خبر خوش برای افراد فاقد بیمه | نحوه ثبت‌نام بیمه اجتماعی اعلام شد

جزئیات و نحوه ثبت‌نام افراد فاقد بیمه برای بیمه صندوق بیمه اجتماعی اعلام شد.

خبر خوش برای افراد فاقد بیمه | نحوه ثبت‌نام بیمه اجتماعی اعلام شد

بیمه صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر افراد فاقد بیمه‌ را پوشش می‌دهد. افراد می‌توانند با عضویت در صندوق بیمه اجتماعی، علاوه بر دریافت مستمری بازنشستگی و مستمری از کار افتادگی، از مزایای مستمری بازماندگان و نقل و انتقال سوابق به سایر بیمه‌های اجتماعی، نیز استفاده کنند. جزئیات و نحوه ثبت‌نام افراد فاقد بیمه برای بیمه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اعلام شد.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی از افزایش سطح درآمدی صندوق بیمه اجتماعی از هشت به ۱۰ خبرداد.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر استان گفت: افراد زیر ۴۰ سال می‌توانند با پرداخت حق بیمه‌ ماهانه ۳۵۵ هزار تومان، زیر پوشش بیمه این صندوق قرار بگیرند.

غلامزاده مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی گفت: امسال با سطوح بالاتر به مبلغ ۶ میلیون و ۱۰۰ و هفت میلیون و ۱۰۰ هزار تومان با سطح پرداختی (پایه قانون کار) سازمان تامین اجتماعی برای افراد فاقد بیمه فراهم شد و فرصتی است تا کارگران ساختمانی و شاغلین فصلی دارای مدرک آموزش فنی و حرفه‌ای از خدمات این صندوق استفاده کنند.

محمدرضا غلامزاده گفت: اکنون ۷۵ هزار نفر از مشمولین عضو صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایر قرار دارند و بیش از چهار هزار نفر به صورت ماهانه مستمری در یافت می‌کنند.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر استان گفت: طبق آمار و با وجود پنج شهر زیر ۲۰ هزار نفر، حدود ۲۰۰ هزار نفر از افراد فاقد بیمه اجتماعی استان مشمول عضویت جدید در این صندوق شدند که با ایجاد تفاهم‌نامه با سازمان‌ها زیر چتر بیمه قرار می‌گیرند.

او گفت : انعقاد تفاهمنامه‌های مختلف برای حمایت از اقشار فاقد بیمه اجتماعی موجب شد تا گروه‌های مختلفی از جمله کارگران ساختمانی، قالیبافان، رانندگان، اعضای شرکت‌های تعاونی، صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی و شاغلان فصلی زیر چتر پوشش بیمه‌ای این صندوق قرار گیرند.

به گفته غلامزاده، طبق اصل ۲۹ قانون اساسی در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۵ تفاهم نامه مختلف با سازمان‌ها و نهاد‌های مرتبط از جمله سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اداره تعاون، کار و امور اجتماعی منعقد نموده است تا افرادی که هیچ نوع پوشش بیمه اجتماعی ندارند با حمایت ۷۰ درصدی دولت در پرداخت حق بیمه، زیر پوشش این صندوق قرار بگیرند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزی استان گفت: حدود ۱۲ هزار نفر از قالیبافان استان، بیش از ۱۵ هزار نفر هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی و حدود ۲۵ هزار نفر از بهره برداران بخش کشاورزی در شهرستان‌های زیر ۲۰ هزار نفر از جمله (رازو جرگلان، گرمه و جاجرم، فاروج و بام و صفی آباد) شرایط عضویت در صندوق بیمه اجتماعی را دارند.

غلام زاده گفت: همه افراد ۱۸ تا ۵۰ سال کشاورز، روستایی، عشایر و سایر مشمولان صندوق با عضویت در صندوق بیمه اجتماعی علاوه بر دریافت مستمری بازنشستگی و مستمری از کار افتادگی، می‌توانند از مزایای مستمری بازماندگان و نقل و انتقال سوابق به سایر بیمه‌های اجتماعی، نیز استفاده کنند.

ضریب پوشش صندوق بیمه اجتماعی چقدر است؟

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزی استان گفت : خراسان شمالی جزو هشت استان برتر کشور در حوزه ضریب پوشش بیمه اجتماعی است به طوریکه حدود ۳۷ درصد جمعیت مشمول استان زیر پوشش صندوق اجتماعی قرار گرفته اند، در حالی که میانگین ضریب پوشش بیمه اجتماعی در کشور حدود ۲۵ درصد است.

خراسان شمالی بیش از یک میلیون نفر جمعیت و ۹ شهرستان دارد، که ساکنین پنچ شهرستان زیر ۲۰ هزار نفر مشمول صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 88174

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر