خبر مهم آموزش و پرورش برای نقل و انتقال فرهنگیان

فرصت ثبت‌نام فرهنگیان برای نقل و انتقالات در سامانه تا ۱۰ تیر است

خبر مهم آموزش و پرورش برای نقل و انتقال فرهنگیان

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان تاکید کرد: فرصت ثبت‌نام فرهنگیان در این استان برای نقل و انتقالات تا ۱۰ تیرماه در سامانه است.

 رضا عزتی  در جلسه کار گروه توسعه مدیریت آموزش و پرورش لرستان با اشاره به تدوین برنامه سالانه تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ اظهار داشت: این برنامه باید منطبق با سیاست‌های فوری وزیر و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تکمیل و تبیین شود.

وی با بیان اینکه فرصت ثبت‌نام فرهنگیان برای نقل انتقالات در سامانه My.medu.ir تا ۱۰ تیر ماه برای داخل استان و شش تیرماه برای خارج استان پایان می‌یابد، افزود: نقل و انتقالات فقط در بستر سامانه و با توجه به شرایط از جمله نیاز و مازاد مبدا و مقصد انجام می‌گیرد و این موضوع به ادارات آموزش و پرورش نواحی و مناطق واگذار شده است. همکاران از مراجعه حضوری برای نقل و انتقالات به اداره کل خودداری کنند.

مدیر منابع انسانی و امور اداری آموزش و پرورش لرستان نیز گفت: تبدیل وضعیت نیروهای اداری و آموزشی و ساماندهی نیروها بر اساس شرایط، نیاز و مازاد محل خدمت در حال انجام است.

محمد بابایی به برگزاری فرایند تکمیلی و مصاحبه آموزگاران ماده ۲۸ اشاره کرد و افزود: ۱۶ گروه ارزیاب مرد و زن آمادگی دارند تا پس از اعلام نتایج پذیرفته شدگان چند برابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزگاری و آموزگار استثنایی را انجام دهند.

۳۰۹ پایگاه فعالیت‌های تابستانی دانش‌آموزان در لرستان ایجاد شد

 رئیس اداره فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش لرستان گفت: ۳۰۹ پایگاه فعالیت‌های تابستانی دانش‌آموزان در این استان ایجاد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حامد پارسا امروز شنبه در ستاد فعالیت‌های تابستانی دانش آموزان لرستان، اظهار داشت: امسال قرار است بهترین رشته‌های فعالیت‌های تابستانی بر اساس منطقه جغرافیایی انتخاب شود و کلاس‌ها دارای جذابیت لازم برای دانش آموزان باشند.

وی از تشکیل ۳۰۹ پایگاه فعالیت‌های تابستانی در سطح استان خبر داد.

رئیس اداره فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش لرستان، بیان داشت: خوشبختانه از هدف گذاری اولیه ستاد نیز بالاتر هستیم.

پارسا، گفت: فعالیت‌های تابستانی از ابتدای خرداد لغایت ۲۰ شهریور ادامه خواهند داشت.

لزوم ساماندهی مناسب نیروی انسانی برای سال تحصیلی جدید در لرستان

معاون اداره کل آموزش و پرورش لرستان بر ساماندهی مناسب نیروی انسانی برای سال تحصیلی جدید در این استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر دریکوند امروز پنج شنبه در جلسه بررسی طرح‌ها و برنامه ریزی برای فعالیت‌های سال تحصیلی جدید ضمن تاکید بر ساماندهی مناسب نیروی انسانی برای سال تحصیلی جدید اظهار داشت: لازم است ساماندهی نیروها امسال تا پیش از پایان تیر ماه انجام گیرد.

وی از برگزاری آزمون برای همه راهبران آموزشی پیش از شروع سال تحصیلی جدید خبر داد.

معاون ابتدای اداره کل آموزش و پرورش لرستان بر لزوم نظارت بر ستادهای ثبت نام، عدم دریافت شهریه از دانش آموزان در هنگام ثبت نام، لزوم جلوگیری از کاربرد محتواهای غیر آموزشی و سوالات از پیش آماده در مدارس و همچنین استفاده از معاونین و مدیران توانمند در سطح مدارس در سال تحصیلی جدید تاکید کرد.

مدارس معارف و علوم اسلامی در لرستان توسعه می‌یابد

مدارس معارف و علوم اسلامی در مناطق مختلف استان لرستان توسعه پیدا می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، امروز چهارشنبه در نشست مشاور و نماینده مقام تولیت در کمیته معارف اسلامی وزارت آموزش و پرورش و معاون آموزش متوسطه مدارس علوم و معارف اسلامی شهید مطهری کشور با مدیر کل آموزش و پرورش مسائل و مشکلات مدارس معارف استان پیگیری و بررسی شد.

رضا عزتی مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در این نشست با بیان اینکه مردم ولایتمدار لرستان همیشه در مسیر اسلام، انقلاب و رهبری گام برداشته اند، اظهار داشت: استقبال مردم استان از مدارس معارف چشم گیر است و تراکم در برخی از مدارس بالا است که نیازمند گسترش و توسعه مدارس علوم و معارف اسلامی در استان هستیم.

وی یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری را توجه ویژه به آموزش و پرورش و کلاس درس عنوان کرد و افزود: دغدغه رهبر معظم انقلاب پیاده سازی و اجرای دقیق سند تحول بنیادین در سطح آموزش و پرورش است که خوشبختانه در این دوره سند تحول بنیادین در مدارس در حال اجرا است.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، لازمه اجرای سند تحول را حضور مدیران کارآمد در مدارس دانست و تصریح کرد: در انتصاب مدیران هم شاخصه‌هایی همچون توانایی، انقلابی گری، جهادی بودن، متعهد بودن، دغدغه داشتن و … لحاظ شده است.

مشاور و نماینده مقام تولیت در کمیته معارف اسلامی وزارت آموزش و پرورش هم با قدردانی از دغدغه مندی مدیر کل آموزش و پرورش لرستان، گفت: جای خرسندی است که مدیری نسبت به مسائل و ترویج معارف اسلامی دغدغه دارد و این پیگیرهای مکرر برای توسعه مدارس معارف ارزشمند است و نشان دهنده اهتمام ویژه مدیرکل آموزش و پرورش استان به مدارس علوم و معارف است.

حجت الاسلام سعید سید حسینی، افزود: در شورای عالی آموزش و پرورش نگاه خاص و ویژه ای به مدارس شبانه روزی معارف است که از سه مدرسه شبانه روزی سطح کشور دو مدرسه در لرستان قرار دارد.

معاون آموزش مدارس معارف و علوم اسلامی شهید مطهری کشور هم در این نشست، گفت: توسعه مدارس معارف در گذشته با احداث مدارس روندی کند داشته است ولی در شرایط موجود می‌توان با مشارکت سایر دستگاه‌ها در توسعه مدارس معارف تسریع کرد.

حجت الاسلام عبدالرضا فرخ در پاسخ به درخواست مدیرکل آموزش و پرورش برای توسعه مدارس معارف و علوم اسلامی در لرستان، افزود: این آمادگی در مجموعه مدرسه عالی شهید مطهری وجود دارد تا در هر منطقه‌ای که استقبال دانش آموزان برای تشکیل مدارس معارف مناسب باشد این مدارس با مشارکت راه اندازی شوند.

بنا بر این گزارش، در سطح کشور حدود ۲۰ هزار دانش آموز در ۲۴۰ مدرسه معارف و علوم اسلامی مشغول به تحصیل هستند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 93440

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر