خبر مهم مجلس درباره حقوق بازنشستگان | جزئیات صدور احکام جدید و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد

جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد.

خبر مهم مجلس درباره حقوق بازنشستگان | جزئیات صدور احکام جدید و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد

حقوق بازنشستگان و پرداخت‌های پایین بازنشستگان با تورم افسارگسیخته همخوانی ندارد. آیا حقوق بازنشستگان افزایش می‌یابد؟ جزئیات همسان‌سازی و افزایش حقوق بازنشستگان اعلام شد. مجلس از دولت خواسته تا لایحه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را به مجلس ارسال کند. حقوق بازنشستگان در خرداد ماه در حالی واریز شده است که در فیش حقوقی بازنشستگان، خبری از پرداخت معوقات و اشکالات باقی‌مانده متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان نیست. جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد. 

بیشتر بخوانید: خبر مهم میرهاشم موسوی درباره افزایش حقوق بازنشستگان | جزئیات واریز معوقات و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد

آخرین اخبار و جزئیات در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان، متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، واریز معوقات و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را در عرشه آنلاین بخوانید.
حقوق بازنشستگان

دولت لایحه همسان‌سازی بازنشستگان را به مجلس عودت دهد

نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نرخ کالاهای اساسی و تاثیر آن بر سفره‌های مردم از دولت خواست تا لایحه همسان سازی بازنشستگان با شاغلان را به مجلس عودت دهد.

محسن فتحی، نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی گفت: سال گذشته، سال پر التهابی برای ملت ایران بود، اما با حضور مردم در صحنه توطئه دشمنان این سرزمین نقش بر آب شد و ملت ایران همواره ثابت کرده اند که پای آرمان های انقلاب و تمامیت ارضی ایستاده و با هیچ گروهی عقد اخوت نبسته اند و با پیروی از رهنمودهای رهبری انقلاب مرز خود را با یاوه گویان مشخص کرده‌اند.

نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: امروز می‌طلبد با هوشیاری لازم بیشتر از گذشته متحد شد و همه سلائق و اندیشه‌ها که می‌توانند به جلب اعتماد عمومی کمک کنند در ساختار مدیریتی کشور مشارکت داده شوند. مخصوصاً باید دقت کنیم که شایستگان اقوام و مذاهب می توانند منشأ خدمت، اتحاد و آبادانی کشور شوند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در ادامه نطق خود خطاب به محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه دوفوریتی واردات خودرو که در صحن مجلس رأی آورد را هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف کنیم، جامعه منتظر اقدامات خوب مجلس در خصوص مجوزات واردات خودرو است چراکه این مهم التهابات بازار خودرو را کاهش می دهد.

فتحی در رابطه با تغییر ساعت کاری ادارات اظهار کرد: کارکنان از تغییر ساعت شروع به کار ادارات ناراضی هستند. مخصوصاً کارمندانی که مجبورند فرزندان خردسالاشان را در مهد کودک بگذارند و یا توسط پرستار از آنها مراقبت می شود در سختی قرار گرفته اند. اکثر ادارات از ساعت 6 الی 8 صبح به صورت انگشت شمار مراجعه کننده دارند.

نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت هر چه سریع تر لایحه همسان سازی بازنشستگان با شاغلان را به مجلس عودت دهد.

فتحی از رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور نیز خواست تا صدور و اجرای احکام مناطق جنگی و عملیاتی کارکنان و بازنشستگان که مصوبه مجلس را دارد هرچه سریع تر عملیاتی کند. بر اساس گزارشات مرکز ملی آمار ایران بیکاری جوانان کردستان دو برابر میانگین کشوری بیکار هستند.

نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ساز مدیران اقتصادی در کردستان ناکوک است، تأکید کرد: به عنوان ناظر بر شورای برنامه ریزی استان تأکید می کنم که بعد از دو سال آمار نشان از عدم کارآیی و کفایت سازمان مدیریت برنامه ریزی استان دارد. 

نماینده مردم سنندج در خصوص کاهش پروازهای فرودگاه سنندج به تهران از اقدامات وزارت راه و شهرسازی انتقاد کرد و گفت: طرح اقدام مسکن ملی در کردستان اندر خم یک کوچه مانده است و در اکثر شهرهای کردستان هنوز تأمین زمین نیز صورت نگرفته است.

نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی در پایان خطاب به وزیر نیرو گفت: علیرغم وعده‌های جنابعالی تاکنون اقدامی برای تخصیص آب جهت تبدیل اراضی دیم به آبی نشده که این بی توجهی شما باعث نارضایتی مردم دیواندره شده لذا اقدامات مقتضی سریع‌تر انجام شود.

تکلیف همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شود

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات معیشتی و پرداختی‌های پایین بازنشستگان، خواستار تهیه طرحی در مجلس به منظور همسان‌سازی حقوق بازنشستگان شد.

مصطفی نخعی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سه سال از عمر مجلس یازدهم می‌گذرد اما همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به جایی نرسیده است. در مقطعی در سال ۱۳۹۹ دولت این اقدام را انجام داد اما نه در سال ۱۴۰۰ و نه در سال ۱۴۰۱ و نه در سال جاری همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ادامه پیدا نکرد. به نظر می‌رسد دولت برنامه جدی در این حوزه ندارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: با توصیه کردن و مجاز دانستن، قطعا دولت به سمت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نمی‌رود. باید در این حوزه به دولت تکلیف شود. استرداد لایحه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کار درستی نبود. انتظار می‌رود هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی کمیسیون‌های تخصصی مربوطه را مامور کند تا طرحی برای همسان سازی حقوق بازنشستگان تهیه کنند.

نماینده مردم نهبندان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز بازنشستگان کشوری و لشگری و بازنشستگان فرهنگی با مشکلات زیادی مواجه هستند. پرداخت‌های پایین بازنشستگان با تورم افسارگسیخته همخوانی ندارد. نباید اجازه دهیم تا بیش از این شأن بازنشستگان تنزل پیدا کند و شرمنده خانواده‌های خود شوند. همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با اولویت در مجلس شورای اسلامی دنبال شود.

دولت هرچه سریع‌تر لایحه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را به مجلس بفرستد

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت که باید دولت لایحه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را هر چه سریعتر به مجلس ارائه کند.

محمدصالح جوکار، رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در جلسه علنی مجلس گفت: باید طرح رتبه‌بندی معلمان براساس عدالت، ظرفیت و توانمندی معلمان اجرایی و حقوقشان تبیین شود.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس همچنین گفت: بازنشستگان در شرایط سخت معیشتی به‌سر می‌برند؛ دولت لایحه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را هر چه سریع‌تر به مجلس ارائه کند.

جوکار در تذکر دیگری بیان کرد: سال گذشته تسهیلات تبصره (۱۸) پرداخت نشد و منجر به تعطیلی واحدهای تولیدی شد؛ وزارت اقتصاد در سال مهار تورم و رشد تولید برای عملیاتی شدن تبصره‌های (۱۶) و (۱۸) از سوی بانک‌ها اقدام کند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 91563

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر