خبر مهم اداره آموزش و پرورش استان البرز

فرانک هوگربیتس، زلزله‌شناس مشهور هلندی درباره وقوع زلزله قوی‌تر در ترکیه در روزهای آتی هشدار داده بود. امروز زلزله شدیدی استانبول را لرزاند.

خبر مهم اداره آموزش و پرورش استان البرز

معاون اداره آموزش و پرورش استثنایی البرز گفت: سنجش نوآموزان تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت؛ والدین هنگام نوبت‌گیری در انتخاب محل پایگاه دقت کنند تا دچار مشکلات بعدی نشوند.

محسن گمار، معاون اداره آموزش و پرورش استثنایی البرز با بیان اینکه طرح سنجش از دی ماه ۱۴۰۱، در ۱۱ مرکز مشکلات ویژه یادگیری (مراکز جامع توان بخشی، مداخله بهنگام) در استان آغاز شده است، اظهار کرد: تاکنون سه هزار و ۸۰۰ نوآموز در مراکز مشکلات ویژه یادگیری استان البرز مورد ارزیابی قرار گرفتند.

معاون اداره آموزش و پرورش استثنایی البرز یادآور شد: در این برنامه اولیای نوآموزان با مراجعه به پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش و ثبت مشخصات فرزند خود اقدام به نوبت گیری می‌کنند.

گمار، هزینه پرداخت از درگاه الکترونیک برای هر نوبت را مبلغ ۶۰۰ هزار ریال ذکر کرد و یادآور شد: دریافت هرگونه وجه از والدین در مراکز سنجش ممنوع است.

معاون اداره آموزش و پرورش استثنایی البرز تصریح کرد: سنجش نوآموزان تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت. والدین هنگام نوبت‌گیری در انتخاب محل پایگاه دقت کنند تا دچار مشکلات بعدی نشوند.

معاون اداره آموزش و پرورش استثنایی استان البرز هدف از راه‌اندازی مراکز سنجش نوآموزان را در ۲ بخش تشخیص اولیه و تخصصی در زمینه ارزیابی سلامت جسمی و آمادگی تحصیلی پسران و دختران برای ورود به پایه اول ابتدایی در البرز عنوان کرد.

او اظهار کرد: کارشناسان آموزش‌دیده، مسئولیت سنجش دختران و پسران دارای شرایط سنی اعلام‌شده برای ورود به پایه اول ابتدایی را در بخش سلامت جسمی و ذهنی بر عهده دارند.

گماربه با اشاره به نقش مهم ضریب هوشی و سلامت جسمی در افراد برای یادگیری نکات آموزشی-تربیتی در کلاس درس ، بیان کرد: دانش‌آموزانی که در تشخیص اولیه با مشکل روبرو شوند و تایید کارشناسان را در پرونده‌شان نداشته باشند، به پایگاه تخصصی سنجش ارجاع داده می‌شوند.

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 77820

ارسال نظر