خبر مهم مجلس از تصویب طرح ساماندهی استخدام | تکلیف حذف پیمانکاران و تبدیل وضعیت استخدامی مشخص شد؟

جزئیات تصویب طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت، تبدیل وضعیت استخدامی نیروهای شرکتی و قراردادی و حذف پیمانکاران اعلام شد.

خبر مهم مجلس از تصویب طرح ساماندهی استخدام | تکلیف حذف پیمانکاران و تبدیل وضعیت استخدامی مشخص شد؟

طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در مرحله رفع ابهامات گیر افتاده است. طرح ساماندهی استخدام کارکنان و حذف پیمانکاران، مطالبه مهم کارگران و کارکنان است. ساماندهی نیروهای شرکتی و قراردادی و تبدیل وضعیت آنها در طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت گنجانده شده است. بازگشت طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت از شورای نگهبان به دلیل ابهامات، موجب شده چندین جلسه و نشست در کمیسیون اجتماعی مجلس برگزار شود. تاکنون چند ابهام طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت برطرف شده و رایزنی و برگزاری جلسه در مورد شفاف‌سازی بار مالی طرح ادامه دارد. 

بیشتر بخوانید: خبر نگران‌کننده از تصویب طرح ساماندهی استخدام کارکنان | تبدیل وضعیت استخدامی نیروها و حذف پیمانکاران منتفی شد؟

بیشتر بخوانید: خبر خوش از طرح ساماندهی کارکنان دولت و تبدیل وضعیت استخدامی | پیمانکاران حذف می‌شوند؟

هدف از طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت، قطع حمایت از شرکت‌های واسطه و از میان برداشته شدن آن‌هاست. با رفع ابهامات طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت، تکلیف ساماندهی نیروهای شرکتی و قراردادی و تبدیل وضعیت آنها و مشمولان طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت مشخص می‌شود.

طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت

طرح ساماندهی کارکنان دولت سریع‌تر تعیین تکلیف شود

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی خواستار  تعیین تکلیف طرح ساماندهی کارکنان دولت از سوی هیات رئیسه مجلس شد.

بهزاد علیزاده، نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، ضمن قدردانی از عنایت مقام معظم رهبری در دیدار اخیر نسبت به مجلس، بیان کرد: امیدوارم همه بتوانیم در ادامه راه و در مدت باقیمانده گام‌های موثر و مثبت در جهت رفع مشکلات مردم و کشور برداریم. در آستانه آغاز سال سوم فعالیت دولت هستیم، متاسفانه به دلیل مشکلات اقتصادی، گرفتاری های مردم در حوزه معیشت هر روز بیشتر می شود. 

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: مردم انتظار دارند دولت برای ساماندهی موضوعات اقتصادی کشور به فوریت چاره اندیشی کند. 

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:  آقای رئیس جمهور از سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی بخواهید تا نسبت به تامین منابع و اقدام بانک های عامل برای تعیین تکلیف تمدید مهلت تسهیلات کشاورزی و دامداری اقدام فوری انجام دهد. از سوی دیگر  تعیین قیمت ۱۵ هزار تومان برای خرید گندم نه منصفانه بوده و نه منطقی است. انتظار می رود دولت درخصوص افزایش قیمت خرید تضمینی گندم اقدامی انجام دهد. 

او در ادامه تاکید کرد: در مورد پرداخت بهای گندم متاسفانه مطالبات کشاورزان به موقع پرداخت نمی شود و آنچه پرداخت می شود نیز براساس قیمت سال گذشته است که انتظار می‌رود دولت سریعاً تعیین تکلیف کند. دائمی کردن همسان سازی حقوق بازنشستگان از مطالبات اصلی این قشر است که لازم است دولت سریعاً لایحه ای در این زمینه به مجلس ارسال کند. تسری قانون رتبه بندی به معلمان بازنشسته و ماده ۱۱۲ درخصوص مناطق جنگی به بازنشستگان این مناطق از دیگر موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد. 

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از سازمان برنامه و بودجه، سازمان اداری و استخدامی درخواست می‌کنم موضوع فوق العاده خاص فرهنگیان، کارکنان وزارت کشور و جهاد کشاورزی را حل و فصل کند. از هیات رئیسه مجلس انتظار می رود درخصوص تعیین تکلیف طرح ساماندهی کارکنان دولت اقدام فوری و عاجل انجام دهد. 

سنگ‌اندازی سازمان امور استخدامی برای تصویب طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت و حذف پیمانکاران

عرب اسدی، معاون سازمان امور استخدامی کشور در مصاحبه کوتاهی به نیروهای قراردادی و شرکتی توصیه کرد در آزمون‌های استخدامی سازمان امور استخدامی شرکت کنند.

رامین اناری، نماینده کارگران شرکتی و قراردادی در این رابطه گفت: ما بارها به مدیران سازمان امور استخدامی هشدار دادیم اما مخالفت این سازمان با حذف دست‌های واسطه و مصوبه طرح ساماندهی کارکنان که مجلس در حال پیگیری‌ست، هر روز مشهودتر می‌شود.

این فعال کارگری افزود: بعد از فرافکنی‌های متعدد، از عملیات فرسایشی ۴۵ روزه گرفته تا شرکت نکردن در جلسات کمیسیون اجتماعی و بی‌اعتنایی به مجلس، در چند روز گذشته میثم لطیفی خبر از بخشنامه‌ای داده بود که حقوق و بیمه را سازمان یا ارگان یا نهاد یا خصولتی یا ... به نیروی شرکتی پرداخت کنند و یک حق مدیریت به شرکت واسطه داده شود! نشانه‌های اصرار بر ماندگاری این دستهای واسطه محرز شده، به تازگی هم توصیه معاون ایشان مبنی بر شرکت در آزمون‌های استخدامی بیرون آمده است!

نماینده کارگران شرکتی و قراردادی  تاکید می‌کند: ما طبق مستندات، در انتظار حرکت مجلس و خاصه اعضای کمیسیون اجتماعی در هفته آتی هستیم تا ابهامات تکمیل و در صحن مجلس مطرح شده و به شورای نگهبان برود. از مجلس و دیگر نهادهای ذیربط تقاضا داریم جلوی فرافکنی سازمان امور استخدامی را بگیرند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 91988

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر