اخبار جدید از صدور احکام و افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی | جزئیات واریز حقوق فروردین بازنشستگان اعلام شد

آخرین اخبار و جزئیات درباره صدور احکام و افزایش حقوق بازنشستگان و همچنین، مبلغ مستمری و حقوق بازنشستگان در فروردین 1402 اعلام شد.

اخبار جدید از صدور احکام و افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی | جزئیات واریز حقوق فروردین بازنشستگان اعلام شد

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران گفت: ان‌شاءالله احکام حقوقی جدید بازنشستگان کارگری تا آخر ماه جاری صادر می‌شود.

براساس روال همیشگی، از بیستم هر ماه، پرداخت مستمری و حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی آغاز می‌شود؛ این ماه هم بر همین اساس، مستمری‌ها براساس حروف الفبا در حال واریز شدن است.

بیشتر بخوانید: مشمولان و نحوه دریافت سنوات و مزایای حقوقی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی + جزئیات

بیشتر بخوانید: طومار بازنشستگان به وزیرکار درباره افزایش حقوق

علی دهقان‌کیا، رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران در رابطه با میزان مستمری پرداختی می‌گوید: بازنشستگان در فروردین ماه 1402، همان مستمری سال قبل را گرفتند؛ در واقع همان حقوق قبلی برای تمام مستمری‌بگیران سازمان، چه حداقل‌بگیر و چه سایر سطوح، واریز شده است.

او اضافه می‌کند: بایستی ابلاغ حقوق جدید بازنشستگان توسط دولت و سپس مدیرعامل سازمان صادر شود؛ از آنجاکه تا پانزدهم ماه جاری همه جا تعطیل بود، هنوز ابلاغیه‌ صادر نشده و لذا سازمان نیز احکام حقوقی جدید بازنشستگان را صادر نکرده است.

به گفته او، به احتمال زیاد تا ۲۷ یا ۲۹ این ماه، احکام جدید بازنشستگان کارگری صادر خواهد شد و بنابراین، در اردیبهشت بازنشستگان هم حقوق افزایش یافته را می‌گیرند و هم مابه‌التفاوت حقوق فروردینِ خود را.

او  تصریح کرد: نخستین حقوق بازنشستگان این سازمان در سال جاری از بیستم فروردین‌ماه آغاز شده است و این روند تا پایان این ماه ادامه خواهد داشت.

دهقان‌کیا در پاسخ به این پرسش که آیا حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در فروردین‌ماه افزایش یافته است یا خیر، گفت: بازنشستگان در فروردین‌ماه، همانند سال گذشته حقوق خود را دریافت کردند.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران در خصوص چرایی عدم پرداخت حقوق بازنشستگان بر اساس مصوبه جدید شورای عالی کار ادامه داد: باید ابلاغ حقوق جدید بازنشستگان توسط دولت و سپس مدیرعامل سازمان صادر شود و با توجه به اینکه تا پانزدهم‌ماه جاری همه جا تعطیل بود  و تکلیف بازنشستگان سایر سطوح مشخص نبود؛ به همین جهت سازمان تامین اجتماعی احکام حقوقی جدید بازنشستگان را صادر نکرده است و حقوق بازنشستگان بر اساس رقم سال گذشته پرداخت شده است.

او اضافه کرد: در اردیبهشت‌ماه، حقوق بازنشستگان بر اساس مصوبه جدید شورای عالی کار به بازنشستگان پرداخت خواهد شد ؛به‌طوری که حقوق بازنشستگان حداقل‌بگیران 27 درصد و سایر سطوح 21 درصد به اضافه 250 تومان در سال جاری افزایش پیدا خواهد کرد و این افزایش از اول فروردین‌ماه خواهد بود؛ مابه‌التفاوت حقوق فروردین‌ماه بازنشستگان نیز در اردیبهشت‌ماه پرداخت می‌شود.

دهقان‌کیا گفت: احکام جدید حقوق بازنشستگان در اردیبهشت‌ماه صادر خواهد شد.

منبع: ایلنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 81337

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • وحید

        چرامگر هرسال همین تعطیلی نیست همین 2سال بعد عید تصمیم گرفت دولت اسلامی همیشه قبل عید نوروز تکلیف ما کارگران بازنشسته روشن می شود نه بعد تعطیلی اینقدر عذاب ندهید

      • ناشناس

        باسلام ما بازنشستگان مستمری بگیر حداقل تامین اجتماعی این افزایش حقوق ۲۷درصدی را قبول نداریم و باید ابطال شود لطفاً به گوش مسئولان برسانید سپاس

      ارسال نظر