آخرین وضعیت استخدام و تبدیل وضعیت ایثارگران اعلام شد

آخرین اخبار و جزئیات مربوط به استخدام و تبدیل وضعیت ایثارگران اعلام شد. طی دو سال اخیر، ۱۶۰ هزار نفر از ایثارگران تبدیل وضعیت شده‌اند.

آخرین وضعیت استخدام و تبدیل وضعیت ایثارگران اعلام شد

مدیرکل دفتر برنامه و بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اولویت ما برای استخدام ایثارگران، رعایت عدالت در به‌کارگیری جامعه ایثارگران است.

علی گودرزی، مدیرکل دفتر برنامه و بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: در خصوص تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران که در بودجه ۱۴۰۱ مطرح شد،  تعداد زیادی از ایثارگران تبدیل وضعیت شدند. همچنین گزارش مربوطه توسط معاونت تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید به همه مبادی ذی‌ربط اعلام شد. این گزارش را همین امسال در مدل‌های مختلف به مجلس هم ارائه دادیم. در خصوص بحث اجرای قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، قوانین مختلفی در این حوزه وضع شده‌اند تا مشکلات ایثارگران و خانواده‌های‌شان برطرف شوند.

این مقام مسئول ادامه داد: مواردی که در سنوات گذشته باعث شد که قوانین خدمات‌رسانی به ایثارگران اجرا نشود، بحث بار مالی اجرای قوانین بود که در پی دو سال گذشته و روی کار آمدن دولت سیزدهم گام‌های مهمی در این حوزه برداشته شده و امیدواریم در بودجه ۱۴۰۲ این زنجیره کامل بشود. در مجموع طی دو سال اخیر، ۱۶۰ هزار نفر از ایثارگران تبدیل وضعیت شده‌اند.

گودرزی تاکید کرد: در تبصره ۲۰ قانون بودجه دو سال اخیر این بحث آمد و فرایند استخدام هر ایثارگر و فرزندش در زمان حاکمیت این قانون اگر انجام نشده باشد «صرف نظر از اینکه در لایحه بودجه سال آینده بیاید» این افراد مشمول قانون می‌شوند. اولین اصل ما برای استخدام ایثارگران رعایت عدالت استخدامی در به کارگیری جامعه ایثارگران است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 74641

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر