خبر خوش مجلس از تصویب طرح ساماندهی استخدام و تبدیل وضعیت استخدامی | بساط پیمانکاران و بی‌عدالتی برچیده می‌شود

جزئیات تصمیمات جدید مجلس و دولت درباره تصویب طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت و تبدیل وضعیت استخدامی نیروهای شرکتی و قراردادی اعلام شد.

خبر خوش مجلس از تصویب طرح ساماندهی استخدام و تبدیل وضعیت استخدامی | بساط پیمانکاران و بی‌عدالتی برچیده می‌شود

طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت و تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی، شرکتی و موقت در مراحل نهایی قرار دارد. پرداختی عادلانه به کارکنان و کارگران در سایه طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت و تعیین تکلیف نیروهای قراردادی و شرکتی امکان‌پذیر است. طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت و حذف پیمانکاران، مطالبه مهم کارگران و کارکنان است. بر اساس طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت، همه شرکتی‌ها و قراردادی‌ها در نهادهای دولتی و عمومی با بیش از دو سال سابقه، قرارداد مستقیم و استخدام می‌شوند. برچیده شدن دست‌های واسطه و حذف پیمانکاران، اصلی‌ترین مولفه‌ طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت است.

بیشتر بخوانید: خبر مهم از طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت | حذف پیمانکاران منتفی شد؟

ایرادات شورای نگهبان و ۲ ایراد نظارتی مجمع تشخیص مصلحت، در حال رفع شدن است تا طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت، ساماندهی نیروی انسانی و تبدیل وضعیت این نیروها با تایید نهایی برای اجرا به دولت ارسال شود. 

آخرین اخبار مربوط به طرح ساماندهی استخدامی کارکنان دولت، اخبار استخدامی، حذف پیمانکاران و تبدیل وضعیت استخدامی نیروهای شرکتی و قراردادی را در عرشه آنلاین بخوانید.

طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت

به گفته نمایندگان مجلس، قطعاً در نیمه اول سال 1402، طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت و ساماندهی نیروهای انسانی در دستورکار دولت قرار خواهد گرفت تا با توجه به شعار عدالت محوری دولت سیزدهم از سوی سازمان امور استخدامی کشور مشکلات و معایب برطرف شود.

گام نهایی تصویب طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت و تبدیل وضعیت نیروهای موقت

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی، شرکتی و موقت در گام نهایی قرار گرفته و به زودی شاهد اجرای آن در دولت سیزدهم خواهیم بود.

میر غنی نظری، نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: چهار ایراد شورای نگهبان و ۲ ایراد نظارتی مجمع تشخیص مصلحت، در حال رفع شدن است تا طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت، ساماندهی نیروی انسانی و تبدیل وضعیت این نیروها با تایید نهایی برای اجرا به دولت ارسال شود.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی مظلومیت نیروی انسانی شاغل در صدا و سیما را یادآور شد و تصریح کرد: باید مدیران صدا و سیما توجهی جدی به نیروهای زبده، متعهد، متخصص و کارآمد داشته باشند تا شاهد تولید آثار ارزشمند و فاخر در رسانه ملی باشیم.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل غفلتی که در سال‌های گذشته در بحث نیروی انسانی شده ما در اشکال مختلف از ساعتی گرفته تا شرکتی و قراردادی نیروی فعال را در صدا و سیما شاهد هستیم در حالی که باید استخدام پیمانی و رسمی این نیروها با همکاری صدا و سیما به سرانجام رسیده و تعیین تکلیف شود.

نظری افزود: امیدواریم در دوره جدید مسئولیت مدیرکل صدا و سیمای اردبیل که خود از نیروهای توانمند جنوب استان اردبیل است، زمینه و بستر ساماندهی نیروی انسانی در صدا و سیمای مرکز اردبیل فراهم شده و این نیروها با دغدغه کمتر و آرامش بیشتر بتوانند در ارائه برنامه‌های تأثیرگذار موفق عمل کنند.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: مظلومیت جبهه فرهنگی و رسانه‌ای کاملاً مشهود است و در این عرصه باید نیروی انسانی توانمند مورد حمایت قرار گیرد که قطعاً در سایر رسانه‌ها نیز ضرورت دارد تا فعالان این حوزه از حمایت‌های حداکثری بهره مند شوند.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در کنار تولید آثار فاخر و ارزشمند، ضروری است تا مدیریت جدید صدا و سیما به شهرستان‌ها و مناطق مختلف استان توجهی جدی داشته باشد تا با معرفی این توانمندی‌ها و استعدادها زمینه توسعه گردشگری و رونق این صنعت به شکل مطلوب فراهم آید.

پرداخت عادلانه با تصویب طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت 

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: پرداختی عادلانه به شاغلین در سایه طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت، ساماندهی نیروهای انسانی و تعیین تکلیف نیروهای قراردادی و شرکتی امکان‌پذیر است.

ولی اسماعیلی، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: شرکت‌های واسطه متعددی از زمان دولت احمدی نژاد در کشور شکل گرفته که این شرکت‌ها بزرگترین ظلم را در حق نیروی انسانی انجام می‌دهند.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه فعالیت این شرکت‌ها حتی در دولت سیزدهم نیز ادامه داشته ولی ما در قالب قانون تبدیل وضعیت نیروها به دو نوع پیمانی و استخدامی رسمی سعی می‌کنیم تا بساط بی عدالتی در پرداخت‌ها برچیده شود.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی مطالبه به حق مردم را در این حوزه یادآور شد و بیان کرد: موکلان ما از نمایندگان شأن انتظار دارند تا به سرعت طرح ساماندهی نیروی انسانی برای اجرا به دولت ابلاغ شود که در این زمینه با برگزاری ۳۶ جلسه با دستگاه‌های ذینفع سعی کردیم تا مقدمات کار ساماندهی نیروی انسانی فراهم آید.

اسماعیلی گفت: این طرح در کمیسیون و صحن علنی مجلس با رأی بی سابقه ۱۹۶ نفر از نمایندگان به تائید نهایی رسیده و ایرادات آن برای تأمین نظر شورای نگهبان رفع شده است.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این شرکت‌ها به دنبال جذب نیرو با کمترین هزینه بودند که این کار آنها بزرگترین آسیب را به نیروی انسانی و کار کشور وارد کرده است.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۲۱ نوع قرارداد برای جذب نیرو در دستگاه‌های مختلف شناسایی شده است، تصریح کرد: باید بساط همه این قراردادها به غیر از پیمانی و رسمی برچیده شود تا خود دولت متولی پرداخت عادلانه به پرسنل باشد.

اسماعیلی اظهار کرد: قطعاً در نیمه اول سال 1402، طرح ساماندهی نیروی انسانی در دستور کار دولت قرار خواهد گرفت تا با توجه به شعار عدالت محوری دولت سیزدهم از سوی سازمان امور استخدامی کشور مشکلات و معایب برطرف شود.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آمار دقیقی از نیروهای شرکتی، حجمی، قراردادی و … وجود دارد که با تبدیل وضعیت این نیروها علاوه بر کاهش دغدغه استخدام این نیروها حقوق و مزایای آنها نیز افزایش می‌یابد.

خبرنگار: فرزانه هاشمیان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 92361

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر