جزئیات بیمه تکمیلی و وام جدید مستمری‌بگیران اعلام شد

جزئیات بیمه تکمیلی و وام جدید مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اعلام شد.

جزئیات بیمه تکمیلی و وام جدید مستمری‌بگیران اعلام شد

معاون بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از اجرایی‌شدن ارائه خدمات بیمه درمان تکمیلی به مستمری‌بگیران زیر پوشش این صندوق پس از ۱۷ سال خبر داد.

سجاد طاهری، معاون بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در جمع اهالی روستای مقصودلو شهرستان هریس اظهار کرد: برای تحقق سیاست‌های تحولی دولت مردمی و با پیگیری‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر حدود ۴۰ هزار نفر از مستمری‌بگیران در سه استان آذربایجان شرقی، همدان و اصفهان از مزایای بیمه درمان تکمیلی بهره‌مند شدند.

او اضافه کرد: سهم آذربایجان شرقی از اجرای این طرح ۲۵ هزار نفر است و افراد مشمول می‌توانند از خدمات درمان تکمیلی این صندوق که سطح پوشش بیشتری دارد و هزینه پرداختی توسط مستمری بگیران پایین‌تر است استفاده کنند.

آقای طاهری همچنین از پرداخت ۲۲ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی به مستمری بگیران به ارزش ۹۶۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: سهم آذربایجان شرقی ۲ هزار و ۵۰۰ فقره به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال است که بدون نیاز به مراجعه به بانک و ضامن به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

وی تاکید کرد: این تسهیلات در قالب تسهیلات سه میلیون تا پنج میلیون تومانی متناسب با میزان حقوق مستمری‌بگیران است و از طریق بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و کارمزد ۲ درصد پرداخت می‌شود و بازپرداخت آن ۳۶ ماهه خواهد بود.

او ادامه داد: ۴۴۰ هزار نفر بیمه شده جدید نیز در دولت سیزدهم زیر پوشش قرار دادیم که این رقم سه برابر دولت‌های قبل است.

معاون بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر درباره افزایش میزان مستمری روستاییان نیز گفت: اتفاق بسیار خوبی که با پیگیری‌های مدیر عامل صندوق و با تصویب و تایید در هیئت امنا توسط وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ماه گذشته محقق شد افزایش ۴۳ درصدی مستمری‌بگیران بود که ماه گذشته به همراه معوقات به حساب بانکی آنان واریز شد.

طاهری ادامه داد: در حال حاضر ۲۶۷ هزار نفر از روستاییان، عشایر و کشاورزان در آذربایجان شرقی زیر پوشش خدمات این صندوق قرار دارد و ۲۵ هزار نفر از آن‌ها به صورت ماهیانه از صندوق، حقوق و مستمری دریافت می‌کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 72606

ارسال نظر