خبر مهم برای دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان | ماموریت اصلی دانشگاه فرهنگیان اعلام شد

ماموریت اصلی دانشگاه فرهنگیان براساس سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش اعلام شد.

خبر مهم برای دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان | ماموریت اصلی دانشگاه فرهنگیان اعلام شد

دانشگاه فرهنگیان کانون تحول نیروی انسانی است. دانشگاه فرهنگیان براساس سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش، کانون اصلی تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد در کشور است. برنامه‌های فرهنگی و آموزشی جدید دانشگاه فرهنگیان اعلام شد. جزئیات تقویت برنامه‌های فرهنگی و آموزشی و تجهیز زیرساخت‌های رفاهی، آموزشی دانشگاه فرهنگیان اعلام شد. ماموریت اصلی دانشگاه فرهنگیان در تربیت نیروی انسانی و استخدام دانشجومعلمان اعلام شد.

دانشگاه فرهنگیان

بیشتر بخوانید: وضعیت نامناسب دختران دانشجو دانشگاه فرهنگیان خبرساز شد

پرویز انصاری راد، معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور در آیین رونمایی از پوستر لیگ والیبال و فوتسال دانشگاه‌های فرهنگیان کشور در اردبیل با تسلیت ۱۴ خرداد سالروز ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و قیام ۱۵ خرداد اظهار کرد: میزبانی اردبیل از لیگ والیبال و فوتسال دانشجومعلمان نقطه عطفی در فعالیت‌های دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل است که ما این میزبانی را در استان ورزش مدار و قهرمان پرور اردبیل به فال نیک می‌گیریم.

او با اشاره به ماموریت اصلی دانشگاه فرهنگیان در تربیت نیروی انسانی در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: دانشگاه فرهنگیان به عنوان یک دستگاه ماموریت گرا و حاکمیتی تربیت معلمان را برای نظام تعلیم و تربیت عهده دار است.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور ساحه های پنجگانه نظام تعلیم و تربیت بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را یادآور شد و بیان کرد: گرچه ساحه های اعتقادی و اخلاقی، اقتصادی و اجتماعی و… برای ما دارای جایگاه ویژه ای است اما ساحه زیستی و تربیت بدنی سند تحول بنیادین در تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص در کشور مدنظر ماست و برگزاری این مسابقات در راستای تربیت معلمان چند ساحتی از اهمیت بالایی برخوردار است.

انصاری‌راد با بیان اینکه در نظر داریم تا با تربیت این معلمان برنامه‌های تربیتی را به صورت تخصصی و بر مدار شایستگی معلمان در دانشگاه فرهنگیان به پیش ببریم، تصریح کرد: هدایت نسل آینده جامعه به دست این دانشجو معلمان رقم می‌خورد و برای تربیت نسل تحول آفرین ما نیازمند معلمان چند ساحتی و متخصص هستیم.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور برگزاری اولین لیگ کشوری والیبال و فوتسال دانشگاه‌های فرهنگیان کشور در اردبیل را یادآور شد و بیان کرد: ما از ۱۶ آذر سال گذشته مصادف با روز دانشجو مقدمات برگزاری این مسابقات را فراهم کردیم و با اعلام آمادگی مسئولان دانشگاه فرهنگیان این میزبانی به اردبیل واگذار شد.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور با بیان اینکه این مسابقات در مراحل مختلف در حال انجام است، اضافه کرد: مسابقات والیبال و فوتسال دختران و پسران در بین پردیس‌های فرهنگیان سراسر کشور آغاز شده و بعد از طی شدن مراحل استانی، منطقه‌ای و … رقابت‌های کشوری به میزبانی اردبیل و با حضور ۷۰۰ دانشجو در اردبیل برگزار می‌شود.

انصاری‌راد اظهار امیدواری کرد؛ با برگزاری این مسابقات اهداف عالیه نظام تعلیم و تربیت در پرورش معلمان متخصص و متعهد در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش رقم بخورد.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور تاکید کرد: تلاش ما بر این است تا با تقویت برنامه‌های ورزشی و تندرستی برای معلمان آینده کشور بتوانیم اهداف و منویات مقام معظم رهبری را در نشاط و سرزندگی نیروی انسانی فعال در مجموعه تعلیم و تربیت کشور محقق کنیم.

مسابقات دانشجومعلمان ورزشکار دانشگاه فرهنگیان

رئیس پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل گفت: ۱۷ تا ۳۰ خرداد ماه اردبیل میزبان ۷۰۰ دانشجو معلم ورزشکار در دو رشته فوتسال و والیبال است.

حسین محسنی، رئیس پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل در آیین رونمایی از پوستر اولین لیگ والیبال و فوتسال دانشگاه‌های فرهنگیان کشور در اردبیل اظهار کرد: اولین لیگ کشوری والیبال و فوتسال دختران و پسران دانشگاه‌های فرهنگیان کشور در اردبیل برگزار می‌شود و قرار است ۷۰۰ دانشجو معلم در این دو رشته باهم به رقابت بپردازند.

رئیس پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل با اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای پذیرش این دانشجویان از ۱۷ خرداد ماه در استان اردبیل اندیشیده شده است، خاطرنشان کرد: در راستای برگزاری کنگره ملی ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل و پاسداشت این شهدای والامقام مسابقات ورزشی دانشجو معلمان به میزبانی اردبیل در هفته جاری آغاز می‌شود.

رئیس پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل تربیت دانشجو معلمان در تراز سند تحول بنیادین را یادآور شد و بیان کرد: اولین لیگ کشوری دانشجو معلمان کشور در رشته والیبال ۴ نفره دختران و فوتسال پسران برگزار می‌شود که امیدواریم بتوانیم با تلاش همکاران و متولیان ورزش استان میزبان شایسته‌ای برای این دوره از مسابقات باشیم.

محسنی همچنین به رویداد ۲۰۲۳ و میزبانی اردبیل از کشورهای عضو اکو در سال میلادی جاری نیز اشاره کرد و گفت: برگزاری این مسابقات در راستای آشنایی دانشجو معلمان با جاذبه‌های گردشگری، توریسم ورزشی و … در اردبیل است که با برگزاری برنامه‌های بازدید برای این دانشجویان مکان‌های گردشگری، تاریخی، مذهبی و طبیعی اردبیل میزبان دانشجو معلمانی از سراسر کشور خواهد بود.

رئیس پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل ادامه داد: ۱۸ خرداد ماه افتتاحیه مسابقات والیبال ۴ نفره دختران در ورزشگاه رضازاده برگزار و تا ۲۳ خرداد این مسابقات استمرار خواهد داشت.

رئیس پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل بیان کرد: از ۲۳ خرداد نیز با پذیرش پسران در رشته فوتسال افتتاحیه باشکوه این مسابقات در سالن حسین رضازاده اردبیل با حضور مسئولان کشوری برگزار و تا ۳۰ خرداد ماه شاهد برگزاری مسابقات فوتسال خواهیم بود.

در این مراسم که به صورت ویدئوکنفرانس و با حضور انصاری راد معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور برگزار شد، از پوستر اولین لیگ کشوری والیبال و فوتسال دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان کشور رونمایی شد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 90327

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر