تصمیم جدید آموزش و پرورش برای معلمان در دانشگاه فرهنگیان | شهریه مدارس اعلام شد

جزئیات تصمیم جدید وزارت آموزش و پرورش برای صلاحیه حرفه‌ای معلمان در دانشگاه فرهنگیان و شهریه مدارس اعلام شد.

تصمیم جدید آموزش و پرورش برای معلمان در دانشگاه فرهنگیان | شهریه مدارس اعلام شد

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش از ابلاغ تعیین شهریه مدارس غیردولتی و همکاری دانشگاه فرهنگیان برای آموزش ضمن خدمت و صلاحیه معلمان خبر داد.

احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به جایگاه نیروی انسانی در اسناد بالادستی گفت: نیروی انسانی، مهم‌ترین سرمایه کشور است و آینده کشور نیز از مسیر مدرسه و دانش‌آموزان می‌گذرد؛ بر این اساس، توجه امروز به مدرسه و نیروی انسانی در آینده کشور تأثیر شگرفی دارد.

بیشتر بخوانید: سازوکار استخدام در دانشگاه فرهنگیان تغییر کرد | زمان برگزاری کنکور تربیت معلم اعلام شد

بیشتر بخوانید: خبر مهم مدیرکل رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش برای فرهنگیان | با این شماره تماس بگیرید

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جمع هزاران معلم سراسر کشور در روز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، گفت: از جمله مواردی که رهبر معظم انقلاب تأکید کردند موضوع استفاده از خلاقیت‌های مدارس غیردولتی بود؛ برخی مدارس غیردولتی فعالیت‌ها و ابتکارات بسیاری حتی در حد سند تحول دارند که باید مورد توجه قرار گیرد.

محمودزاده با تاکید بر ارتقای جایگاه مدارس دولتی در کشور، افزود: معتقدیم آموزش و پرورش باید برای افزایش کیفیت مدارس دولتی گام‌های بلند بردارد؛ زیرا زمانی می‌توانیم به افزایش کیفیت مدارس غیردولتی بپردازیم که مدارس دولتی هم رشد داشته باشند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش به توجه به آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای که از تأکیدات رهبر معظم انقلاب است، اشاره کرد و ادامه داد: در توجه به آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش، مدارس دولتی و غیردولتی فرقی نمی‌کند و باید به هر دو توجه شود؛ باید سطح و کیفیت آموزش‌ها افزایش یاید.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اهمیت آموزش‌های ضمن خدمت و صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان، گفت: در این خصوص تقاهم‌نامه‌ای با دانشگاه فرهنگیان امضا شد و توانمندسازی معلمان مدارس غیردولتی به طور ویژه در دستور کار است و برنامه‌های متنوعی نیز پیش‌بینی شده است.

محمودزاده با بیان اینکه الگوی تعیین شهریه مدارس و مراکز غیردولتی ابلاغ شده است، گفت: فوق برنامه را از الگوی تعیین شهریه خارج کرده‌ایم و شاخص‌ها کاملاً مشخص است. الگوی تعیین شهریه مدارس و الگوی تعیین شهریه مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی با توجه به دوره تحصیلی، سطح آموزشی و پرورشی، برنامه سال تحصیلی، فضای فیزیکی و تجهیزات، شرایط منطقه‌ای و نرخ تورم رسمی کشور که از سوی بانک مرکزی اعلام می‌شود، توسط شورای سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت مرکزی تهیه می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: این جلسه بیشتر به جهت تعامل، هم افزایی و هم اندیشی، استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش مناطق، برای ورود به دو حوزه استفاده از ابتکارات و خلاقیت‌های مدارس غیردولتی و تسری این موضوع به دیگر مدارس غیردولتی و حتی دولتی و همچنین نظارت دقیق، هدفمند بر موضوعات آموزش و پرورش تشکیل شد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 87303

ارسال نظر