هشدار! امشب همه جا یخ می‌زند | مردم مراقب سردترین شب سال باشند

بر اساس گفته‌ها و پیش‌بینی‌های هواشناسی، امشب، سردترین شب سال است.

هشدار! امشب همه جا یخ می‌زند | مردم مراقب سردترین شب سال باشند

کسانی که قصد سفر دارند آگاه باشند که با یخبندان و کولاک برف روبه رو می‌شوند.​

بر اساس گفته‌ها و پیش‌بینی‌های هواشناسی، امشب، سردترین شب سال است.

محمد اصغری، کارشناس هواشناسی گفت: برودت هوا در کشور به حدی است که بارش‌ها به صورت برف خواهد بود.

بالاترین دمای مشهد در طول روز ۵- درجه بوده است. جنوب کشور حتی کرمان هم برفی است. سردترین شب‌های سال را تجربه می‌کنیم و تا پایان هفته با کاهش دما روبرو هستیم.در مصرف گاز صرفه‌جویی کنید.

تهران امروز سردترین روز سال بود

احمدی، کارشناس هواشناسی گفت:تهران از اول سال تا الان، بامداد امروز با منفی ۱.۲ سردترین روز را تجربه کرد. هم‌اکنون در اردبیل، تهران، همدان، آذربایجان‌شرقی و اصفهان برف می‌بارد.

زنجان منفی ۱۲، ارومیه منفی ۱۱ و مشهد منفی ۱۰ درجه زیر صفر، سردترین مراکز استان‌ها بودند. 

سراب در آذربایجان‌شرقی با منفی ۲۷ درجه زیر صفر، سردترین نقطه کشور بود.

۲ سامانه بارشی در راه ایران

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی سازمان هواشناسی:سامانه بارشی جدید از اواخر روز جمعه از غرب کشور وارد می‌شود و روز شنبه دایره وسیع‌تری از جنوب غرب را در برمی‌گیرد. هفته آینده بارش‌های خوبی را برای مناطق جنوبی کشور پیش‌بینی می‌کنیم. 

مجدداً روز سه‌شنبه سامانه بارشی وارد کشور شده و نیمه جنوبی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

برای نیمه جنوبی بارش‌ها خوب خواهد بود اما برای نیمه شمالی بارش‌ها در حد میانگین بلند مدت هم نیست.

در بین شهرستان‌ها کمترین دما مربوط به سراب با ۲۶.۶ درجه زیر صفر و فیروزآباد کوثر در اردبیل نیز ۲۳ درجه زیر صفر بوده است. تهران با منفی یک درجه سردترین روز زمستان امسال را داشته است. 

پیش‌بینی وضعیت آب و هوای تهران فردا

پیش‌بینی وضعیت آب و هوای تهران فردا ۲۲ دی‌ماه ۱۴۰۱ نشان می‌دهد آسمان برفی و حداکثر دما ۳ درجه سانتیگراد خواهد بود.

 آسمان تهران امروز برفی شده است و دما در طول شب از منفی دو درجه به مرور و در طول روز به پنج درجه می‌رسد. بر اساس داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای امروز ۲۱ دی ماه پایتخت در در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد

بر اساس آخرین پیش‌بینی‌های هواشناسی روند کاهشی دمای هوای تهران تا اوایل هفته آینده ادامه دارد.

آسمان تهران فردا (۲۲ دی‌ماه) برفی با حداقل دمای منفی سه و حداکثر دمای پنج درجه سانتیگراد و طی روز جمعه (۲۳ دی ماه) نیمه ابری با حداقل دمای منفی سه و حداکثر دمای ۳ درجه سانتیگراد و برای روز شنبه (۲۴ دی ماه) نیمه ابری با حداقل دمای منفی دو درجه و با حداکثر دمای سه درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

وضعیت هوا

 

وضعیت آب و هوای کشور در چند روز آینده

سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم بارش برف و باران در ۱۴ استان، نسبت به وقوع کولاک و یخبندان هشدار و از ورود سامانه بارشی به کشور طی روز جمعه خبر داد.

 بر اساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز با خروج سامانه بارشی از شرق کشور در اردبیل، گیلان و غرب مازندران بارش برف و باران و در برخی مناطق استان‌های قم، مرکزی، اصفهان، غرب یزد، کرمان، هرمزگان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شمال خراسان رضوی، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در استان‌های البرز، تهران و غرب سمنان بارش پراکنده همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وضعیت هوا

فردا در سواحل غربی دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی و غربی بارش روی می‌دهد. روز جمعه با ورود سامانه بارشی از جنوب غرب کشور در دامنه‌های زاگرس واقع در جنوب غرب و غرب کشور به‌ویژه استان‌های خوزستان، ایلام، لرستان، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد بارش همراه با وزش باد پیش‌بینی شده است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 65728

ارسال نظر