زمان اعلام نتایج کنکور سراسری اعلام شد

رئیس سازمان سنجش با اشاره به اینکه امروز سوابق تحصیلی داوطلبان از آموزش و پرورش به این سازمان ارسال می‌شود، گفت: نتایح اولیه کنکور تا ۲۰ مرداد اعلام می‌‌شود.

زمان اعلام نتایج کنکور سراسری اعلام شد

رئیس سازمان سنجش با اشاره به اینکه امروز سوابق تحصیلی داوطلبان از آموزش و پرورش به این سازمان ارسال می‌شود، گفت: نتایح اولیه کنکور تا ۲۰ مرداد اعلام می‌‌شود.

عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش درباره اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۲ اظهار کرد: نتایج اولیه طبق قولی که قبلا دادیم باید در نیمه اول مردادماه اعلام  و در نیمه دوم انتخاب رشته انجام می‌شد اما با قدری تأخیر نتایج در بازه زمانی ۱۵ تا ۲۰ مرداد اعلام خواهد شد.

وی افزود: ۴۰ درصد نتیجه به نمرات سابقه تحصیلی که در اختیار آموزش و پرورش است، بستگی دارد و آموزش و پرورش نتایج امتحانات را اعلام و فرصت اعتراضات را فراهم کرد.

رئیس سازمان سنجش درباره آخرین مهلت اموزش و پرورش برای اعلام سوابق تحصیلی گفت: طبق مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو معمولا تقویمی را اعمال می‌کنیم ولی با یک تا چند روز تاخیر عملیاتی می‌شود و این وزارتخانه باید در اوایل مرداد سوابق تحصیلی را به سازمان سنجش ارسال کند.

پور عباس بیان کرد: آموزش و پرورش ۱۰۰ درصد سوابق تحصیلی را اعمال کرده ونمره تراز شده به سازمان سنجش می‌دهد اگر کسی سابقه تحصیلی ندارد به طور طبیعی نمره صفر را در پرونده آن فرد قرار می‌دهد و برمبنای نمره صفر عمل خواهد شد البته طبق مصوبه شورای سنجش و پذیرش همه افراد سوابق تحصیلی دارند.

وی افزود: داوطلبان فرصت ترمیم نمرات خود را دارند و اگر این اقدام را انجام دهند بر طبق نمره جدید برایشان اقدام می‌شود.

رئیس سازمان سنجش ادامه داد: امروز قرار است سوابق تحصیلی به ما داده شود و سوابق تحصیلی که داده شد باید چند روز وقت بگذاریم تا سوابق تراز شده با نمره کنکور داوطلب به نسبت ۴۰ به ۶۰ هماهنگ شود همچنین تا سه نوبت کنترل خواهیم داشت.

قابل ذکر است، یک میلیون و ۱۹ هزار و ۴۳۶ داوطلب در نوبت دوم کنکور امسال ثبت نام کردند که زنان ۶۸۷ هزار و ۴۲۰ داوطلب (۶۱ درصد) و مردان نیز ۴۳۲ هزار و ۱۶ داوطلب (۳۹ درصد) را تشکیل دادند.

منبع: تسنیم

دیگر رسانه ها

کدخبر: 99809

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر