خبر مهم آموزش و پرورش برای معلمان و دانش‌آموزان

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان در خصوص آخرین اقدامات برای استخدام معلمان و برنامه‌های ویژه در مدارس برای تابستان توضیحاتی ارائه کرد.

خبر مهم آموزش و پرورش برای معلمان و دانش‌آموزان

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اجرای طرح جهش کیفیت و عدالت آموزشی در استان گفت: بیش از ۲۸ هزار دانش‌آموز خوزستانی در مدارس شاهد تحصیل می‌کنند.

مسعود حمیدی نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در جلسه ستاد استانی شاهد و امور ایثارگران آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: توجه به مسائل تربیتی به عنوان یک برنامه اولویت دار در دستور کار مجموعه تعلیم و تربیت استان قرار دارد و بر این اساس مدارس خاص از جمله مدارس شاهد در این مسیر مهم گام برداشته‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اجرای طرح جهش کیفیت و عدالت آموزشی در سطح آموزش و پرورش خوزستان اضافه کرد: یکی از بخش‌های هدف در این طرح کیفیت بخشی مدارس خاص از جمله مدارس شاهد است و در این راستا طرح توانمندسازی معلمان این مدارس مانند سایر مدارس اجرا شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اینکه بالغ بر ۲۸ هزار و ۳۱۵ دانش‌آموز خوزستانی در ۹۹ مدرسه شاهد استان مشغول تحصیل هستند، گفت: مدارس شاهد با عملکرد اثربخش و کیفی خود تبدیل به الگویی در حوزه آموزش‌های تربیتی در سطح استان شدند.

استخدام معلم در آموزش و پرورش استان خوزستان

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: توزیع متوازن نیروی انسانی به عنوان یک اولویت فراگیر در سطح آموزش و پرورش استان دنبال می‌شود.

مسعود حمیدی نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در کارگروه استانی توسعه مدیریت اداره کل آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: توزیع متوازن نیروی انسانی با توجه به معیارهای تخصصی و نیاز مناطق و نواحی به عنوان یک اولویت فراگیر در سطح آموزش و پرورش استان دنبال می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره ضرورت توزیع متوازن نیروی انسانی در سطح آموزش و پرورش خوزستان اضافه کرد: ساماندهی نیروی انسانی یکی از مهمترین اولویت‌ها و راهبردهای مجموعه تعلیم و تربیت استان در راستای ارتقای شاخص کیفی نیروی انسانی است.

حمیدی نژاد یادآور شد: حرکت در راستای اجرای طرح‌های نگه داشت نیروی انسانی یکی دیگر از برنامه‌های آموزش و پرورش خوزستان در حوزه ساماندهی نیروی انسانی است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: همچنین بسترسازی برای بومی گزینی در هماهنگی با مجموعه وزارت آموزش و پرورش که نقش مهمی را در تثبیت و نگه‌داشت نیروی انسانی دارد، از دیگر راهبردهای آموزش و پرورش خوزستان در این حوزه است.

تاکید آموزش و پرورش خوزستان بر ضرورت ارائه آموزش‌های پیشگیرانه به دانش‌آموزان

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان بر ضرورت ارائه آموزش‌های پیشگیرانه به دانش آموزان تاکید کرد و گفت: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیازمند یک عزم جدی و همه جانبه است.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود حمیدی نژاد بعد از ظهر امروز چهارشنبه در کار گروه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در شهرستان ایذه اظهار کرد: آموزش‌های پیشگیرانه نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد و آموزش و پرورش در این زمینه پیشگام است.

وی با عنوان اینکه آموزش‌های پیشگیرانه باید در سطوح مختلف جامعه ارائه شود، ادامه داد: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی همچون پدیده شوم خودکشی نیازمند یک عزم جدی و همه جانبه است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه خط ۱۵۷۰ در زمینه ارائه مشاوره‌های تخصصی در آموزش و پرورش خوزستان فعال است، گفت: تاکنون تیم‌های مشاوره‌ای متخصص در شهرستان‌های مختلفی برای ارائه خدمات به جامعه هدف حضور یافته‌اند.

فعالیت ۱۵۰۰ پایگاه اوقات فراغت در آموزش و پرورش استان خوزستان

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: یک هزار و ۵۰۰ پایگاه اوقات فراغت تابستانه از اول تیرماه فعالیت خود را در سراسر استان آغاز خواهند کرد.

مسعود حمیدی نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در جمع خبرنگاران با تاکید بر ضرورت توجه ویژه به اجرای برنامه‌های تربیتی مفید و اثر گذار در پایگاه‌های اوقات فراغت تابستانه خوزستان بیان کرد کرد: یک هزار و ۵۰۰ پایگاه اوقات فراغت تابستانه از اول تیرماه فعالیت خود را در سراسر استان آغاز خواهند کرد و طیف متفاوتی از فعالیت‌های هنری، ورزشی، مشاوره‌ای، دینی و قرآنی، ترویج فرهنگ مهدویت و ارائه آموزش‌های مهارتی و فنی در بر خواهد گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته در راستای کیفیت بخشی به فعالیت پایگاه‌های اوقات فراغت تابستانه در خوزستان اضافه کرد: فعالیت پایگاه‌های اوقات فراغت ظرفیت بسیار بالایی در حوزه اجرای برنامه‌های اعتقادی و تربیتی دارد و در این راستا آموزش و پرورش برنامه‌های گسترده‌ای در این خصوص تعریف کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته در خصوص اعزام ۱۵۰ هزار دانش آموز خوزستانی به اردوهای راهیان پیشرفت در استان تصریح کرد: همچنین بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته بالغ بر ۴۰۰ هزار دانش آموز خوزستانی در فعالیت‌های پایگاه‌های اوقات فراغت شرکت خواهند کرد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 91691

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر