خبر مهم آموزش و پرورش قزوین

خبر مهم  آموزش و پرورش قزوین

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: امسال پس از برگزاری آزمون‌های استخدامی، ۷۰۳ معلم جذب آموزش و پرورش استان می‌شوند.

نقی سیاهکالی مرادی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: امسال پس از برگزاری آزمون‌های استخدامی، ۷۰۳ معلم شامل ۳۲۴ آموزگار و ۳۷۹ دبیر جذب آموزش و پرورش استان می‌شوند.

سیاهکالی مرادی افزود: امسال در گزینش و استخدام افراد متقاضی جذب در آموزش و پرورش تاثیر آزمون کتبی ۴۰ درصد و سهم مصاحبه و گزینش۶۰ درصد در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه عدالت ارزیابی یکی دیگر از شاخصه‌های آزمون استخدامی امسال به شمار می‌رود به طوری که ویژگی‌ها و مشخصات ظاهری تاثیر چندانی در فرایند استخدام نخواهد داشت و مبنای قضاوت نخواهد بود، اظهار کرد: در یک فرایند کاملا عادلانه موارد تخصصی که مربوط به فنون تدریس، مهارت‌های معلمی و حل مسئله خواهد بود به بوته آزمایش گذاشته می‌شود و در این عرصه فرصت پذیرش برای بهترین‌ها فراهم خواهد شد.

سیاهکالی مرادی تاکید کرد: با توجه به اهمیت شغل معلمی و لزوم گزینش بهترین‌ها، یکی از بزرگترین رسالت‌های آموزش و پرورش تامین نیروی انسانی کارآمد و متعهد است که امیدواریم با فرایند حاضر موفق به این امر بشویم؛ بنابراین سختگیری‌های منطقی و تخصصی از ملزومات آزمون استخدامی پیش رو خواهد بود.

وی با بیان اینکه امسال رویکرد مصاحبه‌ها در گزینش آموزگاران و دبیران کاملا تخصصی است اظهار کرد: امسال شاخص‌ها از شاخص‌های کمی به شاخص‌های کیفی تغییر پیدا کرده است که نوید خوبی برای اولیا و دانش آموزان است که بهترین آموزگاران انتخاب خواهند شد.

به گفته این مسوول، در قسمت پذیرش آموزگاری سهمیه استان قزوین ۳۲۴ نفر نیرو است که پس از مصاحبه تخصصی این تعداد انتخاب خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در بخش آزمون استخدامی دبیری نیز که در آینده‌ای نزدیک برگزار خواهد شد ۳۷۹ نفر به عنوان دبیر استخدام خواهند شد که در آن فرایند نیز پذیرش در ابتدای کار سه برابر ظرفیت خواهد بود و در ادامه نفرات برگزیده استخدام خواهند شد.

سیاهکالی مرادی تصریح کرد: این اطمینان خاطر را به تمام داوطلبان پذیرفته شده مرحله اول می‌دهیم که پذیرش و استخدام کاملا عادلانه و بر اساس امتیازات کسب شده خواهد بود.

استان قزوین دارای بیش از ۱۷ هزار فرهنگی در مقاطع مختلف تحصیلی است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 97735

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر