ناگفته‌های فاجعه پلاسکو به روایت سازمان آتش‌نشانی

معاون ایمنی و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران می‌گوید: پلاسکو ۲۳، ۲۴ بار اخطار و تذکر از سازمان آتش‌نشانی گرفته بود.

ناگفته‌های فاجعه پلاسکو به روایت سازمان آتش‌نشانی

معاون ایمنی و پیشگیری سازمان آتش نشانی شهرداری تهران گفت: پلاسکو ۲۳، ۲۴ بار اخطار و تذکر از سازمان آتش نشانی گرفته بود.

عبدولی، معاون ایمنی و پیشگیری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اظهار کرد: حادثه پلاسکو برای ما یک تراژدی بود و به عنوان نقطه عطفی در موضوعات ایمنی و آتش نشانی بود چرا که ما متاسفانه به قیمت جان عزیزانمان توانستیم بگوییم که موضوع ایمنی مهم است. ما این موضوع را قبل از این که موضوع پلاسکو اتفاق بیفتد خود پلاسکو ۲۳-۲۴ بار اخطار و تذکر از سازمان آتش نشانی گرفته بود که این ساختمان ناایمن است و امکان دسترسی به این ساختمان در زمان حریق و حادثه وجود ندارد. حتی در یکی از نامه‌ها اشاره شده بود که اگر حریق اتفاق بیفتد به فاجعه تبدیل می شود.

وی در پاسخ به این سوال که سازمان آتش نشانی تاکنون چند شهید در مسیر خدمت به کشور تقدیم کرده است؟ گفت: آماری که دارم راجع به آتش نشانی تهران است، ما نزدیک به ۶۰ شهید تقدیم انقلاب و مردم کردیم که تعدادی مربوط به جنگ تحمیلی است و تعدادی هم در راه خدمت به بحث حریق و آتش سوزی بوده است.

عبدولی تاکید کرد: بحث ساختمان های ناایمن یک بحث رسانه ای و چند سالی هم است که می بینید به هر حال در رسانه ها دنبال می شود اما ما به عنوان سازمان آتش نشانی، قبل از این که این اتفاقات بیفتد به صورت میدانی وارد این بحث شدیم؛ تمام اقداماتی که سازمان آتش نشانی در این سال ها انجام داده هیچ گونه اطلاعاتی در مورد ساختمان ها خصوصا ساختمان های دولتی در اختیار ما قرار نگرفته است. 

او تاکید کرد:  هر کسی در جایگاه خودش باید موضوع ایمنی را مسئولیت خودش را انجام دهد؛ اگر در تهران یک میلیون ساختمان داشته باشیم ما ساختمان ها را دو دسته کنیم ساختمان های جدید الاحداث که خدا را شکر کنترل ضوابط ایمنی و آتش نشانی رویشان خیلی زیاد است، یک سری ساختمان های موجود هستند که اینها را باید شناسایی کنیم و یک سری عمومی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 68049

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر