ماجرای بحران در مدارس و خطری که دانش‌آموزان را تهدید می‌کند | آموزش و پرورش توضیح داد

با تعطیلی مدارس تخریبی و فاقد استحکام بنا، ۱۰ هزار دانش‌آموز در گرگان بلاتکلیف می‌مانند و مدارس دولتی با موجی از دانش‌آموز و بحران مواجه می‌شوند.

ماجرای بحران در مدارس و خطری که دانش‌آموزان را تهدید می‌کند | آموزش و پرورش توضیح داد

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گرگان با بیان اینکه متاسفانه در جنوب و جنوب غربی گرگان از لحاظ مدرسه به شدت دچار بحران هستیم، گفت: ۲۰ درصد مدارس غیردولتی گرگان فاقد استحکام بنا است.

امید درویشی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گرگان در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به تعطیلی یک مدرسه در گرگان بر اثر فرسودگی اظهار کرد: طبق بازرسی به عمل آمده توسط مراجع ذی صلاح، این مدرسه به عنوان مدرسه تخریبی اعلام شد و از آنجایی که جان دانش آموزان در خطر بود مجبور به تعطیلی آن و جابه‌جایی دانش‌آموزان به مدرسه دیگری شدیم.

درویشی ادامه داد: یکی از مشکل بزرگ آموزش و پرورش در گرگان این است که مجوز سه ساله برای استحکام بنای مدارس غیرانتفاعی گرفته شد که این مجوز سال گذشته به اتمام رسید اما به لطف استاندار گلستان و در شهریور ماه ۱۴۰۱ این مجوز یک سال دیگر تمدید شد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گرگان با بیان اینکه امسال ۲۰ درصد مدارس غیردولتی گرگان فاقد استحکام بنا هستند، تاکید کرد: به دلیل اینکه مجوز فعالیت این مدارس دیگر صادر نمی‌شود، امسال با مشکل عدیده‌ای مواجه‌ می‌شویم و با تعطیلی این مدارس تخریبی و فاقد استحکام بنا، ۱۰ هزار دانش‌آموز در گرگان بلاتکلیف می‌مانند و مدارس دولتی با موجی از دانش‌آموز و بحران مواجه می‌شوند.

درویشی از دستگاه‌های اجرایی خواست؛ املاک و زمین‌های مازاد را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند تا با استفاده از ظرفیت خیرین و اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اقدام به ساخت مدرسه کند.

وی با بیان اینکه امسال در محدوده جنوب و جنوب غرب گرگان با بحران کمبود مدرسه مواجه می شویم، بیان کرد: در این منطقه مدرسه‌ای وجود ندارد و تنها یک مدرسه ابتدایی وجود دارد که پاسخگوی نیاز دانش‌آموزان نیست.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گرگان متذکر شد: برای تربیت دانش‌آموز خوب، نخبه و در تراز اسلامی نیاز به زیرساخت، امکانات و تجهیزات مطلوب داریم، متاسفانه در جنوب و جنوب غربی گرگان از لحاظ مدرسه به شدت دچار بحران هستیم.

بیشتر بخوانید: ماجرای تلخ تعطیلی چند مدرسه در گرگان | آموزش و پرورش توضیح داد

درویشی با بیان اینکه از سال گذشته چندین بار با دستگاه‌های ذی‌ربط مکاتبه داشتیم تا زمین برای ساخت مدرسه در جنوب و جنوب غرب گرگان در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد، بیان کرد: در محدوده صیاد شیرازی گرگان زمین‌های مازاد وجود دارد که می تواند برای ساخت مدرسه به آموزش و پرورش واگذار شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گرگان تاکید کرد: آموزش و پرورش نیروی انسانی تربیت می‌کند و اعتباری برای خرید زمین ندارد؛ به ویژه که قیمت زمین در محدوده صیاد شیرازی قابل‌توجه است و در توان خیرین نیست که علاوه‌بر ساخت مدرسه، زمین آن را هم خریداری کنند.

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 83597

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر