لیست ساختمان‌های ناایمن تهران منتشر می‌شود

سرپرست سازمان آتش نشانی شهرداری تهران گفت: ضمن هماهنگی با دادستانی لیست ۱۲۹ ساختمان را حتماً منتشر خواهیم کرد زیرا با هیچکس تعارف نداریم.

لیست ساختمان‌های ناایمن تهران منتشر می‌شود

قدرت الله محمدی، در شصت و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ساختمان متروپل گفت: این ساختمان تجاری و اداری و پارکینگ بوده است و هنوز چندین خودرو در طبقه بالای ساختمان وجود دارد.

وی ادامه داد: ۱۶ مغازه در طبقه همکف این ساختمان فعال شده بودند اما خدا را شاکریم که این ساختمان هنوز به بهره برداری کامل نرسیده بود.

محمدی با اشاره به آواربرداری گفت: این سازه بسیار لرزان است و به واسطه دوربین‌هایی که در اطراف ساختمان گذاشته بودیم واکنش ساختمان لحظه‌ای بررسی می‌شد و با توجه به اهمیت آواربرداری موفق شدیم روز اول ۷ نفر را زنده بیرون بیاوریم اما از روز پنجم با تجهیزات سنگین وارد عمل شدیم و امیدوارم تا ۵ روز آینده کار شناسایی مفقودشدگان به اتمام برسد.

سرپرست سازمان آتش نشانی شهرداری تهران ادامه داد: با دستور وزیر کشور فرمانده میدان شهرداری و آتش نشانی تهران انتخاب شدند و بعد از این حادثه باید عبرت‌هایی ثبت شود و تجربیاتی به دست آید همه مجموعه‌ها باید از این حادثه درس بگیرند.

محمدی با بیان اینکه جنس این ساختمان نسبت به پلاسکو بسیار متفاوت بود گفت: ۱۱ طبقه ساختمان با سازه‌های آهنی در مساحت ۲ هزار متر انباشته شده است.

وی با اشاره به ساختمان‌های نا ایمن شهر تهران گفت: با هماهنگی با دادستانی لیست ۱۲۹ ساختمان را حتماً منتشر خواهیم کرد زیرا با هیچکس تعارف نداریم در این روزها و مشاهده کردم که منافقین و الاحوازیه در صحنه حضور داشتند و با تصویربرداری‌های دروغین حاشیه‌هایی را ایجاد می‌کردند ما نباید اجازه دهیم بحث انتشار ساختمان‌ها تبدیل به ترس شود وقتی می‌دانیم تعداد زیادی از شهروندان ما روزانه وارد ساختمان‌های ناایمن می‌شوند نباید بترسیم حتماً لیست ساختمان‌های ناایمن را منتشر می‌کنیم و با هیچ کسی تعارف نداریم و با جان مردم معامله نخواهیم کرد./ مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 22987

ارسال نظر