جزئیات مهم از نحوه تبدیل وضعیت ایثارگران

تعدادی اداره و نهاد غیردولتی هم وجود دارند که در بخش نهاد‌های عمومی غیردولتی قرار می‌گیرند که در این دستگاه‌ها برای تغییر وضعیت ایثارگران هنوز چالش وجود دارد که بعضی از شهرداری‌ها از جمله آن‌ها محسوب می‌شوند.

جزئیات مهم از نحوه تبدیل وضعیت ایثارگران

قاضی زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به روند رو به رشد تغییر وضعیت ایثارگران، گفت: وضعیت بیش از ۱۰۰ هزار نفر تعیین تکلیف شده است و در حال طی کردن مراحل اداری هستند.

او افزود: تعدادی اداره و نهاد غیردولتی هم وجود دارند که در بخش نهاد‌های عمومی غیردولتی قرار می‌گیرند که در این دستگاه‌ها برای تغییر وضعیت ایثارگران هنوز چالش وجود دارد که بعضی از شهرداری‌ها از جمله آن‌ها محسوب می‌شوند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران و هم از سوی مجلس این موضوع در حال پیگیری است و در این راستا هم سازمان اداری و استخدامی و هم کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی جلسات متعددی داشته است.

وی در پاسخ به این سوال که چه زمانی تغییر وضعیت ایثارگران در نهاد‌های عمومی غیر دولتی انجام می‌شود گفت: این دستگاه‌ها باید این کار را انجام می‌دادند و عدم انجام آن تخلف محسوب می‌شود و یک ستادی در این زمینه در مجلس تشکیل شده است، اما متاسفانه ابزاری که دستگاه متخلف را تنبیه کنیم در اختیار نداریم که طبیعتا این موضوع مستلزم طرح دعوا در دیوان عدالت اداری است.

قاضی زاده هاشمی با تصریح بر اینکه خانواده‌ شهیدی که تحت پوشش بنیاد نباشد نداریم، اظهار کرد: یکسری پرونده وجود دارد که خانواده اظهار دارند فرزند یا سرپرست آن‌ها به شهادت رسیده است که طی مراحل قانونی به اثبات نرسیده است، اما کسی که شهادت آن احراز شده باشد تحت پوشش بنیاد است و خدمات دریافت می‌کند؛ هر چند ممکن است نوع خدماتی که افراد دریافت می‌کنند متفاوت باشد./ باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 48686

ارسال نظر