زلزله خاموش در ایران | خطرناک‌ترین استان‌های ایران در فرونشست مشخص شد

امروز اعلام شد استان اصفهان از دو منظر به خطرناک‌ترین استان کشور در «فرونشست» تبدیل شده است.

زلزله خاموش در ایران |  خطرناک‌ترین استان‌های ایران در فرونشست مشخص شد

فرونشست زمین،  زلزله خاموش در ایران است . فرونشست زمین  و خشکسالی و کمبود آب در ایران هر روز وارد مرحله تازه‌ای می‌شود؛ مرحله تازه حالا از خبرهای تازه‌ای که درباره فرونشست زمین و حشکسالی می‌رسد، سر برآورده است بنابر اعلام سازمان مدیریت بحران ۶۰۲ دشت کشور در معرض فرونشست قرار دارد، خطر  پدیده فرونشست توسط کارشناسان هشدار داده شده و رئیس سازمان محیط زیست می‌گوید راهکار، اجرای لایحه جامع آبخیزداری است.

 چندی پیش رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اعلام کرد؛ ۶۰۲ دشت کشور در معرض فرونشست است و گروه‌های متخصص در دشت‌های مختلف جهت تحقیق مستقر شده و اقدامات خود را با همکاری دستگاه‌های مختلف آغاز کرده‌اند؛ به‌طور مثال با کمک سازمان نقشه‌برداری و با بهره‌برداری از تجهیزات مختلف همچون GPS پیشرفته وضعیت این دشت‌ها را رصد می‌کنند.

اصفهان خطرناک‌ترین استان کشور در فرونشست شد

امروز اعلام شد استان اصفهان از دو منظر به خطرناک‌ترین استان کشور در «فرونشست» تبدیل شده است.

روزنامه «دنیای‌اقتصاد» نوشت: استان اصفهان از دو منظر به خطرناک‌ترین استان کشور در «فرونشست» تبدیل شده است. مطالعات زمین‌شناسی نشان می‌دهد، اگرچه استان خراسان‌رضوی به لحاظ بیشترین پهنه درگیر فرونشست، اول است، اما بیشترین شهرهای در معرض فرونشست، در استان اصفهان است.

ضمن آنکه باتوجه به تراکم جمعیت در شهرهای اصفهان، این استان در این زمینه حادترین استان کشور در مساله فرونشست به حساب می‌آید. اصفهان در دوراهی مهار فرونشست یا بروز تبعات ۴گانه این پدیده قرار دارد. مهار فرونشست از طریق کنترل کشاورزی‌های آب‌بر و پایان دعوای استانی برسر زاینده‌رو‌د امکان‌پذیر است. درغیر اینصورت افت ارزش ملک یکی از ۴ پیامد منفی فرونشست خواهد بود.

درغیر اینصورت افت ارزش ملک یکی از ۴ پیامد منفی فرونشست خواهد بود./ دنیای اقتصاد

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 135960

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر