خبر مهم آموزش و پرورش خوزستان

ثبت‌نام دانش‌آموزان در سال تحصیلی پیش‌رو، با شعار «ثبت نام مطلوب، عدالت محوری و خانواده مداری» انجام خواهد شد و بر این اساس آموزش و پرورش خوزستان از همه ظرفیت‌های عملکردی خود برای اجرای مفاد شیوه نامه ثبت‌نام استفاده خواهد کرد.

خبر مهم آموزش و پرورش خوزستان

آموزش و پرورش استان خوزستان جزئیات ثبت‌نام دانش آموزان در مدارس را اعلام کرد. ثبت‌نام دانش‌آموزان در سال تحصیلی پیش‌رو، با شعار «ثبت نام مطلوب، عدالت محوری و خانواده مداری» انجام خواهد شد و بر این اساس آموزش و پرورش خوزستان از همه ظرفیت‌های عملکردی خود برای اجرای مفاد شیوه نامه ثبت‌نام استفاده خواهد کرد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان گفت: پیش‌بینی شده در سال‌جاری بالغ بر ۱۱۴ هزار دانش‌آموز در استان در پایه اول ابتدایی ثبت‌نام کنند.

سیده فرانک موسوی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان در آئین جشن پایانی یادگیری حروف الفبا در دبستان توحید ناحیه ۳ اهواز بیان کرد: در استان خوزستان بالغ بر پنج هزار و ۴۰۰ مدرسه وظیفه تعلیم و تربیت ۶۲۳ هزار و ۳۶۱ دانش‌آموز مقطع ابتدایی را بر عهده دارند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان با برشمردن اهمیت مهارت خواندن و نوشتن در دوره ابتدایی یادآور شد: مهمترین مهارتی که دانش آموزان ابتدایی باید در سال اول تحصیل خود کسب کنند، مهارت خواندن و نوشتن است و در این راستا آموزش و پرورش همه ظرفیت‌های تخصصی خود را برای توانمندسازی معلمان دوره ابتدایی و به خصوص آموزگاران پایه اول به کار خواهد بست.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان اضافه کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته و پیش بینی متولیان حوزه آموزش ابتدایی در سال تحصیلی پیش رو بالغ بر ۱۱۴ هزار دانش‌آموز بدو ورود به پایه اول در مدارس ابتدایی ثبت نام خواهند کرد.

موسوی گفت: یادگیری مهارت خواندن و نوشتن مهمترین و اساسی‌ترین گام در راستای تحقق امر جامعه پذیری دانش آموزان است و بر این اساس بخش مهمی از برنامه‌های مجموعه تعلیم و تربیت استان در حوزه ابتدایی بر امر یادگیری خواندن و نوشتن متمرکز شده است.

ثبت‌نام الکترونیکی دانش‌آموزان در خوزستان

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان در سطح خوزستان صورت گرفته است.

مسعود حمیدی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در جلسه ستاد استانی ثبت نام با تاکید بر ضرورت توجه ویژه به امر نظارت راهبردی و عملکردی بر روند ثبت نام دانش آموزان خوزستان بیان کرد: ثبت‌نام دانش‌آموزان در سال تحصیلی پیش‌رو، با شعار «ثبت نام مطلوب، عدالت محوری و خانواده مداری» انجام خواهد شد و بر این اساس آموزش و پرورش خوزستان از همه ظرفیت‌های عملکردی خود برای اجرای مفاد شیوه نامه ثبت‌نام استفاده خواهد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به زمان‌بندی ثبت نام دانش آموزان توضیح داد: ثبت نام دانش آموزان پایه اول ابتدایی از ۹ اردیبشهت ماه آغاز شده است، همچنین پایه هفتم به عنوان ورودی متوسطه اول از اول تیرماه آغاز خواهد شد و در ارتباط با ثبت نام میان پایه‌ها نیازی به حضور والدین برای انجام ثبت نام نخواهد بود.

حمیدی نژاد با اظهار اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم برای ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان در سطح خوزستان صورت گرفته است، گفت: بر اساس دستورالعمل ثبت نام، فرآیند ثبت نام دانش آموزان ورودی دوره‌های تحصیلی در مداری دولتی و غیردولتی به صورت حضوری و الکترونیکی و از طریق سامانه sida.medu.ir و با مسئولیت مدیر مدرسه انجام خواهد شد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 87219

ارسال نظر