خبر مهم وزیر آموزش و پرورش برای معلمان و والدین دانش‌آموزان

وزیر آموزش و پرورش گفت: عیبی ندارد حتی اگر اولیا گاهی بیایند و سرکلاس درس بنشینند و اگر دانش مفیدی هم دارند منتقل کنند. چرا باید بترسیم؟ اصلا دانش آموز بیاید و درسی بدهد، چه اشکالی دارد؟

خبر مهم وزیر آموزش و پرورش برای معلمان و والدین دانش‌آموزان

وزیر آموزش و پرورش بر ضرورت ایجاد همگرایی میان مدارس و اولیا و مربیان تاکید کرد و گفت: پیشنهاد دادیم سکویی برای انجمن‌های اولیا و مربیان ایجاد و اقداماتی در راستای افزایش مشارکت والدین در فعالیت‌های مدارس از آن طریق دنبال شود.

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش در نشست تخصصی خانواده و تربیت که در دفتر مرکزی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، با بیان اینکه امیدوارم بتوانیم فرزندانمان را در تمام ساحت‌ها تربیت کنیم گفت: انگاره‌ها نسبت به تعلیم و تربیت باید تغییر کند.

نوری افزود: در سند تحول بنیادین چهار رکن تربیت قید شده است. رکن اول تربیت، خانواده است. نگاه ما به اولیاء عموما تأمین مالی و تشریفاتی بوده است در حالی که ظرفیت‌های بسیاری دارند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در اسلام، تربیت فرزندان وظیفه و تکلیف والدین است و در قوانین ما هم مسئولیت تربیت کودک برعهده والدین است و نقش دولت تکمیلی و ثانویه است گفت: البته چون والدین تخصص ندارند، دولت‌ها تربیت را جزو واجبات خود می‌دانند و آموزش عمومی را ایجاد می‌کنند.

نوری افزود: بهترین بستر دولت‌ها برای اعمال حکمرانی، بستر تعلیم و تربیت عمومی است.

او با بیان اینکه در نظام حقوق اسلامی مشارکت و نظارت حق والدین است و دولت باید زمینه تحقق این حق را فراهم کند گفت: نظارت بر کارکرد مدرسه یکی از زمینه‌های نظارتی اولیاء است. مشارکت در فعالیت‌های مدرسه‌ای و برنامه‌های درسی غیرالزامی و فوق‌برنامه، حضور در سیاستگذاری و برنامه‌ریزی‌های آموزش و پرورشی، نیز از این جمله است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: یک‌سری مدارس مانند هیئت امنایی‌ها را هم داریم که می‌توانند حق والدین در انتخاب سطوح تربیتی فرزندانشان را محقق کنند. پیشنهاد دادیم سکویی برای انجمن‌های اولیا و مربیان ایجاد و چنین اقداماتی از آن طریق دنبال شود.

نوری با تاکید بر اینکه باید مدارس جایگاه فضا و اتاقی را به اولیاء اختصاص دهند اظهار کرد: عیبی ندارد حتی اگر اولیا گاهی بیایند و سرکلاس درس بنشینند و اگر دانش مفیدی هم دارند منتقل کنند. چرا باید بترسیم؟ اصلا دانش آموز بیاید و درسی بدهد، چه اشکالی دارد؟ لازم است از سرمایه‌های فرهنگی، علمی و اجتماعی اولیاء استفاده کنیم. باید در مدرسه این موقعیت را برای اولیاء ایجاد کنیم که مشارکت کنند. باید همگرایی در عمل داشته باشیم که نیازمند فرهنگ سازی است.

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 75056

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر