خبر مهم آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد

رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد درباره سنجش دانش‌آموزان و نوآموزان و ثبت‌نام مدارس توضیحاتی ارائه کرد.

خبر مهم آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سنجش ۳ هزار نوآموز از اسفندماه تاکنون در استان انجام شده است.

علی دولت دوست، رئیس آموزش و پرورش استثنایی کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با خبرنگاران، گفت: با آغاز سنجش و برنامه نوآموزان استان از اسفند سال ۱۴۰۱، تاکنون سه هزار سنجش برای نوآموزان انجام شده است.

او با اشاره به اینکه سنجش نوآموزان یک طرح ملی است، خاطرنشان کرد: باید ۱۵ هزار نوآموز استان تا پایان خرداد سنجش شوند، زیرا انجام دوباره سنجش در فصل تابستان برای آموزش و پرورش با توجه به هزینه‌ها و هماهنگی‌ها امکان پذیر نیست.

دولت دوست گفت: انتظار داریم مدیران مدارس پیش دبستانی اهمیت و زمان سنجش را به صورت مستمر به خانواده‌ها اطلاع دهند، زیرا پیش از این مدیران مدارس ملزم به اطلاع و ثبت نام نوآموزان برای سنجش بودند، ولی امسال این کار بر عهده والدین است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کهگیلویه و بویراحمد هدف از تغییر زمان سنجش را مطلع شدن نوآموزان قبل از شروع سال تحصیلی از جایگاه آموزشی استثنایی یا عادی خود عنوان کرد.

دولت دوست ادامه داد: برخلاف سال‌های گذشته، امسال دانش‌آموزان در مرحله نخست سنجش می‌شوند و سپس ثبت نام آنها در مدارس تکمیل خواهد شد.

دولت دوست با اشاره به اینکه تاکنون ۶ پایگاه ثابت و هفت پایگاه سیار برای سنجش سلامت نوآموزان راه اندازی شده است، اظهار کرد: با راه اندازی مراکز دیگری در دیشموک، چاروسا، لوداب، مارگون، لوداب، مارگون، بهمئی، دنا و عشایر، این تعداد پایگاه به ۲۰ پایگاه افزایش می‌یابد.

دولت دوست افزود: به تازگی سامانه‌ای برای ثبت نام این مناطق فعال شده و انتظار داریم همه مناطق استان تا پایان خرداد ماه همکاری لازم را برای سنجش نوآموزان انجام دهند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان گفت: در ۱۷ سال گذشته سنجش نوآموزان، در فصل تابستان انجام می‌شد، اما امسال برای نخستین بار طرح سنجش سلامت در طول سال تحصیل انجام می‌شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان گفت: والدین باید وارد سامانه سنجش دانش آموزان به آدرس my.medu.ir شده و پس از پرداخت ۸۰ هزار تومان و دریافت نوبت، در تاریخ مشخص شده برای سنجش، به مرکز مورد نظر مراجعه کنند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 80687

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر