خبر مهم آموزش و پرورش کردستان

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: نگاه فرآیندی تمام ساحتی، مدرسه‌محوری و استفاده از نیرو‌های توانمند و تولید محتوا و برنامه‌های اثربخش با شعار «همه در تربیت سهیم هستیم» در آموزش و پرورش در دستورکار قرار گرفته است.

خبر مهم آموزش و پرورش کردستان

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: نظام آموزش و پرورش و دولت سیزدهم به حوزه امور تربیتی توجه و نگاه ویژه‌ای دارد و تلاش بر این است که این حوزه احیا شود.

هاشم ناظمی جلال، مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در نشستی با خبرنگاران که به مناسبت سالگرد تأسیس نهاد تربیت اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه سالروز تشکیل امور تربیتی به دست شهیدان باهنر و رجایی است، اظهار داشت: یکی از دلایل ایجاد و تداوم مشکلات در جامعه، کم‌توجهی و بی‌مهری به حوزه امور تربیتی در سال‌های گذشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان تاکید کرد: تلاش دولت سیزدهم بر این است امور تربیتی احیا شود و در جایگاه خود به آن توجه شود.

او با بیان اینکه در سند تحویل بنیادین آموزش و پرورش نیز به تعلیم و تربیت شش ساحت اعتقادی، اخلاقی زیستی، علمی، فناورانه و... توجه شده است، افزود: اگر حوزه تربیتی پویا و احیا شده باشد، قطعا می‌توانیم به این ساحت‌ها و اهداف برسیم و امکان رشد داشته باشیم.

ناظمی جلال گفت: در نظام آموزش و پرورش و دولت سیزدهم تاکید شده که باید به صورت ویژه به امور تربیتی توجه داشت و بتوان تربیتی تمام ساحتی داشته باشیم و از تمام ظرفیت آموزش و پرورش استفاده شود.

او گفت: در همین راستا نگاه فرآیندی تمام ساحتی، مدرسه‌محوری و استفاده از نیرو‌های توانمند و تولید محتوا و برنامه‌های اثربخش با شعار «همه در تربیت سهیم هستیم» در آموزش و پرورش در دستورکار قرار گرفته است.

او با اشاره به اینکه در مجموعه معاونت پرورشی استان در شهرستان‌ها در حوزه پرورشی کار‌های تربیت بدنی و سلامت صورت می‌گیرد، افزود: در طول یکسال گذشته توجهات خوبی به حوزه پرورشی شده است.

ناظمی جلال ادامه داد: در حال حاضر ۷۶۰ نفر معاون پرورشی، ۳۴۰ نفر مربی پرورشی، ۴۲۱ مشاور مدارس،۸۶۵ معلم تربیت بدنی، ۱۹۱ مراقب سلامت مشغول به فعالیت اند.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان گفت: اماکن فعال در حوزه پرورشی استان شامل ۸ اردوگاه، ۳۹ کانون فرهنگی و تربیتی و ۱۸ مورد دارالقرآن می‌باشد که تلاش بر این است که این مجموعه‌ها در راستای کار خود فعالیت داشنه باشند.

او تاکید کرد: امسال ۳۵پروژه ورزشی در قالب طرح شهید سلیمانی در مجوع با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان که ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ تومان آن از محل وزارت و مابقی خیرین و اعتبارات داخلی در کردستان افتتاح شد و ۱۱ کلاس درس نیز به بهره‌برداری رسید.

ناظمی جلال در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح برنامه‌های حوزه پرورشی استان در یکسال اخیر پرداخت و گفت: برگزاری فراخوان چهلمین دوره مسابقات، جشنواره معلمان هنرمند، تجهیز ۷۵ کتابخانه و ۳۲ پایگاه فعالیت تابستانی برگزاری مسابقات فرهنگی، قرآنی، ورزشی و اردوی راهیان نور و اعزام هزار و ۵۰۰ نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر به مناطق عملیاتی جنوب کشور، کسب ۳۸ رتبه اول تا سوم کشوری توسط دانش‌آموزان در حوزه قرآن و عترت و تجهیز ۱۰ دارالقرآن از ٫ برنامه‌های این حوزه بوده است.

معاون پرورشی آموزش و پرورش کردستان اظهار داشت: در طول هفته آینده مراسماتی با روز شمار‌های خاص هر شهرستان به صورت نمادین برگزار خواهد شد و در مرکز استان همایش طلایه داران فردا برگزار می‌شود.

عزت الله طیبی‌راد افزود: اجرای پویش تجلیل از مربیان پرورشی، اجرای طرح اداره مدرسه توسط شورای دانش‌آموزی، اجرای سرود دانش آموزی، برپایی اثار تجسمی و خلاقیت‌های دانش آموزان، جشنواره شاد تئاتر درسی در کانون‌ها، تجلیل از پیشکسوتان و مربیان تاثیر گذار و خانواده‌های شهدای دانش‌آموز، از دیگر برنامه‌های این معاونت در یک هفته آینده خواهند بود.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 75110

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر