اطلاعیه مهم قطعی آب در تهران/ آب تهران جیره‌بندی شد؟

شرکت آب و فاضلاب استان تهران با صدور اطلاعیه‌ای، در خصوص قطعی آب، احتمال اعمال جیره‌بندی و سهمیه‌بندی آب در پایتخت توضیحاتی ارائه کرد.

اطلاعیه مهم قطعی آب در تهران/ آب تهران جیره‌بندی شد؟

 

بحران آب در ایران وارد فاز جدیدی شده و به قطعی آب  رسیده است.بحران کمبود و قطعی آب و کاهش ذخایر آبی جدی‌تر شده است حتی احتمال سهمیه‌بندی و جیره‌بندی آب تهران هم مطرح شده است.  آب برخی از مناطق کرج، شیراز و ملاشیه اهواز نیز چندی پیش قطع شدو آبرسانی به مردم با تانکر انجام شد .بحران آب دیگر به قطعی آب در مناطق مختلف کشور رسیده است. 

شرکت آب و فاضلاب استان تهران با صدور اطلاعیه‌ای، در خصوص قطعی آب، احتمال اعمال جیره‌بندی و سهمیه‌بندی آب در پایتخت توضیحاتی ارائه کرد.آبفای تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کردکه مصرف روزانه آب شهر تهران در حدنصابی بی‌سابقه از مرز سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون لیتر در شبانه‌روز عبور کرد که این روند مصرف، می‌تواند تأمین پایدار آب شرب شهر تهران را با مخاطره مواجه کند.

بیشتر بخوانید: وضعیت قرمز در تهران | آب جیره‌بندی می‌شود؟

مساله‌ای که بر نگرانی شهروندان افزوده است، سهمیه‌بندی و جیره‌بندی آب یا تداوم قطعی آب، علت کمبود آب است. 

قطعی آب

اطلاعیه مهم قطعی آب در تهران/ آب تهران جیره‌بندی شد؟

طی روزهای اخیر و با حاکم شدن جبهه هوای گرم میزان مصرف آب به شکل چشمگیری افزایش یافته، به گونه‌ای که در هفته گذشته میزان مصرف لحظه‌ای آب در تهران رقم بی‌سابقه ۵۷ هزار لیتر در ثانیه را تجربه کرده و در طول تاریخ محاسبه میزان مصرف آب این کلان‌شهر مشابه آن ثبت نشده است.

این شرایط در حالی است که ذخایر سدهای تأمین‌کننده آب تهران نسبت به سال گذشته ۳۰ میلیون مترمکعب کاهش دارد و تأمین پایدار آب تهران تا پایان سال آبی (ابتدای پاییز) و آغاز بارش‌ها، دغدغه نگران‌کننده‌ای است که صرفاً با مشارکت شهروندان و کاهش حداقل ۱۰ درصدی میزان مصارف می‌توان از آن عبور کرد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 93438

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر