشند.

هم زمان، وی تأیید کرد که ایالات متحده رقابت استراتژیک با چین دارد. وی افزود: در بحبوحه رقابت برای نفوذ با چین، ایالات متحده در تلاش است تا کشورهای مختلف را به صورت داوطلبانه برای همکاری جذب کند.

کنفرانس امنیتی مونیخ از ۱۶ تا ۱۸ فوریه برگزار می شود. پیش بینی می شود حدود ۵۰ رئیس دولت و همچنین حدود ۱۰۰ وزیر در آن شرکت کنند.

 آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا همچنین با اسحاق هرتسوگ رئیس اسرائیل در مونیخ دیدار و بار دیگر بر حق اسرائیل برای اطمینان از عدم تکرار حملات تروریستی ۷ اکتبر تاکید کرد.

بلینکن و هرتسوگ درباره تلاش‌های جاری برای تضمین آزادی گروگان‌ها و دستیابی به توقفی بشردوستانه که به افزایش جریان کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان فلسطینی در غزه کمک می‌کند، گفتگو کردند.

بلینکن بار دیگر تاکید کرد که آمریکا نمی تواند از عملیات زمینی نظامی در رفح بدون برنامه معتبر و قابل اجرا جهت تضمین امنیت بیش از یک میلیون نفری که در لین منطقه پناه گرفته اند، حمایت کند.

 بلینکن بر لزوم اتخاذ تدابیر عملی برای حفاظت از جان غیرنظامیان و جلوگیری از گسترش درگیری توسط همه طرف ها تاکید کرد. وی بر تعهد آمریکا به صلح پایدار در منطقه از جمله از طریق ایجاد یک کشور فلسطینی با امنیت تضمین شده برای اسرائیل تاکید کرد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 127118

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر