خبر مهم آموزش و پرورش استان خوزستان

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان خبر داد بهره‌مندی بیش از ۱۲۳ هزار دانش‌آموز خوزستانی از آموزش رایگان

خبر مهم آموزش و پرورش استان خوزستان

آموزش و پرورش استان خوزستان جزئیات اجرای یک طرح جدید در مدارس خوزستان را اعلام کرد. اجرای این طرح آموزش و پرورش استان خوزستان به توسعه عدالت آموزشی و بهتر شدن وضعیت آموزشی و تحصیلی دانش‌آموزان کمک می‌کند. آموزش و پرورش استان خوزستان جزئیات مراکز یادگیری محلی سوادآموزی در خوزستان را اعلام کرد. آموزش و پرورش استان خوزستان ماموریت‌ و اقدامات جدید آموزش و پرورش در مدارس را اعلام کرد. آموزش و پرورش استان خوزستان درباره ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس و سنجش سلامت دانش‌آموزان توضیحاتی ارائه کرد.

آموزش و پرورش استان خوزستان

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اجرای طرح خیرین آموزشی در سال گذشته، گفت: در طول سال تحصیلی گذشته، ۱۲۳ هزار و ۸۵۲ دانش‌آموز از آموزش‌های رایگان استفاده کردند.

سیده فرانک موسوی،  معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: طرح خیرین آموزشی یکی از طرح‌هایی است که در آن خدمات آموزشی رایگان به دانش‌آموزان مدارس کم برخوردار و محروم ارائه می‌شود و اجرای این طرح به توسعه عدالت آموزشی و بهتر شدن وضعیت آموزشی و تحصیلی دانش‌آموزان کمک می‌کند. 

 معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان افزود: در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱، در دوره ابتدایی ۱۱ هزار و ۲۴۵ معلم با حضور در یک هزار و ۹۳۴ مدرسه به صورت رایگان تدریس کردند و مجموع ساعات تدریس رایگان معلمان، ۴۰۰ هزار و ۱۰۹ ساعت بوده است.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به تعداد دانش‌آموزان شرکت‌کننده در طرح خیرین آموزشی عنوان کرد: در طول سال تحصیلی گذشته، ۱۲۳ هزار و ۸۵۲ دانش‌آموز در طرح خیرین آموزشی شرکت و از آموزش‌های رایگان استفاده کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان: جهاد فرهنگی فراگیر منوط به رشد سوادآموزی است

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: جهاد فرهنگی فراگیر در جامعه منوط به رشد شاخص سوادآموزی در کشور است و این امر باید در راستای ارتقای شاخص‌های عملکردی دنبال شود.

مسعود حمیدی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در جمع خیران سوادیار استان خوزستان عنوان کرد: طرح «خیران سوادیار» یا «نذر سواد» یکی از طرح‌های مهم حوزه تعلیم و تربیت کشور در راستای کمک به تحقق مردمی سازی نظام حکمرانی است چرا که مشارکت مردم جامعه در حوزه سوادآموزی می‌تواند زمینه‌ساز رشد و پیشرفت و ارتقای شاخص‌های کیفی این حوزه از آموزش و پرورش باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه سوادآموزی یکی از معیارهای تحقق تحول فرهنگی و اجتماعی در جامعه است، اضافه کرد: گسترش سواد در جامعه ارتباط معناداری با تحولات فرهنگی و اجتماعی در جامعه دارد چرا افزایش افراد با سواد در جامعه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در جامعه را تقویت می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: جهاد فرهنگی فراگیر در جامعه منوط به رشد شاخص سوادآموزی در کشور است و این امر باید با حمایت همه جانبه از متولیان حوزه سوادآموزی در راستای ارتقای شاخص‌های عملکردی دنبال شود.

آموزش و پرورش استان خوزستان

فعالیت ۱۰ مرکز یادگیری محلی سوادآموزی آموزش و پرورش استان خوزستان

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: به حداقل رساندن بی‌سوادی نیازمند حمایت همه‌جانبه است و در این بین ۱۰ مرکز یادگیری محلی در سطح استان خوزستان در حوزه سواد آموزی در حال فعالیت هستند.

مسعود حمیدی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در شورای پشتیبانی سواد آموزی خوزستان اظهار کرد: شناسایی بازماندگان از تحصیل موجب کاهش نرخ بی‌سوادی در استان خواهد شود.

آموزش و پرورش استان خوزستان افزود: شناسایی بی‌سوادان، جذب و هدایت آنان به مراکز سوادآموزی ماموریت مهم حوزه سواد آموزی است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: حداقل رساندن بی سوادی نیازمند حمایت همه‌جانبه در این بین ۱۰ مرکز یادگیری محلی در سطح آن در حوزه سواد آموزی در حال فعالیت هستند.

خبر مهم آموزش و پرورش استان خوزستان برای دانش‌آموزان

هر خانواده‌ای که نوآموز پیش دبستانی دارد، می‌تواند با مراجعه به سامانه دولت به نشانی mymedu.ir اقدام کند و می‌توانند هر شهر یا پایگاه را برای سنجش انتخاب کنند اما باید در زمان مقرر حضور پیدا کنند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان با اشاره به راه‌اندازی مرکز اختلالات یادگیری در استان و انجام سنجش سلامت نوآموزان در تمامی مراکز و پایگاه‌ها، گفت: با توجه به اینکه تا پایان اردیبهشت‌ماه باید سنجش نوآموزان به پایان برسد، فرصت چندانی باقی نمانده است و والدین باید به موقع سنجش را انجام دهند.

علی ممبینی، رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان اظهار کرد: سنجش سلامت نوآموزان از دی‌ماه سال گذشته با یک رویکرد جدید شروع شد؛ در سال‌های گذشته سنجش سلامت در تابستان برای نوآموزان بدو ورود به پایه اول برگزار می‌شد و لازمه ثبت‌نام در پایه اول بود اما امسال، رویکرد وزارت آموزش و پرورش این است که سنجش در تمام طول سال تحصیلی برگزار شود بنابراین محدودیت زمانی نخواهیم داشت.

ممبینی با بیان این که انجام سنجش سلامت یکی از شروط ثبت‌نام کلاس اولی‌ها است، افزود: سنجش سلامت برای نوآموزان پیش دبستانی با این هدف که نوآموزان یک سال زودتر از موعد سنجش شوند انجام می‌شود تا اگر مشکل یا اختلالی تشخیص داده شد والدین در این مدت بتوانند اقدام لازم را بکنند. به این ترتیب در ثبت‌نام خردادماه هر سال، مشکلی از نظر سنجش نشدن نوآموزان نخواهیم داشت.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان ادامه داد: سنجش سلامت در مراکز اختلالات یادگیری به صورت ثابت انجام خواهد شد. با توجه به اینکه مراکز اختلالات یادگیری در همه شهرستان ها فعال نشده بودند، پایگاه‌های نوبت دوم فعال شده‌اند تا سنجش سلامت با سرعت بیشتری انجام شود.

ممبینی در خصوص نحوره ثبت‌نام بیان کرد: هر خانواده‌ای که نوآموز پیش دبستانی دارد، می‌تواند با مراجعه به سامانه دولت به نشانی mymedu.ir اقدام کند و می‌توانند هر شهر یا پایگاه را برای سنجش انتخاب کنند اما باید در زمان مقرر حضور پیدا کنند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان با اشاره به افزایش مراکز ثبت‌نام سنجش نوآموزان بدو ورود در استان خوزستان افزود: مجوز مرکز اختلالات هویزه و بندر امام فعال شده است. برای مناطق عشایری نیز برای اولین بار در سطح کشور، مجوز راه‌اندازی دو پایگاه در استان خوزستان اخذ شد. مجوز مرکز اروندکنار نیز اخذ شده است. مراکز آغاجاری، زیدون، دهدز، دزپارت و اندیکا نیز به زودی فعال خواهند شد اما برای اینکه فرآیند سنجش انجام شود فعلا در این مناطق، مدارس برای سنجش تجهیز شده‌اند. با این حال همه مناطق باید مرکز اختلالات یادگیری داشته باشند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 91783

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر