وزیر خارجه آمریکا پس از اعلام خبر تبادل زندانیان | همچنان ایران را تحریم می کنیم

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا پس از اعلام خبر توافق با ایران برای تبادل زندانیان اعلام کردما به اعمال تحریم‌های خود علیه ایران و مقابله قاطعانه با فعالیت‌های بی‌ثبات کننده آن در منطقه و فراتر از آن ادامه خواهیم داد.

وزیر خارجه آمریکا پس از اعلام خبر تبادل زندانیان | همچنان ایران را تحریم می کنیم

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا پس از اعلام خبر  توافق با ایران برای تبادل زندانیان  اعلام کردما به اعمال تحریم‌های خود علیه ایران و مقابله قاطعانه با فعالیت‌های بی‌ثبات کننده آن در منطقه و فراتر از آن ادامه خواهیم داد.

: وزیر امور خارجه ایالات متحده آزادی زندانیان دوتابعیتی را یک «گام مثبت» توصیف کرده و مدعی شد تهران تحت توافقنامه زندانیان هیچ گونه تخفیف تحریمی دریافت نخواهد کرد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، روز پنجشنبه آزادی زندانیان دوتابعیتی را یک «گام مثبت» توصیف کرده و مدعی شد تهران تحت توافقنامه زندانیان هیچ گونه تخفیف تحریمی دریافت نخواهد کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری آناتولی، بلینکن در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای مکزیکی خود آلیسیا بارسنا ایبارا به خبرنگاران گفت: «این تازه آغاز روندی است که امیدوارم و انتظار دارم به بازگشت آنها به ایالات متحده منجر شود». وی افزود: «باور من این است که این آغاز پایان کابوس آنها و کابوسی است که خانواده‌های آن‌ها تجربه کرده‌اند».

او با اشاره به اینکه به «هیچ یک از جزئیات مربوط به کاری که ما انجام می‌دهیم یا درگیر آن هستیم» نمی‌پردازد، گفت که نمی‌خواهد این روند را به خطر بیندازد. او با تاکید بر این‌که آمریکا به اجرای تمامی تحریم‌های خود علیه ایران ادامه می‌دهد، گفت: «در هر صورت و از هر لحاظ، ایران هیچ گونه تخفیف تحریمی دریافت نخواهد کرد».

او  با اشاره به این‌که امروز وزارت امور خارجه با پنج آمریکایی تماس گرفت، گفت: «آن‌ها از این‌که از زندان خارج شده‌اند بسیار خوشحال هستند، اما ما می‌خواهیم مطمئن شویم که این روند را تکمیل کرده و آن‌ها را به خانواده‌هایشان بازگردانیم».

کاخ سفید روز پنجشنبه اعلام کرد، پنج شهروند آمریکایی - سیامک نمازی، مراد طاهباز، عماد شرقی و دو نفر دیگر که می‌خواهند نامشان فاش نشود - از زندان اوین به حبس خانگی منتقل شده‌اند.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 100917

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر