ماجرای تکان‌دهنده و جنجالی کشف اجساد مثله‌شده زنان در تهران | پای قاتل سریالی در میان است؟ + تصاویر

انتشار اخبار مربوط به کشف اجساد مثله‌شده زنان در پایتخت خبرساز شده و احتمال اینکه پای یک قاتل سریالی در خصوص قتل‌های سریالی زنان در تهران در میان است، در فضای مجازی، موجی از وحشت ایجاد کرده است.

ماجرای تکان‌دهنده و جنجالی کشف اجساد مثله‌شده زنان در تهران | پای قاتل سریالی در میان است؟ + تصاویر

قاتل سریالی زنان و انتشار اخبار مربوط به کشف اجساد مثله‌شده زنان در پایتخت خبرساز شده است. بوی قاتل سریالی از اجساد مثله‌شده زنان بلند شد! افزایش اخبار مربوط به قتل و جنایت در روزهای اخیر و شهرهای مختلف ایران، افزایش یافته و اینکه یک یا چند قاتل سریالی عامل این قتل‌ها و جنایت‌ها باشند، موجب نگرانی مردم شده است. احتمال اینکه پای یک قاتل سریالی در خصوص قتل‌های سریالی زنان در میان است، در فضای مجازی، موجی از وحشت ایجاد کرده است. پس از رخ دادن حادثه وحشتناک کشف اجساد مثله‌شده زنان در میدان آزادی و اکنون در خزانه تهران، کاربران فضای مجازی می‌گویند که بعد از قتل چهار زن در شهرهای آباده، مشهد و تبریز، حالا نوبت به تهران رسیده و پای یک قاتل سریالی زنان در میان است.

بیشتر بخوانید: افشای راز هولناک جنایات مخوف قاتل سریالی زن | خون دختران جوان را در ظرف جمع می‌کرد

کاربران نوشتند: «قاتل سریالی در شهرهای آباده، مشهد، تبریز و تهران، زنان را کشته و جسدشان را تکه‌تکه کرده است.» ادعای وجود یک قاتل سریالی و وقوع قتل‌های سریالی زنان از سوی کاربران فضای مجازی، پس از کشف جسد زن جوان در میدان آزادی و خزانه تهران، مخصوصا توییتر، مطرح شده و باعث وحشت افکار عمومی شده است. 

قاتل سریالی

 ساعت ۷ صبح روز یکشنبه «4 تیر ماه 1402»، مردی که برای قرار دادن زباله‌ها در سطل از خانه‌اش در منطقه خزانه خارج شده بود، چشمش به یک یخدان افتاد که در کنار سطل زباله رها شده بود. او در یخدان را باز کرد و با دیدن جسد مثله‌شده زنی، وحشت‌زده پلیس را خبر کرد.

با حضور تیم جنایی معلوم شد که جسد متعلق به زنی حدودا ۳۵تا ۴۰ساله است اما از آنجا که جسد مثله شده بود نمی‌شد زمان مرگ را تخمین زد و علت را مشخص کرد.

صبح روز یکشنبه، چهارم تیر ماه، مأموران کلانتری ۱۵۰ خزانه از طریق تماس تلفنی کشف جسد مثله شده زن جوانی را کنار یک سطل زباله در محله خزانه با تماس تلفنی به قاضی «محمدرضا صاحب‌جمعی» بازپرس ویژه قتل شعبه ششم دادسرای امور جنایی گزارش کردند.

با اعلام این خبر، تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی، متخصصان پزشکی قانونی و تیم تشخیص هویت به همراه قاضی جنایی پای در محل حادثه گذاشتند و با جسد مثله شده یک زن در یک بسته یونولیتی در کنار سطل زباله مواجه شدند. بررسی‌ها حکایت از آن داشت، این زن در محل دیگری به قتل رسیده و پس از جنایت به محل موردنظر منتقل شده است. همچنین ۲ دست، ۲ پا و سر مقتوله در این بسته قرار داشت.

پس از پایان تحقیقات میدانی در محل موردنظر، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی ماموریت یافتند تا عامل این جنایت هولناک را شناسایی و بقایای جسد را کشف کنند. از سوی دیگر مأموران تیم تشخیص هویت پلیس آگاهی اقدام به انگشت‌نگاری در محل مورد نظر و روی جسد کردند تا ردپایی از عامل این جنایت هولناک به دست آورند.

پس از انتقال جسد برای معاینات دقیق‌تر به پزشکی قانونی، تیم جنایی در نخستین‌گام با اقدامات اطلاعاتی گسترده هویت و مخفیگاه متهمانی که در این جنایت دست داشتند را شناسایی کردند.

کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پس از دریافت این سرنخ مهم، با هماهنگی‌های لازم با دستور قضایی راهی مخفیگاه متهمان شدند و آنها را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

با دستور قاضی صاحب‌جمعی از شعبه ششم دادسرای امور جنایی، متهمان برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفتند و تحقیقات همچنان در رابطه با این پرونده ادامه دارد.

قاتل سریالی

بیشتر بخوانید: خبر تازه از ماجرای جنجالی قتل و کشف اجساد مثله‌شده ۲ زن در آباده فارس | پای قاتل سریالی زنان در میان است؟

پیدا شدن این جسد در حالی است که سوم خرداد یعنی یک ماه قبل‌تر نیز جسد مثله‌شده زنی جوان در حوالی میدان آزادی و در نزدیکی سطل زباله کشف شد که هنوز نه هویت وی مشخص و نه اسرار قتل رازگشایی شده است.

آن جسد نیز متعلق به زنی حدودا ۲۵ساله بود که جسد مثله شده او درون ۶نایلون زباله قرار گرفته بود. حالا به‌دلیل وجود شباهت‌هایی در این دو پرونده، فرضیه اینکه هر دو قتل از سوی یک نفر رخ داده، مد نظر قرار گرفته است.

کشف جسد در میدان آزادی و قاتل سریالی زنان تهرانی

صبح یک روز، قاتل بدون اینکه کسی بداند انگیزه‌اش چیست؛ زنی را با آلت قتاله به قتل رساند. سپس جسد را تکه‌تکه کرد و در چندین پلاستیک زباله جای داد و در آخر هم قسمت‌هایی از جسد را در ساک ورزشی پنهان و با خونسردی هر چه تمام‌تر در یکی از بزرگ‌ترین میادین شهر تهران رها کرد و رفت…

ظهر سه‌شنبه «سوم خرداد ماه» 1402، رفتگران شهرداری هنگام کار در «میدان آزادی» با یک ساک ورزشی روبه‌رو شدند، اما وقتی ساک ورزشی را باز کردند؛ ترسیدند و سریع به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ خبر دادند و گفتند؛ قسمت‌هایی از بدن تکه‌تکه شده یک انسان را کشف کرده‌اند.

تیم جنایی پس از حضور در محل حادثه با جسد مثله شده زنی مواجه شد. گزارش پزشک جنایی حکایت از آن داشت که زن جوان چهار الی پنج ساعت قبل از کشف جسد، کشته شده و قاتل در روز روشن، جسد تکه‌تکه شده او را در یکی از شلوغ‌ترین مناطق تهران قرار داده است. 

قاتل سریالی

ماجرای قاتل سریالی زنان و قاتلان طناب قرمز

بدون‌ شک یکی از قتل‌های سریالی مهم دهه ۸۰، قتل زنان خانه‌دار در تهران از سوی یک دختر و پسر جوان بود.

این قاتلان که به قاتلان طناب قرمز معروف شده بودند، در کمتر از یک ماه سه زن را در تهران به قتل رساندند، اما خیلی سریع با ردیابی و اشتباه خودشان به دام افتادند تا قبل‌ از ارتکاب جنایت چهارم دستگیر شوند.

حکم قاتل طناب قرمز که باعث شده بود وحشت زیادی بین زنان خانه‌دار ایجاد شود، یک‌سال بعد و هم‌زمان در سالگرد آخرین قتلش اجرا شد و او به دار مجازات آویخته شد.

قاتل سریالی

پای یک قتل سریالی در میان است؟

یک منبع آگاه در مورد هویت کشف شده از جسد مثله شده زن در میدان آزادی به «اعتماد» گفته بود: «جسد متعلق به زنی افغان بوده است.»

کارشناسان پزشکی قانونی نیز اعلام کردند که جسد متعلق به زنی حدودا ۲۵ ساله است. همچنین گفته شده که زن موهایی با مدل پسرانه داشته و فقدانی او به پلیس آگاهی پیش از کشف جسد اعلام نشده بود.

قاتل سریالی

پس از کشف جسد زن جوان در میدان آزادی، ادعای وقوع قتل‌های سریالی زنان از سوی کاربران فضای مجازی خصوصا توییتر مطرح شد که باعث وحشت افکار عمومی شد. کاربران نوشتند: «قاتلی در شهرهای آباده، مشهد، تبریز و تهران زنان را کشته و جسدشان را تکه‌تکه کرده است.»

این در حالی است که پلیس در مورد خبر جسد مثله شده دو زن در یکی از شهرهای استان فارس اعلام کرد که عامل قتل زنی در آباده که جسد را مثله کرده بود، دستگیر شد و به قتل اعتراف کرد. به گفته پلیس یکی از مظنونان مردی حدودا ۶۷ ساله بوده که با ضربات چاقو مقتول را کشته و بعد جسد او را تکه‌تکه کرده است… پلیس در مورد کشف جسد مثله شده زن دیگری در آباده توضیح بیشتری نداده است.

پس از رخ دادن حادثه وحشتناک مربوط به میدان آزادی و اکنون در خزانه، کاربران فضای مجازی مدعی شدند که بعد از قتل چهار زن در شهرهای آباده، مشهد و تبریز حالا نوبت به تهران رسیده است و عنوان قتل‌های سریالی را مطرح کردند.

اطلاعیه پلیس درباره خبر جنجالی قاتل سریالی و کشف اجساد زنان تهرانی

به دنبال انتشار خبری مبنی بر کشف جسد یک زن در منطقه خزانه تهران، مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت توضیحاتی را در این خصوص ارائه کرده است و از دستگیری سه نفر در ارتباط با این پرونده خبر داد.

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت اعلام کرد که در پی کشف جسد سوخته شده متعلق به یک زن در منطقه خزانه تهران، ‌کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار داده و با انجام اقدامات میدانی و تخصصی پلیسی سرنخ‌هایی را در این خصوص به دست آوردند. 

بر این اساس ماموران با بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته و با استفاده از شواهد موجود، موفق به شناسایی یک دستگاه وانت پیکان سفید رنگ شدند که انتقال جسد سوخته شده به محل به وسیله آن انجام شده بود. در همین راستا نیز مالک این خودرو که مردی ۷۵ ساله بود مورد شناسایی قرار گرفت.

با شناسایی این فرد، هماهنگی لازم با مقام قضایی انجام شده و متهم در منزلش دستگیر شد. همچنین با توجه به شواهد و قرائن بدست آمده از محل سکونت این فرد و احتمال اطلاع و همراهی داشتن اعضای خانواده در موضوع جنایت، با هماهنگی مقام قضایی ، پسر ۳۰ و همسر ۶۰ ساله این فرد نیز دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی منتقل شدند.

مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی بزرگ در پایان با تاکید بر اینکه رسیدگی به این پرونده با قوت و به طور ویژه ادامه دارد، اعلام کرد که درحال تیم‌های تشخیص هویت و اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در محل سکونت متهمان دستگیر شده حضور داشته و درحال انجام اقدامات علمی - پلیسی هستند. همچنین نتیجه اقدامات برای یافتن ابعاد این پرونده نیز به مردم اطلاع‌رسانی خواهد شد. 

ماجرای جنجالی و ترسناک قاتل‌های سریالی و حرفه‌ای در شهرهای مختلف ایران چیست؟

افزایش اخبار مربوط به قتل و جنایت در روزهای اخیر، افزایش یافته که موجب نگرانی مردم شده است.

رئیس پلیس آگاهی فراجا از افزایش یک درصدی قتل در کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر قاتل سریالی و حرفه‌ای در سطح کشور که بخواهد با نقشه چند نفر را به قتل برساند، نداریم.

سردار محمد قنبری، رئیس پلیس آگاهی فراجا در پاسخ به این سوال که آیا آمار مربوط وقوع قتل افزایش داشته است، اظهار کرد: اخبار مربوط به قتل به تازگی بیشتر از سایر اخبارها رسانه‌ای می‌شوند؛ این در حالی است که در سال 1401 افزایش اندکی در وقوع این جرم داشته‌ایم اما این افزایش زیاد نیست.

قنبری افزود: در سال 1401 نسبت به سال 1400، آمار مربوط به وقوع قتل یک درصد افزایش پیدا کرده است که این موضوع نگران‌کننده نیست؛ البته نکته مهم این است که اکثر پرونده‌های مربوط به قتل کشف می‌شوند.

رئیس پلیس آگاهی در پاسخ به این سؤال که قتل‌هایی که در سطح کشور روی می‌دهد مربوط به چه موضوعی می‌شوند، متذکر شد: اکثر قتل‌ها مربوط به نزاع و درگیری است و برخی دیگر هم خانوادگی هستند.

قنبری با اشاره به اینکه در حال حاضر در ایران قاتل سریالی و حرفه‌ای نداریم، گفت: در حال حاضر قاتلی که بخواهد از قبل نقشه بکشد و چند نفر را با برنامه به قتل برساند نداریم؛ البته مواردی داریم که در یک خانواده درگیری به وجود آمده و فردی چند نفر را به قتل رسانده است اما این موضوع هم در لحظه رخ داده و با برنامه قبلی نبوده است.

او تاکید کرد: از 25 اسفند سال 1400 تا هشتم اردیبهشت ماه 1401، تعداد 482 قتل به وقوع پیوسته است اما در همین تاریخ یعنی از 25 اسفند ماه 1401 تا هشتم اردیبهشت ماه 1402 تعداد 543 قتل به وقوع پیوسته است یعنی در مجموع در این بازه زمانی 61 نفر بیشتر از سال قبل به قتل رسیده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی کشور تاکید کرد: در ایران آن طور که در سایر کشورها قاتل زنجیره‌ای و سازمان یافته وجود دارند، قاتل نداریم و اکثر قتل‌ها در لحظه و بر اساس درگیری رخ می‌دهند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 94234

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر