خبر خوش آموزش و پرورش استان بوشهر

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر می‌گوید: سیاست آموزش و پرورش برقراری عدالت آموزشی است و امیدواریم با ساخت این مدرسه، تحصیل دانش‌آموزان اتباع تسهیل شود.

خبر خوش آموزش و پرورش استان بوشهر

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز اتباع خارجی در مدارس این استان تحصیل می‌کنند.

علی موحدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در بازدید از مدرسه در حال ساخت کمیساریای بخش شبانکاره دشتستان اظهار داشت: رهبر انقلاب اسلامی تاکید ویژه‌ای بر تحصیل همه دانش‌آموزان خارجی از جمله افغانستانی در مدارس کشورمان داشته‌اند.

او با اشاره به اینکه سیاست آموزش و پرورش برقراری عدالت آموزشی است خاطرنشان کرد: امیدواریم با ساخت این مدرسه، تحصیل دانش‌آموزان اتباع تسهیل شود.

موحدی با بیان اینکه این مدرسه در ۱۲ کلاس در زمینی به مساحت ۲ هزار متر مربع در روستای خلیفه دشتستان در حال احداث است اظهار داشت: اعتبار در نظر گرفته شده برای این پروژه ۱۴۰ میلیارد ریال است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به پیشرفت ۲۵ درصدی احداث مدرسه اتباع در شبانکاره گفت: عملیات ساخت این پروژه آموزشی با مشارکت کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان آغاز شده است.

وی ادامه داد: ساخت این مدرسه در زمین اهداشده توسط خیر نیک‌اندیش از اهالی روستا خلیفه دشتستان در مهر ماه سال گذشته آغاز شده است.

موحدی با اشاره به خدمات آموزشی به اتباع خارجی در استان بوشهر خاطر نشان کرد: اکنون ۶ هزار و ۸۴۷ نفر از دانش‌آموزان اتباع خارجی در مدارس این استان تحصیل می‌کنند و خدمات آموزشی به آنها ارائه می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: تحصیل دانش‌آموزان غیرایرانی در مدارس شهرستان‌های گناوه، دیلم، بندر ریگ ممنوع است و احداث این مدرسه در این نقطه از اهمیت خاصی برخوردار است که خوشبختانه عملیات اجرایی آن در دولت سیزدهم آغاز شد.

منبع: مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 82271

ارسال نظر