نحوه دریافت وام بدون ضامن ویژه مستمری‌بگیران + جزئیات

جزئیات پرداخت تسهیلات بدون ضامن، بدون کارمزد و بدون وثیقه به مستمری‌بگیران اعلام شد.

نحوه دریافت وام بدون ضامن ویژه مستمری‌بگیران + جزئیات

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان گلستان از پرداخت تسهیلات بدون ضامن، بدون کارمزد و بدون وثیقه به مستمری‌بگیران این صندوق خبر داد.

حسن قدیمی، اعلام کرد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر متولی امر بیمه اجتماعی جوامع مختلف هدف شامل ساکنین مناطق روستایی، عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و همچنین شاغلان کشاورزان، قالیبافان، هنرمندان صنایع دستی و کارگران فصلی است.

وی با بیان اینکه در این صندوق یک ­سوم مبلغ حق بیمه توسط بیمه‌شده و دو سوم آن توسط دولت به عنوان کارفرما پرداخت می‌شود، بیان کرد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در راستای ارائه خدمات کمی و کیفی مطلوب به بخشی از جامعه هدف خود که شامل مستمری‌بگیران بازنشسته، از کار افتاده و بازماندگان متوفی هستند، برای نخستین بار اقدام به اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه کرده است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان گلستان با بیان اینکه این تسهیلات بدون ضامن، بدون وثیقه، بدون کارمزد و بدون نیاز به حضور در شعب بانک در اختیار مستمری‌بگیران قرار می‌گیرد، یادآور شد: تعداد افراد مشمول دریافت تسهیلات در سطح کشور ۲۲ هزار نفر است، در استان گلستان، سه هزار و ۳۰۰ مستمری‌بگیر وجود دارد و از این تعداد، مستمری بگیرانی  که مشمول این طرح هستند، می‌توانند از آن استفاده کنند.

قدیمی متذکر شد: اطلاع‌رسانی به مستمری بگیران مشمول دریافت این تسهیلات از طریق کارگزاری‌های بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در سطح استان گلستان آغاز شده و هر یک از این متقاضیان با مراجعه به نزدیکترین کارگزاری محل سکونت خود، می‌توانند نسبت به تکمیل فرم درخواست، اقدام و تسهیلات مورد نظر را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام برای دریافت تسهیلات مذکور از هفته جاری آغاز شده و همچنان ادامه دارد، ابراز داشت: آدرس و شماره تماس ۵۲ دفتر کارگزاری استان گلستان از طریق سایت اینترنتی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر به نشانی roostaa.ir در دسترس متقاضیان قرار دارد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 68386

ارسال نظر