دستورات ویژه سرپرست وزارت آموزش و پرورش برای معوقات حقوق و اعتراضات به رتبه‌بندی | معلمان و فرهنگیان از رئیسی هدیه می‌گیرند

سرپرست وزارت آموزش و پرورش دستوراتی برای حل مشکلات معوقات حقوقی و اعتراضات به رتبه‌بندی معلمان و فرهنگیان صادر کرد.

دستورات ویژه سرپرست وزارت آموزش و پرورش برای معوقات حقوق و اعتراضات به رتبه‌بندی | معلمان و فرهنگیان از رئیسی هدیه می‌گیرند

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با حضور در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری مشکلات فرهنگیان را شنید و برای حل برخی از این مشکلات دستوراتی را صادر کرد.

برنامه پاسخگویی بر خط تلفن ۶۱۳۳ ظهر امروز با حضور رضامراد صحرایی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری برگزار شد.

در این برنامه پاسخگویی، معلمان فرهنگی با تماس با سرپرست وزارت آموزش و پرورش مشکلات خود را در میان گذاشتند و صحرایی در بسیاری از موارد به صورت برخط با تماس با مدیر استانی مربوطه مشکل افراد را حل کرد.

در یکی از این تماس‌ها، یکی از فرهنگیان در استان آذربایجان شرقی شکایت خود را مطرح کرد. او که نیروی خرید خدماتی بود، پنج ماه حقوق نگرفته بود و پس از تعطیلات نوروز تنها مبلغ پنج میلیون و صد هزار تومان به حساب وی واریز کرده بودند. صحرایی با تماس با مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی دستور دارد تمامی معوقات این نیروی خرید خدماتی واریز شود.

یکی دیگر از فرهنگیان از استان اصفهان در تماس تلفنی عنوان کرد با توجه به ساخت یک مدرسه خیرساز در منطقه فعالیت خود، از سرپرست آموزش و پرورش خواست این مدرسه هر چه زودتر تکمیل شود تا در مهرماه سال تحصیلی آینده دانش آموزان منطقه در فضایی بهتر و با تراکم کمتر دانش آموزی تحصیل کنند.

حل مشکلات معیشتی سرایداران، احتساب رتبه بندی برای نیروهای اداری و سرایداران، توجه بیشتر به تالیفات فرهنگیان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از دیگر مواردی بود که فرهنگیان در تماس با سرپرست وزارت آموزش و پرورش مطرح کردند.

وجود برخی مغایرت‌ها در سند انتظار کارمندان دولت با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش موضوع دیگری بود که یکی از فرهنگیان استان فارس در تماسی تلفنی با صحرایی به آن اشاره کرد و هشدار داد نتیجه تحقق سند انتظار خصوصی سازی تمامی خدمات آموزشی خواهد بود.

عدم تمدید قرارداد برخی از کارمندان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان موضوع دیگر یکی از فرهنگیان از شهرستان فسا بود که صحرایی تاکید کرد کانون پرورش فکری علی رغم وابستگی به وزارت آموزش و پرورش سیاست‌های استخدامی مستقلی دارد و عمده کارمندانش به صورت قراردادی در آن حال فعالیت هستند.

عدم تخصیص خدمات بیمه تکمیلی برای فرهنگیان مشکل دیگری بود که فرهنگیان در تماس با صحرایی از آن گلایه کردند. صحرایی در پاسخ به این گلایه خبر داد که بیمه طلایی فرهنگیان بعد از ده سال مجدداً برقرار شده است.

صحرایی همچنین در تماس با «سیدسعید مقدم زاده» مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در خصوص این گلایه فرهنگیان از وی این مساله را جویا شد.

مقدم زاده بیان کرد که فرهنگیان می‌توانند مشکلات بیمه‌ای خود را با تماس با ۱۴۴۱ مطرح کنند. تمدید با شرکت‌های بیمه‌ای هم بسته به رضایت فرهنگیان است و اگر فرهنگیان از خدمات بیمه مدنظر ناراضی هستند و یا مراکز درمانی طرف قرارداد با بیمه ناکافی هستند حتماً نسبت به تغییر شرکت بیمه اقدام خواهیم کرد.

کمبود فضای آموزشی و ورزشی در شهرستان چغادک استان بوشهر موضوعی بود که یکی از فرهنگیان ساکن در این شهرستان بیان کرد. شهرستانی که ۲۳ هزار شهروند و شمار زیادی از اتباع در آن ساکن هستند اما تنها ۹ مدرسه عادی و یک مدرسه استثنایی در آن فعال است. صحرایی در تماس با مدیر کل استان بوشهر این موضوع را مطرح کرد و مدیر کل وعده داد دو زمین ورزشی و یک فضای هنرستانی برای چغادک در نظر گرفته شده است و تصمیم گرفتیم مدارس برای فعالیت های کانون پرورش فکری شهرستان در شیفت عصر دایر باشد.

در تماس دیگری نماینده فرهنگیان در پروژه مسکن فرهنگیان پرند با صحرایی دغدغه خود را مطرح کرد. واحدهای مسکونی ساخته شده است اما به دلیل عدم امضای قرارداد با آنان، فرهنگیان سه مرتبه با افزایش قیمت مواجه شدند و در حال حاضر بسیاری از فرهنگیان متقاضی، قادر به پرداخت اقساط سنگین خرید مسکن نیستند.

سعید مقدم زاده در این تماس تلفنی تاکید کردند که وزارت آموزش و پرورش تنها واسطه‌ای در این زمینه است و تصمیم گیر در این زمینه وزارت راه و شهرسازی است.

صحرایی هم در پایان این تماس وعده داد مکاتبه ای با شخص وزیر راه و شهرسازی داشته باشد تا اقساط مسکن فرهنگیان برای این افراد مناسب سازی شود.

توضیحات سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره هدیه رئیس‌جمهور به فرهنگیان و معلمان

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: فردا «دوشنبه، ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲» هدیه‌ای از طرف رئیس‌جمهور به همه فرهنگیان داده خواهد شد.

رضا مراد صحرایی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش در حاشیه برنامه پاسخگویی برخط سرپرست آموزش در حوزه ارتباطات مردمی دولت سیزدهم در جمع خبرنگاران با تبریک هفته معلم گفت: فردا یک هدیه از طرف رئیس جمهور به همه فرهنگیان داده خواهد شد؛ این هدیه شاید ارزش مادی چندانی که در شأن فرهنگیان باشد نداشته باشد اما اینکه رئیس‌جمهور در چنین روزی این تصمیم برای هدیه دادن را دارند؛ ارزشمند است.

صحرایی با بیان اینکه برای اولین بار سرانه مدارس مستقیم از خزانه به حساب مدارس پرداخت می‌شود؛ گفت: اقدام دیگری که به تازگی آن را انجام دادیم؛ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که در بودجه امسال به صورت جداگانه یک ردیف را برای آن در نظر گرفته شده است.

او با بیان اینکه امسال بودجه پرورشی را نسبت به سال‌های گذشته رشد قابل توجهی داده‌ایم؛ گفت: موضوع ورزش مدارس هم چه به لحاظ کمی و چه به لحاظ کیفی رشد قابل قبولی داشته است همچنین مدارس شبانه روزی را از نظر تعداد و عدالت آموزشی به بخشیدیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: ما آزمون استخدامی را برای فرهنگیان برگزار کردیم که طی آن ۵۲۰ هزار نفر شرکت کردند.

صحرایی با بیان اینکه فرهنگیان مطالباتی را از ما دارند؛ گفت: اگر قرار است نتوانیم مطالبات فرهنگیان را پرداخت کنیم، بهتر است من وزیر آموزش و پرورش نشوم.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 84786

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر