هشدار مهم به شهروندان درباره واریز سود سهام عدالت

کاربران فضای مجازی می‌گویند که پیامی از طریق شماره‌های شخصی در شبکه‌های اجتماعی و همچنین در قالب پیامک با عناوین مختلف ثبت نام، دریافت و یا واریز سود سهام عدالت دریافت می‌کنند.

هشدار مهم به شهروندان درباره واریز سود سهام عدالت

رئیس پلیس فتای آذربایجان شرقی گفت: هموطنان هر پیامی که با عنوان ثبت‌نام، دریافت و یا واریز سود سهام عدالت دریافت کردند به هیچ عنوان بر روی لینک‌های جعلی ارسالی کلیک نکنند.

بیشتر بخوانید: ماجرای واریز سود ۳۰۰ هزار تومانی سهام عدالت از امشب چیست؟

بیشتر بخوانید: ماجرای سود ۵ میلیونی سهام عدالت چیست؟

سرهنگ محسن محمودی، رئیس پلیس فتای آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران در تشریح این خبر اظهار داشت: با وجود اطلاع‌رسانی‌های بیشتر و در قالب‌های متنوع توسط پلیس فتا در حوزه کلاهبرداری‌های اینترنتی، به‌خصوص کلاهبرداری با عنوان دریافت و واریز سود سهام عدالت از طریق رسانه ملی، سایت پلیس فتا، خبرگزاری‌ها و سایر سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی، اما متأسفانه باز هم شاهد مورد بزه واقع شدن هموطنان از طریق لینک‌های جعلی سهام عدالت هستیم.

این مقام انتظامی تصریح کرد: کاربران فضای مجازی با مراجعه به پلیس فتا عنوان می‌کنند که پیامی از طریق شماره‌های شخصی در شبکه‌های اجتماعی و همچنین در قالب پیامک با عناوین مختلف ثبت نام، دریافت و یا واریز سود سهام عدالت دریافت کرده و سپس روی لینک اعلامی همراه آن پیام کلیک می‌کنند.

او افزود: کاربران پس از کلیک کردن برروی لینک‌های جعلی و با وارد نمودن اطلاعات خواسته شده و یا نصب اپلیکیشن اعلامی، افراد کلاهبردار را در رسیدن به اهداف مجرمانه همراهی کرده و بدین ترتیب مورد کلاهبرداری واقع می‌شوند.

محمودی افزود: چنانچه افراد پیام‌هایی تحت عناوین و موضوعات مختلف همچون دریافت و واریز سود سهام عدالت دریافت کردند که در آنها پرداخت مبلغی هرچند کم و یا سایر اطلاعات درخواست شده بود، آگاه باشند که تمامی آنها جعلی بوده و به هیچ وجه اقدام به کلیک کردن برروی این لینک ها را نکنند.

رئیس پلیس فتای آذربایجان شرقی بیان داشت: هموطنان هوشیار باشند هرگونه خبر در خصوص ثبت‌نام و یا پرداخت سود سهام عدالت را تنها از طریق رسانه‌های رسمی دنبال کرده و از ورود به سایت‌های مشابه و کلیک کردن بر روی لینک‌های ارسالی در شبکه‌های اجتماعی و پیامکی به جد پرهیز کنند.

محمودی تاکید کرد: کاربران فضای مجازی به هیچ عنوان نرم افزارهای ناشناس را از طریق لینک‌های جعلی با عناوین مختلف از جمله مشاهده ابلاغیه‌های قضائی و سود سهام عدالت را دانلود و نصب نکنند و از پر کردن فرم‌های ناشناس جداً خودداری نمایند.

رئیس پلیس فتای استان آذربایجان شرقی به شهروندان و کاربران فضای مجازی توصیه کرد: در صورتی که با موارد مجرمانه و مشکوک مواجهه شدید مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir و یا تماس با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ گزارش نمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 80600

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر