خبر خوش آموزش و پرورش بوشهر

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: یک قدم برای دفاع از حرمت معلم کوتاه نخواهیم آمد؛ کلیه کلاس‌های کنکور در مناطق استان رایگان برگزار و بیش از یک میلیارد تومان کتاب کمک آموزشی توزیع شد.

خبر خوش آموزش و پرورش بوشهر

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: رفع مشکلات آموزش و پرورش استان بوشهر با مشارکت همگانی محقق می‌شود.

علی موحدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در همایش تجلیل از معلمان شهرستان دیر، با بیان اینکه انسان سازی و هدایت افراد از تاریکی به نور فقط رسالت معلم است، اظهار داشت: معلم در پرورش و ساختن انسان بی رقیب و بی بدیل است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر، معلمان را افسران جنگ ترکیبی دانست و افزود: اگر نتوانیم به خوبی رسالت جهاد تبیین را انجام دهیم، دشمن مسیر آزادی غیرواقعی را به دانش آموزان نشان می‌دهد.

موحدی با تاکید براینکه رسالت معلم جهاد تبیین است، ادامه داد: باید رشادت‌های دوران دفاع مقدس و اینکه رزمندگان اسلام چگونه برای حفظ ناموس ما ایثارگری کردند را به نسل امروز بگوییم.

موحدی، رسالت دیگر معلمان را انسان سازی برشمرد و گفت: معلم در واقع معمار تربیت نسل آینده است و مدارس باید به کارخانه انسان سازی تبدیل شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تاکید کرد: معلم برای اینکه بتواند انسان سازی کند باید بر قلب دانش آموز حکومت کند که لازمه آن این است که مربی محبوب دانش آموز باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تاکید کرد: برای اینکه معلم بتواند در انسان سازی مؤثر باشد باید شأن او حفظ شود، البته خود معلم نیز بایدها و نبایدهای معلمی را حفظ کند.

او با تاکید براینکه قبل از آموزش و پرورش و دستگاه‌های اجرایی، این خود معلم است که در حفظ جایگاه خود مؤثر است، عنوان کرد: شعاری که برای آموزش و پرورش ترسیم کرده ابم این است که این نهاد برای همه و همه برای آموزش و پرورش باشند.

موحدی با بیان اینکه اگر همه از آموزش و پرورش حمایت کنند همه معضلات حل خواهد شد، ابراز کرد: تا زمانی که معضلات آموزش و پرورش حل نشود قطعاً مشکلات جامعه حل نخواهد شد.

وی با بیان اینکه قطعاً دانش‌آموزان از رضایتمندی معلم از جایگاه خود منتفع می‌شوند، افزود: امروز آموزش و پرورش شجره طیبه نظام جمهوری اسلامی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: اگر افق نگاه ما این باشد که امروز آموزش و پرورش تنگه اُحد نظام اسلامی است و معلمان سربازان این تنگه هستند، قطعاً دیدگاه ما نسبت به این نهاد عوض می‌شود.

نگاه‌ها به آموزش و پرورش متفاوت شود

او ادامه داد: اگر این دیدگاه را داشته باشیم آن موقع آموزش و پرورش عزیزترین دستگاه و معلم عزیزترین قشر در جامعه خواهد بود و نتیجه آن را دانش آموز و جامعه می‌بینند.

موحدی با بیان اینکه نباید آموزش و پرورش را کوچک و در ردیف سایر تشکیلات ببینیم، تصریح کرد: باید نگاه‌ها به آموزش و پرورش متفاوت شود که البته خود ما معلمان در این نوع نگاه خیلی مؤثر هستیم.

او ابراز داشت: رفتار و کردار و پوشش و فعالیت‌های ما معلمان باید متفاوت باشد تا سایه آموزش و پرورش و دیوار معلم بلند شود و بهانه به دست کسی ندهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر، شهید مطهری را معلمی نمونه و در تراز انقلاب اسلامی دانست و افزود: همه ما می‌توانیم به این جایگاه برسیم و نباید ناامید شویم.

او با بیان اینکه روند آموزش دانش آموزان با وجود مشکلات عدیده در دوران کرونا تعطیل نشد، خاطرنشان کرد: بعد از کرونا کار معلمان و مربیان سخت‌تر شده اما نباید ناامید شویم و برای ساختن نسل آینده تلاش کنیم.

موحدی با بیان اینکه تربیت کار معلم است، تاکید کرد: هرچقدر علم پیشرفت کند و آموزش از طریق هوش مصنوعی شکل گیرد اما باز هم برای تربیت دانش آموز به معلم نیاز است.

او در پایان خواستار توجه بیشتر معلمان به حوزه پرورش و تربیت دانش آموزان شد.

خبر مهم مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر

همایش تجلیل از معلمان نمونه استانی با حضور استاندار بوشهر و دیگر مسئولان برگزار شد.

علی موحدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در این مراسم گفت: معلمان در تربیت نسل پیشرو در گام دوم انقلاب برای احیا تمدن نوین اسلامی، نقش و جایگاه ممتاز و بی‌بدیلی دارند.

علی موحدی اظهار داشت :۳۰ ماه کرونا فشارهای سنگین بر روی حوزه‌های تربیتی، علمی و آموزشی آموزش و پرورش وارد کرد و باعث شکل گیری گسست‌های تربیتی شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: سال گذشته آشوبی دامن کشور را گرفت و بخشی از آن نیز وارد مدارس شد و دشمن خط مقدم خود را در مدارس مستقر کرد.

موحدی با بیان اینکه کمترین چالش و آسیب در مدارس استان اتفاق افتاد، گفت: این مدیریت خوب با همت مدیران، آموزگاران، مشاوران، همراهی خانواده‌ها و دیگر مسئولین ارشد استان محقق شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اینکه دومین فتنه دشمن مسمومیت‌های سریالی بود، افزود: در این فتنه نیز دشمن روی مدارس متمرکز شد و دختران ما را نشان گرفت.

او با بیان اینکه فتنه دوم دشمن نیز با هوشیاری مدیران مدارس خنثی شد، عنوان کرد: در فتنه اول و دوم دشمن، ماموریت‌های آموزش و پرورش استان تعطیل نشد و همایش فرزندان مکتب حاج قاسم و رهروان زینبی با حضور بیش از یک هزار دانش‌آموز پسر و دختر برگزار شد.

موحدی تصریح کرد: در شرایط التهاب سال گذشته بالغ بر ۷ هزار دانش آموز به اردو راهیان نور اعزام شدند و ۴ هزار دانش آموز در مراسم معنوی اعتکاف شرکت کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر از اجرای ۴۰ چمن مصنوعی و افتتاح ۲۰ کلاس درس تربیت بدنی خبر داد و گفت: ۷ سالن سرپوشیده تیپ دو برای دانش آموزان دختر مناطق محروم طراحی شده است که بخشی از اقدامات بزرگ آموزش و پرورش در دولت سیزدهم می‌باشد.

او با اشاره به اینکه استان بوشهر در بخش فضای ورزشی دانش آموزی در جایگاه دوم کشور قرار دارد، عنوان کرد: در این یکسال استان بوشهر در سنددار کردن املاک جز پنج استان اول کشور قرار دارد.

موحدی از نوسازی ناوگان خودرویی آموزش و پرورش استان بوشهر در طرح شهید زالی خبر داد و افزود: مراکز رفاهی و درمانی فرهنگیان با میلیاردها تومان بدهی رها شده بود؛ خوشبختانه امروز این مراکز به سوددهی تبدیل شده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: درمانگاه فرهنگیان بوشهر بیش از ۷۰۰ میلیون تومان بدهی داشت و خدمات این مرکز در سطح پایینی قرار داشت امام  در حال حاضر چهار یونیت دندان پزشکی به همراه ارائه عکس، خدمات‌دهی صورت می‌گیرد و به دنبال راه‌اندازی داروخانه، و استقرار یک دستگاه آمبولانس در این مرکز درمانی برای ارائه خدمات مطلوب‌تر هستیم.

او ادامه داد: مالکیت ۶۰ هکتار از املاک آموزشی پس از ۴۴ سال، رایگان به آموزش و پرورش استان رسید که می‌توان به هنرستان کشاورزی سعدآباد، دبیرستان جواد الائمه در صلح آباد، ۲ دبیرستان در کنگان که بیش از صدها میلیارد تومان ارزش مالی دارند، اشاره کرد.

موحدی با بیان اینکه آموزش و پرورش در حوزه‌های علمی و آموزشی کارهای بزرگی انجام داده است، افزود: کلیه کلاس‌های کنکور در مناطق استان رایگان برگزار شد و بیش از یک میلیارد تومان کتاب کمک آموزشی توزیع شد که این اقدامات از زیبایی‌های نظام تعلیم و تربیت است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: در حوزه بازماندگان از تحصیل مقطع ابتدایی به عنوان تنها استانی هستیم که ۸۵ درصد موارد شناسایی شده است.

او تصریح کرد: ۱۵ هزار معلم در سراسر آموزش و پرورش سرمایه ما معلمان هستند اما برخی هیچ رابطه‌ای با این نهاد ندارند و به دنبال سهم خواهی‌هایی هستند.

موحدی با تاکید بر اینکه سال تحصیلی آینده در حوزه کنکور، ورزشی، آموزشی و علمی باید سال در تحول آموزش و پرورش استان باشد، گفت: خوابگاه شهدای دانش آموزی باغ زهرا متأسفانه در شأن دانش آموزان نبود اما در حال حاضر در بهترین شرایط فیزیکی قرار دارند و تخت‌های هتلی در این مکان قرار داده شده است و در همین راستا شرایط برگزاری مسابقات کشوری به میزبانی استان بوشهر نیز فراهم شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه نوسازی خوابگاه شهید زالی در دستورکار ما قرار دارد، گفت: یک قدم برای دفاع از حرمت معلم کوتاه نخواهیم آمد؛ قاطبه معلمان این استان نسبت به آرمان‌های انقلاب اسلامی و نظام باور صد درصدی دارند و اجازه نخواهیم داد دهیم کسی یک آجر از دیوار آموزش و پرورش بر دارد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 85982

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر