خبر مهم آموزش و پرورش خراسان رضوی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اعلام کرد: معلمان اول باید خودساخته باشند تا انسان‌سازی کنند؛ اولین گام برای توسعه بشریت، خودسازی است.

خبر مهم آموزش و پرورش خراسان رضوی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در حوزه آموزش و پرورش آن طور که باید، سرمایه‌گذاری نشده و باید این حوزه اولویت کشور و دغدغه اول مسئولان شود. جزئیات بازنشستگی فرهنگیان و کمبود معلم در آموزش و پرورش خراسان رضوی اعلام شد.

بحران بازنشستگی فرهنگیان و کمبود معلم در آموزش و پرورش خراسان رضوی

معاون توسعه و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ۱۹۵۳ پروژه آموزشی در روستاهای خراسان رضوی چشم انتطار کمک خیرین است.

ابوالفضل حسینی،  معاون توسعه و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در مراسم افتتاحیه مدرسه ۶ کلاسه با بیان اینکه اولویت ما اتمام پروژه‌های نیمه تمام است، اظهار کرد: برای امسال ۱۹۵۳ پروژه در روستاهای این استان پیش بینی شده که در طرح تحول استان با توجه به اعتبارات دولتی و نوسازی و همچنین مشارکت خیرین و مؤسسات خصوصی این پروژه‌ها به بهره برداری برسد.

معاون توسعه و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: با توجه به بازنشستگی فرهنگیان تا مشخص نشود چه میزان تمایل به استمرار خدمت و چه میزان تمایل به بازنشستگی دارند هنوز نمی‌توان رقم دقیق اعلام کرد، اما امسال ۳۹۰۰ نفر در استان طبق سهمیه آزمون دادند و امیدواریم بتوانیم با جذب پذیرفته شدگان بخشی از کمبود نیروی انسانی را جبران کنیم.

معاون توسعه و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در حال حاضر با توجه به رشد دانش آموزان نیازمند فضای آموزشی بیشتری هستیم تا بتوانیم میانگین کشوری در آموزش را داشته باشیم.

حسینی تصریح کرد: رتبه سرانه فضای آموزشی خراسان رضوی در کشور ۲۷ است که با توجه به گستردگی استان و اینکه ۱۰ درصد دانش آموزان کل کشور در این خطه تحصیل می‌کنند امیدواریم بتوانیم با حضور خیرین فضاهای آموزشی را گسترش دهیم.

سیدامیر شوشتری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی  در نکوداشت استاد مرحوم غلامحسین حیدری، معلم ماندگار که  با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش، خیران، مدیران آموزش و پرورش نواحی مختلف مشهد و سایر استان‌ها در دبیرستان علوم و معارف اسلامی امام رضا(ع) مشهد برگزار شد، اظهار کرد: آیین پاکداشت‌ها و نکوداشت‌ها برای کسانی برگزار می‌شود که در راه تعلیم و تربیت خون دل‌ها خورده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: معلمان اول باید خودساخته باشند تا انسان‌سازی کنند؛ اولین گام برای توسعه بشریت، خودسازی است.

شوشتری تاکید کرد: همیشه درتمام عرصه‌ها قبل از انقلاب تاکنون، آموزش و پرورش در همه‌ دوران‌ها حضور جهادی خود را ثابت کرده‌ است و جهاد دانش‌آموزان در ۸ سال دفاع مقدس نشانگر این ادعاست. در دوران جنگ تحمیلی مدارس به پشت سنگرها کشانده شد و جامعه فرهنگیان برای پیروزی این نظام از جان خود گذشتند.

خبر مهم مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری مطرح کرد: طبق فرموده ایشان اگر ۲۵ سال پیش در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری می‌کردیم امروز با چالش همراه نبود.

شوشتری بیان کرد: در حوزه آموزش و پرورش آن طور که باید، سرمایه‌گذاری نشده و باید این حوزه اولویت کشور و دغدغه اول مسئولان شود. 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تاکید کرد: به این امید هستیم که روزی برسد آموزش و پروش اولویت اول جامعه شود و در این حوزه سرمایه‌گذاری شود.

در ادامه این نکوداشت، برخی از اساتید بازنشسته و خیران مدرسه‌ساز در وصف استاد مرحوم حیدری مطالبی را بیان کردند که از جمله استاد اشرفی، در توصیف این استاد فقید و فرهیخته گفت: او انسانی وارسته و اخلاق مدار بود و  از این حیث در بین مسئولان کم‌نظیر بود.

استاد حسینی نیز در وصف استاد حیدری مطرح کرد: مرحوم خادم آستان قدس رضوی بود و همیشه با عشق به امام رضا(ع) گام برمی‌داشت و خصوصیات کرامت و رأفت در اخلاق وی نمایان بود، همچنین به عنوان یک معلم اخلاق در جامعه فرهنگیان سرشناس بود. بعد اخلاقی ایشان بر سایر خصوصیات خوبش سرآمد بود و او را اسطوره کرد و در قلب تک‌تک فرهنگیان ماندگار ساخت.

استاد درخشانی هم در توصیف آن مرحوم اعلام کرد: مرحوم در بحث مدرسه‌سازی و جذب خیران دست توانگری داشت و برای این امر مهم همیشه در صحنه حضور داشت.

مرحوم استاد غلامحسین حیدری در سال ۱۳۲۲ در شهر مقدس مشهد متولد شد. وی پس از اتمام تحصیلات متوسطه در دانشگاه فردوسی مشهد در رشته زبان و ادبیات انگلیسی تحصیل کرد و با درجه ممتاز فارغ‌التحصیل شد و سپس در دانشگاه تهران، دوره کارشناسی ارشد را گذراند و در محضر علما و روحانیون بزرگواری همچون درافشان، شوشتری، مولوی، حکیمی و شهید هاشمی‌نژاد با معارف و فرهنگ اسلامی آشنا شد.

مرحوم حیدری همچنین به عنوان مدیر امور فرهنگی و روابط بین‌الملل آستان قدس رضوی و خادم افتخاری حرم مطهر رضوی بود و در سال ۱۳۹۲ نیز به عنوان «معلم ماندگار» در سطح کشور انتخاب و معرفی شد. وی در سال ۹۸ بر اثر سکته قلبی درگذشت.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 86668

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر